Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesiadka z Carismy GLX 1.6 97r na Galanta 2.5 V6 VIII
Autor Wiadomość
Piter-88 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 GLX DE 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2014
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-11-2014, 18:11   Przesiadka z Carismy GLX 1.6 97r na Galanta 2.5 V6 VIII

Witam,

Jako szczęśliwy posiadacz Carismy, chcę zostać z marką Mitsubishi na dłużej ;)

Niecały rok temu kupiłem okazyjnie sprawną technicznie Carismę, użytkowaną zgodnie z instrukcją przez 15 lat przez jednego właściciela w Polsce. Super wnętrze, silnik bardzo zdrowy. Olej to pełen syntetyk 5W40 w ciągu 10 000 km nie musiałem go dolewać. Spalanie: trasa 6,2L miasto 9L
Przez ten czas prócz zmiany ojeju i filtrów zrobiłem nowy kompletny wydech + (oczyszczony stary KAT) (650zł)
Auto jest sprawne technicznie - przeszło ostatnio badanie bez uchybień.

Do wzorowego stanu brakuje zrobienia:
- Gum stabilizatora, ok 300zł
- silent-bloków przód ok 300zł (mocno sparciałe) opcjonalnie lekko sparciałe silent-bloki tył 400zł
- zapieczony prawy tylny hamulec ok 200zł
- lakierowanie 5 elementów 2x tylne drzwi, zderzak, oraz 2x nadkola ok 1500zł
- opcjonalnie wyprawki obu przednich nadkoli ok 300zł

Całość nie powinna przekroczyć 3 tyś które mogę przeznaczyć.

Auto rynkowo warte jest ok 3000zł, mam koła zimowe oraz letnie w niezłym stanie na 2 sezony.
Wyposażenie: ABS, 2x SRS, KAT, 4x el. szyby, el. lusterka + podgrzewanie, Klimatyzacja manualna oraz wszystkie dodatki do GLX z tego roku. Dynamika jest wystarczająca, komfort również ale jako że trzeba równać w życiu do góry rozważam "fajniejszego" Gala :)

Meritum...
Ile musiałbym przeznaczyć środków na Galanta w dobrym stanie technicznym wizualnym i nie gorszym wyposażeniu + standardowy pakiet startowy? Codzienna eksploatacja będzie nieco droższa od Carismy z racji wagi i mocy ok 8L w trasie i max 14L w mieście. Czy części eksploatacyjne są również droższe od Carismy?

Robić Carismę czy sprzedać i szukać Gala - oto jest pytanie...


Dziękuję z góry za Wasze opinie :)
Pozdrawiam!
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-11-2014, 18:33   

Robić Carisme

Dobry utrzymany galant kosztuje wielokroć 3tyś zł, możesz kupić srednio utrzymanego galanta i na starcie wrzucić w niego koło 7tyś zł w kwestii wymiany rozrządu, zrobienia hamulcy, zawieszenia oraz innych pierdólek, a gdzie do tego jakieś usuwanie korozji, opony, itp, itd.

Piter-88 napisał/a:
Do wzorowego stanu brakuje zrobienia:
- Gum stabilizatora, ok 300zł
Te gumy to pozłacane :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Piter-88 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 GLX DE 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2014
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-11-2014, 19:21   

robertdg napisał/a:

Piter-88 napisał/a:
Do wzorowego stanu brakuje zrobienia:
- Gum stabilizatora, ok 300zł
Te gumy to pozłacane :?:

W Carismie muszą opuścić sanki by je wymienić a to kosztuje :(
Chyba że ktoś mnie robi w bambuko z mechaników... nie znam cen rynkowych, nie serwisowałem samochodu, prócz sprawdzania instalacji i wywalenia starego alarmu oraz wymiany wydechu.

Dziękuję Robertdg za fachową opinię na temat Gala, rozjaśniło to sytuację.
 
 
Shockwave 
Mitsumaniak

Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 181
Skąd: Bestwinka
Wysłany: 19-11-2014, 19:28   

Na moim przykładzie powiem Ci ze kupiłem galanta za 7tys
Od zakupu:
rozrząd 800zl,
hamulce kompletne + regeneracja zacisków +1 jarzmo 700zl,
amortyzatory tył 300zl,
ogarniecie zawieszenia przód (regeneracja wahaczy), drążki kierownicze z końcówkami, śruby mimośrodowe z tylu wraz z tulejkami +zbieżność 800zl
oleje+filtry 250zl
klima 100zl
lpg 100zl
prostowanie felg +4 używane opony 800zl
łożysko tył 250zl
kable WN + świece chyba ok 140zl

