Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Nowy układ WN a zapłon dalej wyrzuca
Autor Wiadomość
blazejjjj 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 98 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-10-2014, 21:07   [EA2A/W 2.0] Nowy układ WN a zapłon dalej wyrzuca

Witam,
mam następujący problem. Jakoś na początku lipca wracając z weekendu mój Galant przestał jechać (mimo to, że 2 dni wcześniej jechał super 250km). Jakoś po 100km od startu auto zaczęło przerywać, ale nie gasło. Temat zostawiłem, pojechałem na wakacje inną furą. Wróciłem i Galant jeździł super, zero problemów, ale tylko na krótkim dystansie.

W pt. wyjeżdżam więc zabrałem się za temat kompleksowo.
Po ciemku sprawdziłem gdzie przebija- padło na obydwie cewki (z cewki na obudowę). Wymieniłem świece, cewki i zrobiłem test. Po 70km- LIPA totalna i nowiutkie cewki maja w tym samym miejscu przebicie co stare. Wymieniłem też kable- po 100km znowu lipa (w tym przypadku wytrzymał dłużej, a dość ostro nim jechałem (w celach testu)).

Auto wyrzuca zapłon zawsze jak jest porządnie rozgrzane. Nigdy na zimnym. Zależności od tego jak bardzo jest załadowane- tym szybciej proces następuje. Stopniowo wyrzucanie się zwiększa. Najpierw koło 3.1 k obrotów, potem już przy 2k przerywa, a potem ledwo jadę.
Najlepsze w tym wszystkim jest to, że wystarczy go na 5min zgasić i normalnie przez kolejne 25km leci idealnie, monżna nawet 1, 2 do odciny i wszystko jest spoko.

Wymigałem też błędy i wyszło: 32, 51 czyli niski poziom paliwa (to się zgadza, bo postawiłem auto pod duzym skosem a miałem rezerwę) i czujnik kolektora dolotowego (gdzieś na ang. stronie poszukałem, bo u nas nie było opisanego tego błędu). Silnik po odłączeniu przepływki faluję, więc chyba jest okej?

Jakiś pomysł? Czujnik wału (tylko dlaczego błąd nie wyskakuje?)? Dodam, że auto nie robi takich numerów, że gaśnie samo z siebie na światłach czy w trakcie jazdy. Nie zapala się kontrolka silnika (2x się zapaliła może na sekundę i zgasła), nie faulują obroty.

Cewki- LCC
Kable NGK
Świece NGK

Edit. Zapomniałem napisać, że jak wymieniłem nowe cewki na stare to zapłon wyrzuciło zaraz za moment- po jakiś 2km. Możliwe, że te cewki LCC są takie do dupy? Zamówiłem też lepsze cewki (Jado czy coś?) za 190zł, ale nie wiem czy je odbierać, bo jak to nie cewki winne?
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 21-10-2014, 21:33   

Kluczem są fajki i ich połączenie do cewek. Iskra idzie najkrótszą drogą - jak nie może do świecy, bo fajka kaput, to wali na obudowę. Ergo - jest gdzieś przebicie.
Gdybyś miał uszkodzony czujnik wału auto by wcale nie odpaliło.
W manualu nie znalazłem opisu błędów 32 i 51.
 
 
blazejjjj 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 98 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-10-2014, 21:47   

Wszystkie 4 fajki nowe.
Błędy- https://www.dropbox.com/s...184622.mp4?dl=0


http://www.evoscan.com/te...shi-diagnostics
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 21-10-2014, 21:58   

Kod 13 i kod 25
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10676
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 21-10-2014, 22:40   

ale co ma przepływka do przebicia?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
blazejjjj 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 98 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-10-2014, 22:58   

milo napisał/a:
Kod 13 i kod 25
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245


Rozumiem, że to wszystko znajduje się w przepływomierzu? Uszkodzony przepływomierz może dać takie objawy jak w pierwszym poście?

Odłączyłem aku na chwilę i silnik nie generuje żadnych błędów teraz.
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 22-10-2014, 00:02   

blazejjjj napisał/a:

Odłączyłem aku na chwilę i silnik nie generuje żadnych błędów teraz.


przejedź się, to zacznie...
rzuca budą na jałowym?
a jak tam Twój czujnik położenia wałka rozrządu?
Podłącz sie u kogoś pod EvoScana, będzie więcej widać na wykresach...
 
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 22-10-2014, 08:49   

blazejjjj napisał/a:
Wszystkie 4 fajki nowe.
Jakiej firmy? - czasem nowe mają przebicie.
 
 
blazejjjj 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 98 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-10-2014, 10:08   

Na jałowym obroty stoją sztywno trochę ponad 900 (czasami zejdzie mm ponizej, potrzesie przez 5s i zaraz wyrwona).

Fajki 2x NGK i 2x LCC jakieś
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-10-2014, 11:31   

blazejjjj, z tego co wiem to do 4G63 poleca się tutaj fajki Janmor - niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
blazejjjj 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 98 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-10-2014, 12:07   

komarsnk napisał/a:
blazejjjj, z tego co wiem to do 4G63 poleca się tutaj fajki Janmor - niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.


O właśnie takie zamówiłem. Tylko dziwi mnie, że 2 nowe cewki przebijają rownoczesnie.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 22-10-2014, 14:38   

blazejjjj napisał/a:
Odłączyłem aku na chwilę i silnik nie generuje żadnych błędów teraz.

Błędy mogły być już wcześniej zapisane i nie oznacza to ze akurat w tym problem
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
blazejjjj 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 98 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-10-2014, 14:51   

Przejechałem się teraz 5km i jak zwykle- wszystko ok. Bledow nadal brak.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 22-10-2014, 14:59   

Od razu było zrobić reset :D
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 22-10-2014, 17:23   

komarsnk napisał/a:
blazejjjj, z tego co wiem to do 4G63 poleca się tutaj fajki Janmor - niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.


Janmor?? No jakoś nie kojarzy to się z jakością...
Wymieniałem na OYODO i całkiem dobrze się to sprawuje jak na razie
http://allegro.pl/mitsubi...4715838463.html
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.