Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak założyłem UKP w Galancie :) - UKP firmy Reveltronics

Czy mój opis okazał Ci się pomocny?
Tak
50%
 50%  [ 9 ]
Nie
22%
 22%  [ 4 ]
Ciężko powiedzieć
27%
 27%  [ 5 ]
Głosowań: 18
Wszystkich Głosów: 18

Autor Wiadomość
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 29-12-2013, 16:08   Jak założyłem UKP w Galancie :) - UKP firmy Reveltronics

Na wstępie pragnę nadmienić, że nie jest to instrukcja "krok po kroku". Dlaczego? Ano dla tego że jeśli ktoś nie ma choć małego doświadczenia z instalacją samochodową czy demontażem tapicerki w aucie, lutowaniem czy czytaniem ze zrozumieniem dokumentacji technicznej - nie powinien się samodzielnie zabierać za zakładanie UKP. Można narobić niepotrzebnych szkód. Trzymajmy się starej mądrej zasady - Po pierwsze nie szkodzić :)

Dlaczego więc piszę ten opis? Ano dla tego, że jak montowaliśmy z Pejem pierwszy nasz UKP (w Moim Miśku) to zajęło nam to cały dzień. Wczoraj założyliśmy drugi (w VR4) i zajęło nam to 3-4 godziny. Gdybyśmy mieli opis, podobny do tego, to za pierwszym razem na pewno by nam sprawniej poszło. To czas samego instalowania, trzeba doliczyć czas na zaimplementowanie wyświetlacza oraz zapoznania się z instrukcją UKP jak i rozpiską pinów ECU. Tak więc to opis, który powie nam mniej więcej co i jak i gdzie ;)
Nie wiem czy się komuś przyda ale mnie nic nie kosztuje go napisać. Co rusz korzystam z forum więc czemu się nie odwdzięczyć?



1. CO TO JEST UKP?
Kod:

Uniwersalny Komputer Pokładowy (UKP) firmy Reveltronics (Telwis) jest urządzeniem dedykowanym do większości pojazdów silnikowych. Posiada mnogość funkcji, takich jak: pomiary temperatur (wewnątrz pojazdu, na zewnątrz, silnika/oleju), pomiar zużycia paliwa (średni i chwilowy), pomiar prędkości, dystansu i przyspieszeń, zegarek, obsługa analogowych czujników (umożliwia np. odczyty z sondy lambda, pomiar AFR, ciśnienia doładowania itd.) oraz wiele więcej. Wszystkie parametry są wyświetlane w przyjaznej formie na graficznym wyświetlaczu LCD lub OLED. Komputer dodatkowo jest wyposażony w złącze USB umożliwiające komunikacje z komputerem PC, gdzie przy pomocy dedykowanego oprogramowania istnieje możliwość spersonalizowania jednostki i ustawienia wielu parametrów konfiguracyjnych.

Żródło: http://www.reveltronics.com/pl/produkty/uniwersalny-komputer-pokladowy-ukp




2. GDZIE "TO TO" KUPIĆ I ZDOBYĆ WIĘCEJ INFORMACJI?

Kupić i poczytać można na stronie producenta: http://www.reveltronics.c...r-pokladowy-ukp

Jest też temat na naszym forum, temat długi, ale wątek o UKP zaczyna się stąd: [EAxx] Komputer pokładowy



3. Co nam będzie potrzebne?

1) Nasz Galant ;) Jak ktoś nie ma to proponuję kupić na forum w dziale "Sprzedam" :)
2) UKP Czyli jednostka centralna, wyświetlacz i okablowanie do niego, do kupienia u użytkownika tws lub na stronie Internetowej http://www.reveltronics.c...r-pokladowy-ukp
Dodatkowo bezwzględnie trzeba zapoznać się z instrukcją obsługi i instalacji do UKP.
3) Kilka / Kilkanaście metrów kabla (najlepiej spełniającego normy instalacji samochodowej). Długość zależna od ilości podłączonych rzeczy.
4) Podstawowy zestaw narzędzi:
- rozpiska pinów naszego ECU - do znalezienia na forum,
- rozpiska pinów UKP - do znalezienia w instrukcji UKP,
- jakieś światło bo w nogach kierowcy jest ciemno a spędzimy tam trochę czasu,
- coś miękkiego pod kolana ;) ,
- lutownica - polecam transformatorową bo szybko stygnie grot a jak będziemy używać kolbowej to bardzo musimy uważać aby nie przypalić tapicerki,
- cyna z topnikiem,
- koszulki termokurczliwe,
- taśma izolacyjna,
- ostry nożyk,
- obcinaczki do przewodów,
- zapalniczka,
- śrubokręty i jakieś klucze i może kombinerki czy inne "kombinatorki",
- poxylina (do zamontowania wyświetlacza)
- sylikon czarny (do zamontowania wyświetlacza)
- spraj czarny mat (do zamontowania wyświetlacza)
- komputer w celu kalibracji (obliczenia stałej wtrysku i VSS)
5) Fajnie jakbyśmy mieli kogoś dość kumatego do pomocy,
6) Piwko (bezalkoholowe oczywiście) jak ktoś lubi,
7) Kierowca - jeśli ktoś lubi piwko ;) Ewentualnie wracamy dwa punkty do góry i bierzemy kogoś kumatego z prawkiem kto nie lubi piwka ;)