I jeszcze kilka innych pierdoł typu osłony przegubów itp się znajdzie i wszyło już kolo 4 tys startowego.
Tyle zrobiłem przez pol roku jak mam auto.
Nie musiałem robić blacharki i nie było zabawy z rdza bo poprzednik to zrobił.
Większość rzeczy robiłem sam bo sąsiad ma kanał i dobrze wyposażony garaż. A do ideału brakuje sporo, chodzi o stronę kosmetyczna.
Tu masz tylko przykładowe ceny bo coś z tego można zrobić taniej a cos drożnej. Ale większość z tego co ja robiłem po zakupie inni posiadacze galantów tez robią.
Sam sie musisz zastanowić na jaka sumę możesz sobie pozwolić przy zakupie gala, ja jak kupuje auto np za 8tys zawsze mam 4tys odłożone na naprawy po zakupie ;)
Ja osobiście bym robił carisme :)
Poczytaj sobie dział "nasze miski" tam ludzie piszą co było do roboty po zakupie i dzielą się informacjami na temat kosztów i będziesz miał obraz ile kosztuje utrzymanie gala ;)
 
 
szuwar 
Mitsumaniak


Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2655
Skąd: Koszalin
Wysłany: 19-11-2014, 19:47   

Piter-88, Wystawiasz Carismę ? :mrgreen: jak tak to nie ten dział.

Jak pytasz to odpowiedź jest prosta. W tej cenie za około 6000-10000 to nie kupisz galanta igła, a koszta doprowadzenie go do ideału to ..... dużo więcej. Także mając jak zauważyłeś auto o wartości 3000 + 3000 na naprawy to zostań przy tym co masz :) ..... bo kupisz auto w podobnym wieku z większymi bolączkami .
_________________
VOLVO S80 T6 AWD
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20993
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19-11-2014, 21:54   

Piter-88 napisał/a:
W Carismie muszą opuścić sanki by je wymienić a to kosztuje :(

Podobno da radę bez ściągania sanek :D :
http://forum.mitsumaniaki...1215887#1215887
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-11-2014, 09:16   

szuwar napisał/a:

Jak pytasz to odpowiedź jest prosta. W tej cenie za około 6000-10000 to nie kupisz galanta igła, a koszta doprowadzenie go do ideału to ..... dużo więcej. Także mając jak zauważyłeś auto o wartości 3000 + 3000 na naprawy to zostań przy tym co masz :) ..... bo kupisz auto w podobnym wieku z większymi bolączkami .


Mogę tylko potwierdzić.
Piter-88 przy tym zapleczu finansowym zostań przy tym co masz.
 
 
eremita 
Mitsumaniak

Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 2505
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-11-2014, 09:59   

Tomii napisał/a:
szuwar napisał/a:

Jak pytasz to odpowiedź jest prosta. W tej cenie za około 6000-10000 to nie kupisz galanta igła, a koszta doprowadzenie go do ideału to ..... dużo więcej. Także mając jak zauważyłeś auto o wartości 3000 + 3000 na naprawy to zostań przy tym co masz :) ..... bo kupisz auto w podobnym wieku z większymi bolączkami .


Mogę tylko potwierdzić.
Piter-88 przy tym zapleczu finansowym zostań przy tym co masz.


Nie mam co się rozpisywać tylko potwierdzić co napisali poprzednicy :)
 
 
szuwar 
Mitsumaniak


Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2655
Skąd: Koszalin
Wysłany: 22-11-2014, 10:07   

Piter-88, na końcu stawiając kropkę nad i .... powiem, miałem bliźniaczą sytuację, mając CARISMĘ 1,6 90KM '98, chciałem albo wstawić 2,5 V6 - SWAP, bo była igiełka wizualna, blacharska itp, albo kupić gala. Teraz wiem, że stojąc przed takim wyborem drugi raz miałbym CARI 2,5 V6.....

Zostań z carismą i ciesz się bezawaryjnością i jazdą, a to co masz do wymiany to po tylu latach samochodu to kwestie eksploatacyjne.
_________________
VOLVO S80 T6 AWD
 
 
Piter-88 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 GLX DE 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2014
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-11-2014, 20:16   

Dziękuję wszystkim za konkretne wypowiedzi - bardzo mi pomogliście.
Carisma właśnie dostała nowe tuleje wahaczy, gumy stabilizatora oraz naprawiony został zastany ręczny (duże opory toczenia) wraz z przeglądem tylnego hamulca. Przestało stukać, skrzypieć i jest lepsza trakcja.
 
 
piwomojepaliwo 
Forumowicz

Auto: Cari GDI1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2014
Posty: 34
Skąd: Gorzow wlkp.
Wysłany: 04-12-2014, 17:52   

A ja mierze właśnie też w Galanta...
Czy ktos moze rozkodowac VIN?
JMBSREA5A1Z002237
_________________


Mój Miśkowaty
 
 
Akuma supido 
Forumowicz

Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 89
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 07-12-2014, 22:35   

Też szukałem gala w cenie około 8k i nie znalazłem ostatecznie kupiłem za grubo ponad 10k i był to egzemplarz doinwestowany jak mi wyliczył poprzedni właściciel wsadził 8-9k co jak widzę nie jest końcem wydatków.
Generalnie kupno dobrej sztuki v6 plus pakiet startowy to wydatek rzędu 13-18k .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.