[EA2A/W 2.0] Nowy układ WN a zapłon dalej wyrzuca |
Autor |
Wiadomość |
blazejjjj
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 98 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2013 Posty: 25 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-10-2014, 21:07 [EA2A/W 2.0] Nowy układ WN a zapłon dalej wyrzuca
|
|
|
Witam,
mam następujący problem. Jakoś na początku lipca wracając z weekendu mój Galant przestał jechać (mimo to, że 2 dni wcześniej jechał super 250km). Jakoś po 100km od startu auto zaczęło przerywać, ale nie gasło. Temat zostawiłem, pojechałem na wakacje inną furą. Wróciłem i Galant jeździł super, zero problemów, ale tylko na krótkim dystansie.
W pt. wyjeżdżam więc zabrałem się za temat kompleksowo.
Po ciemku sprawdziłem gdzie przebija- padło na obydwie cewki (z cewki na obudowę). Wymieniłem świece, cewki i zrobiłem test. Po 70km- LIPA totalna i nowiutkie cewki maja w tym samym miejscu przebicie co stare. Wymieniłem też kable- po 100km znowu lipa (w tym przypadku wytrzymał dłużej, a dość ostro nim jechałem (w celach testu)).
Auto wyrzuca zapłon zawsze jak jest porządnie rozgrzane. Nigdy na zimnym. Zależności od tego jak bardzo jest załadowane- tym szybciej proces następuje. Stopniowo wyrzucanie się zwiększa. Najpierw koło 3.1 k obrotów, potem już przy 2k przerywa, a potem ledwo jadę.
Najlepsze w tym wszystkim jest to, że wystarczy go na 5min zgasić i normalnie przez kolejne 25km leci idealnie, monżna nawet 1, 2 do odciny i wszystko jest spoko.
Wymigałem też błędy i wyszło: 32, 51 czyli niski poziom paliwa (to się zgadza, bo postawiłem auto pod duzym skosem a miałem rezerwę) i czujnik kolektora dolotowego (gdzieś na ang. stronie poszukałem, bo u nas nie było opisanego tego błędu). Silnik po odłączeniu przepływki faluję, więc chyba jest okej?
Jakiś pomysł? Czujnik wału (tylko dlaczego błąd nie wyskakuje?)? Dodam, że auto nie robi takich numerów, że gaśnie samo z siebie na światłach czy w trakcie jazdy. Nie zapala się kontrolka silnika (2x się zapaliła może na sekundę i zgasła), nie faulują obroty.
Cewki- LCC
Kable NGK
Świece NGK
Edit. Zapomniałem napisać, że jak wymieniłem nowe cewki na stare to zapłon wyrzuciło zaraz za moment- po jakiś 2km. Możliwe, że te cewki LCC są takie do dupy? Zamówiłem też lepsze cewki (Jado czy coś?) za 190zł, ale nie wiem czy je odbierać, bo jak to nie cewki winne? |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 21-10-2014, 21:33
|
|
|
Kluczem są fajki i ich połączenie do cewek. Iskra idzie najkrótszą drogą - jak nie może do świecy, bo fajka kaput, to wali na obudowę. Ergo - jest gdzieś przebicie.
Gdybyś miał uszkodzony czujnik wału auto by wcale nie odpaliło.
W manualu nie znalazłem opisu błędów 32 i 51. |
|
|
|
 |
blazejjjj
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 98 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2013 Posty: 25 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10676 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 21-10-2014, 22:40
|
|
|
ale co ma przepływka do przebicia? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
blazejjjj
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 98 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2013 Posty: 25 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-10-2014, 22:58
|
|
|
Rozumiem, że to wszystko znajduje się w przepływomierzu? Uszkodzony przepływomierz może dać takie objawy jak w pierwszym poście?
Odłączyłem aku na chwilę i silnik nie generuje żadnych błędów teraz. |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 22-10-2014, 00:02
|
|
|
blazejjjj napisał/a: |
Odłączyłem aku na chwilę i silnik nie generuje żadnych błędów teraz. |
przejedź się, to zacznie...
rzuca budą na jałowym?
a jak tam Twój czujnik położenia wałka rozrządu?
Podłącz sie u kogoś pod EvoScana, będzie więcej widać na wykresach... |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 22-10-2014, 08:49
|
|
|
blazejjjj napisał/a: | Wszystkie 4 fajki nowe. | Jakiej firmy? - czasem nowe mają przebicie. |
|
|
|
 |
blazejjjj
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 98 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2013 Posty: 25 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-10-2014, 10:08
|
|
|
Na jałowym obroty stoją sztywno trochę ponad 900 (czasami zejdzie mm ponizej, potrzesie przez 5s i zaraz wyrwona).
Fajki 2x NGK i 2x LCC jakieś |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-10-2014, 11:31
|
|
|
blazejjjj, z tego co wiem to do 4G63 poleca się tutaj fajki Janmor - niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
blazejjjj
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 98 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2013 Posty: 25 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-10-2014, 12:07
|
|
|
komarsnk napisał/a: | blazejjjj, z tego co wiem to do 4G63 poleca się tutaj fajki Janmor - niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. |
O właśnie takie zamówiłem. Tylko dziwi mnie, że 2 nowe cewki przebijają rownoczesnie. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 22-10-2014, 14:38
|
|
|
blazejjjj napisał/a: | Odłączyłem aku na chwilę i silnik nie generuje żadnych błędów teraz. |
Błędy mogły być już wcześniej zapisane i nie oznacza to ze akurat w tym problem |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
blazejjjj
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 98 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2013 Posty: 25 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-10-2014, 14:51
|
|
|
Przejechałem się teraz 5km i jak zwykle- wszystko ok. Bledow nadal brak. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 22-10-2014, 14:59
|
|
|
Od razu było zrobić reset |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 22-10-2014, 17:23
|
|
|
komarsnk napisał/a: | blazejjjj, z tego co wiem to do 4G63 poleca się tutaj fajki Janmor - niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. |
Janmor?? No jakoś nie kojarzy to się z jakością...
Wymieniałem na OYODO i całkiem dobrze się to sprawuje jak na razie
http://allegro.pl/mitsubi...4715838463.html |
|
|
|
 |
|