4. Od czego zaczynamy?

Jeśli mamy już wszystko i lubimy piwko to organizujemy sobie kierowce (na wypadek gdybym o czymś zapomniał i trzeba by było jechać do sklepu, albo gdyby skończyło nam się piwko) :)

A tak serio to BEZWZGLĘDNIE zaczynamy od zapoznania się z instrukcją obsługi i montażu UKP. Podczas studiowania instrukcji zapoznajemy się z opisem funkcji i informacjami, co będziemy musieli podłączyć aby dane funkcje działały. Najlepiej wypisać to sobie gdzieś i obok zapisać informację co do danej funkcji trzeba podłączyć.

Wybieramy także miejsce założenia wyświetlacza, ja osobiście preferuję miejsce zegarka (na środku deski) z wykorzystaniem oryginalnych przycisków od zegarka. Są osoby, które wolą wyświetlacz umiejscowiony w zegarach (np pod obrotomierzem)

Jak już wszystko wiemy to bierzemy się do roboty...

DZIEŃ PIERWSZY - Implementacja wyświetlacza

- Jeśli w zegarku - ciągniemy za daszek do góry, odpinamy złączkę, rozbieramy zegarek na części pierwsze. Wycinamy plastiki (w przedniej części z okienkiem i tylnej) aby pasował nam wyświetlacz. W tylnej części wycinamy dziurę na taśmę i przewody do przycisków. Poxyliną uzupełniamy brakujące elementy. Po godzinie szlifujemy poxylinę jeśli trzeba, aby całość wyglądała jak oryginał. U mnie wycięcie w okienku przed uzupełnieniem poxyliną wyglądało to tak:



- Jeśli w zegarach (licznikach) - wyciągamy zegary. Wpasowujemy wyświetlacz tam, gdzie uważamy za stosowne. Nie zapominamy o tym, że gdzieś pod ręką trzeba będzie podłączyć trzy przyciski.

DZIEŃ DRUGI - Implementacja wyświetlacza i podłączenie UKP

Poxilina powinna wyschnąć i dać się malować (dajmy jej wyschnąć przez noc aby nam się lakier nie odparzył). Malujemy na czarno cały plastik z okienkiem na wyświetlacz (ja lakierowałem 3 albo 4 razy z odstępami po kwadrans). Gdy lakier wyschnie (czyli po kilku dobrych godzinach) wkładamy wyświetlacz na miejsce i składamy zegarek pamiętając aby przykleić czarnym sylikonem wyświetlacz do ramki z okienkiem (delikatnie aby nie upaćkać wyświetlacza) dzięki czemu nie będziemy widzieć światła, które jest za wyświetlaczem).
Wyprowadzamy taśmę do wyświetlacza z tyłu zegarka i 4 przewody do przycisków. Składamy zegarek.



Jak lakier schnie to podłączamy UKP.
- Wyciągamy kluczyk ze stacyjki!!! Jak ktoś się czuje niepewnie to może odłączyć akumulator, ja tego nie robiłem.
- Ściągamy plastikową obudowę znajdującą się pod kolumną kierownicy (tą ze schowkiem na drobne i otwieraczem do maski)
- Ściągamy boczek tunelu przy prawej stopie kierowcy. Ja ściągałem sobie dla wygody w odpięciu kostek od ECU drugi boczek, po drugiej stronie (przy lewej nodze pasażera).
- Za boczkiem, na prawo od prawej stopy kierowcy znajduje się ECU, z niego bierzemy większość informacji do UKP (VSS, wtruski, sonda Lambda, TPS),

- Plus stały, +po stacyjce, włączenie świateł i masę proponuję pobrać z kostki, do której był podłączony zegarek. Obcinamy (jeśli montujemy wyświetlacz zamiast zegarka, jeśli nie to dołączamy się do przewodów bo kostka musi zostać) kostkę.... Hola Hola.. nie tak szybko tam jest masa i stały plus.... odcinamy przewody po kolej a nie na raz ;) bo wam zaiskrzy ;)

Jak już wiemy skąd i dokąd to podłączamy niezbędne przewody, składamy samochód do kupy i udajemy się na jazdę próbną w celu kalibracji zgrubnej. Opis jak to zrobić jest w instrukcji do UKP.


Efekt końcowy bardzo ładny ;)

Nie dajcie się nabrać na niskie spalanie, wyświetlacz pokazuje spalanie jeszcze bez żadnej kalibracji ;)

Moja FałErCzwórka jest troszkę paliwożerna i po zgrubnej kalibracji bezczelnie zamyka licznik spalania chwilowego. Dzieje się to za każdym razem, gdy wciskam mocno prawy pedał ;)
http://www.youtube.com/watch?v=x0V8k3QEbU0

- VSS ustawione na: 0.395 (kalibracja zgrubna)
- Stała Wtrysku: 0.00826 (kalibracja zgrubna)

Zobaczymy, co będzie po kalibracji dokładnej :)
_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 29-12-2013, 19:46   

Stałą wtrysku masz mocno za wysoką. U mnie coś było pod 0.00612 (już nie pamiętam, ale coś koło tego).
Koła 245/35R17 i stała drogi 0.401
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 29-12-2013, 20:44   

Z tego, co widzę po przejechaniu to stała drogi jest kapkę za wysoka bo na 16km z licznika kilometrów w samochodzie UKP pokazał 200 metrów więcej. Przejadę jakieś 500km i to poprawię...
Co do stałej wtrysków to mnie pocieszyłeś bo samochód pokazuje bardzo wysokie spalanie. Zalałem dziś do pełna i za jakieś 300km będzie wiadomo jaka powinna być stała wtrysku ;)

Dziękuję za informacje ;) i dam znać za jakiś tydzień może półtora o ile zmieniły się moje parametry.
_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21935
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-12-2013, 23:47   

A gdzie opis podłączenia się do pinów ECU? Trochę za prosty ten opis się wydaje... :wink:
 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 30-12-2013, 00:02   

Hugo, z tego powodu temat w opisie ma "skrót" ;)

Myślałem aby zamieścić dokładną rozpiskę jednak, jeśli ktoś nie potrafi znaleźć rozpiski pinów ECU to może niech się nie zabiera za montowanie UKP?

Pisałem z myślą o osobach, które mają minimalne pojęcie o temacie a mają obawy, ze mogą sobie nie poradzić.

Poza tym w EA2A było VSS, a w VR4 trzeba było pobrać impulsy drogi z innego kabla. Z drugiej strony, jeśli będzie zainteresowanie tematem to na pewno podlinkuję rozpiski ECU oraz poszukam ofiary, której założymy UKP i dzięki temu będzie więcej fotek ;)

Jak robiłem instrukcję wymiany żarówek w Galancie to z założenia było instrukcją. Oznacza to, że fotografowałem każdą czynność. Przy UKP instrukcja urodziła się po założeniu gdy okazało się, że drugie w życiu UKP założyliśmy od 10:45 do 14:00 ;) Wtedy to wpadłem na pomysł aby usprawnić pracę instalatorom. Przy pierwszej instalacji nie wiedziałem czego gdzie szukać.

Kolejną sprawą jest to, że jak ktoś będzie szukał rozpiski pinów to może dotrze do informacji, których tu nie ma a pomogą one w instalacji bądź pozwolą uniknąć uszkodzeń.

:)
_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 30-12-2013, 05:38   

jAZZMAN, to jest wyświetlacz OLED? Warto dopłacić do niego? Czy duży problem jest podlutować przewody z UKP do ori przycisków?
 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 30-12-2013, 11:11   

Łysy88, Żaden problem z przylutowaniem przycisków. Odlutujesz stare przewody (taśma 4 piny) i w to miejsce wlutowujesz swoje ;) Na płytce drukowanej widać, który pin na który przycisk idzie.

Czy warto dopłacać do OLED? Na LCD widać wszystko dobrze, OLED ma lepszy kontrast, mi się podoba i jak będę zakładał w przyszłości to tylko OLED.
_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 30-12-2013, 11:24   

jAZZMAN napisał/a:
Na LCD widać wszystko dobrze,


jak słońce nie świeci
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 30-12-2013, 13:13   

Nie zwróciłem na to chyba uwagi nigdy Tomku, a co za tym idzie nie jest to dla mnie problem ;)

Wolę jednak OLED :)
_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
Wysłany: 30-12-2013, 14:36   

jAZZMAN napisał/a:
Myślałem aby zamieścić dokładną rozpiskę jednak, jeśli ktoś nie potrafi znaleźć rozpiski pinów ECU to może niech się nie zabiera za montowanie UKP?


No nie zgodziłbym się... nie znalazłem nigdzie dokładnie podanego kabla od wtryskiwaczy, musiałem po kolorze kabli z pod pokrywy silnika patrzeć przy wtryskiwaczu i szukać przy ECU... po prostu nie ma uniwersalnej w VR jest inaczej, w przed lifcie inaczej i po lifcie też inaczej... jedynie sonda lambda się zgadzała o ile pamiętam ale to w ogóle przewód grubszy był i VSS tez się zgadzało, niemniej nie widzę sensu "specjalnego" utrudniania, tym bardziej, że rozpiska wygasła z jednego hostingu...

No i oczywiście fajny tutorial, żeby nie było, ze umniejszam Twojej pracy ;p
_________________
Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ? :)
 
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 31-12-2013, 03:12   

Ja zrobiłem to na przyciskach z zestawu bo te od zegarka mi się rozleciały. W zasadzie nic nie malowałem i nie łatałem bo nie było takiej potrzeby. Wszystko wkleiłem na klej na gorąco, trochę się bałem ale... Żeby przyciski pracowały ok trzeba było je skrócić do praktycznie minimum. Rozstaw się zgadza no i płytkę trzeba było przyciąć żeby spasować. Zestaw jeszcze nie zamontowany ale sprawdzałem miernikiem na zwarcie i przyciski działają, po podłączeniu do PC przez USB na chwile pokazuje się ekran główny a potem info że podłączony z PC. Po zmontowaniu daszku wszystko wygląda ok i przyciski działają w 100%. Dziś polutowałem sobie wszystkie przewody od zasilania, świateł i przycisków. Przygotowałem sobie też przewody do ECU/elektrozaworu. Rano tylko podłączyć i skalibrować :) Zdecydowałem się w końcu na OLED.

Poniżej foto jak to wyszło od strony kuchni :) Wyświetlacz jest troszkę skierowany w stronę kierowcy - zabieg celowy. Zdjęcie przed zrobieniem tam finalnego porządku ale widać ocb.

 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 31-12-2013, 12:29   

Łysy88, Dzięki za foto. Będziesz zadowolony z OLED.

Obawiam się tego kleju na ciepło, latem samochód bardzo się nagrzewa. Zobaczymy za pół roku ;)
_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 31-12-2013, 14:13   

Zobaczymy co będzie ... Najwyżej zrobie to inaczej. UKP już podłączony i wszystko ruszyło za pierwszym razem za wyjątkiem wyjścia 12 V na światła. Wpiąłem się przy zegaru w przewód który podaje 12V po włączeniu świateł. Wszystko jest ok ale w programie UKP w stanie wejść Went./Światła jest off. Choć prąd się tam pokazuje. Do tego oczywiście nie informuje o niezapalonych światłach.
 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 31-12-2013, 14:43   

Łysy88 napisał/a:
Wszystko jest ok ale w programie UKP w stanie wejść Went./Światła jest off.

Zmień w programie na "ŚWIATŁA" czy jakoś tak i wyślij ponownie dane do UKP :)

[ Dodano: 31-12-2013, 14:53 ]

Po lewej USTAWIENIA, a potem
ŚWIATŁA - Z PRZYPOMNIENIEM [jeśli ma Ci piszczeć gdy ruszysz bez świateł]
ŚWIATŁA BEZ PRZYPOMNIENIA [jeśli ma nie brzęczeć, wtedy funkcja wykorzystywana jest tylko do ściemnienia wyświetlacza jeśli będziesz chciał]

Jeśli aktywujesz funkcję z przypomnieniem, to przypomnienie wyświetla się po przejechaniu kilku metrów lub osiągnięciu prędkości 10km/h (nie pamiętam dokładnie -w instrukcji jest napisane).
_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 31-12-2013, 17:10   

Zaznaczyłem to ale teraz mi trąbi o światłach po przekroczeniu 15 km/h nawet jeśli mam zapalone światła...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.