Nasze Miśki - Galant Wagon 2.5V6 1997
P3T3R - 20-01-2017, 18:39 Temat postu: Galant Wagon 2.5V6 1997 Witam. Jestem Piotrek, autko zakupiłem we wrześniu ub roku, a jest nim Galant w kombi 2.5V6 1997r manual. Przyznam, trochę się porwalem na pojemnośc, wiedząc, że oszczędne nie będzie, ale emocje widząc ofertę sprzedaży zrobiły swoje. I tym oto sposobem dolaczylem do grona posiadaczy Galantów. Powiem tak....zakochałem się w tym aucie. Design od zawsze mi się podobał, ale ten dźwięk i kultura pracy V6 to wręcz wisienka na torcie. Czuję się dobrze w czymś stosunkowo unikatowym na polskich drogach. Liczę się z nieco większymi kosztami części niż np VW czy Ford, również z problemem znalezienia odpowiedniego mechanika który podoła "japońskim zagwozdkom" przy naprawie. Mimo to, chcę go mieć i inwestować w niego. Mam jednak wiele pytań, pewnie dla wielu banalnych, szczególnie mających jakąś wiedzę w zakresie mechaniki, ja natomiast jestem laikiem, ale każdą rzetelną poradę wykorzystam do "zrób to sam". Jeśli jednak zadam pytanie poruszane po tysiąckroć, proszę o wyrozumiałość i przekierowanie do danego tematu. Tak więc:
1) Czy jest jakiś godny polecenia mechanik specjalizujący się w japonczykach (a może konkretnie w Mitsubishi?) w okolicach Poznania?
2) Jaką wersją jeżdżę, tzn chodzi mi o tą kombinację EAxx. Gdzie to sprawdzić?
3) Autko dymi na biało cały czas, podczas agresywnego przyspieszania czuć benzynę w kabinie, bierze olej?
Dodam jeszcze, że spod pokrywy zaworowej silnik się poci, mam dwie uszczelki jeszcze nie rozpakowane które dostałem wraz z zakupem auta, kwestia tylko wymiany.
4) Przy każdorazowym rozlaczeniu akumulatora muszę robić adaptację przepustnicy ponieważ nie trzyma mi wolnych obrotów i gaśnie, muszę podtrzymywac gazem zwiększając obroty stojąc np na krzyżówce. Zaprzyjaźniony mechanik poinstruował mnie, że trzeba odpalić na załączonych światłach mijania i przez 2-3 min trzymać obroty na 2300. Pytanie, czy "ten typ tak ma" , że trzeba za każdym razem adaptować przepustnice?
5) Światła świecą bardziej intensywnym światłem przy dodawaniu gazu. Ogólnie wszystkie, czy to podświetlenie zegarów, czy światełka w kabinie, czy zewnętrzne. Tak miał od początku i tak ma teraz, gdzie dwa dni temu odebrałem go od elektryka który wymienił regulator napięcia. Napięcie mam 14,2 , po załączeniu np nawiewu spada do 14,1.
6) Wskaźnik temp wody nie dochodzi nawet do połowy skali, często jest na ok 25% poziomu, skacze. Termostat do wymiany? Przy obecnych mrozach może być ustawiony nawiew na max temperatury i np na 4-5 poziomie siły dmuchania a i tak bywa że wieje letnim powietrzem.
7) Przyciski na konsoli głównej, tj włączanie nawiewu itp, oraz przyciski włączania podświetlenia kabiny, mają swoje własne podświetlenie w wersji z 1997r? Trochę dziwne mi się wydaje, że producenci nie pomyśleli o tym. Wiecie o co mi chodzi? Żeby sprawdzić temp na zewnątrz włączając przycisk OUT TEMP, czy zmienić miejsce dmuchania nawiewu, kiedy na zewnątrz jest już ciemno, to muszę zapalić najpierw lampkę, żeby wiedzieć jaki prZycisk wciskam. Niby banał, ale jednak trochę wkurzajace. A może mam przepalone bezpieczniki od podświetlenia przycisków na desce rozdzielczej?
Myślę, że chyba wymieniłem wszystkie nurtujące mnie na obecną chwilę pytania dotyczące mojego Galanta.
Pozdrawiam Piotrek
larelijux - 20-01-2017, 18:48
2) Jeździsz wersją EA5W, gdzie 5 oznacza silnik V6, a W oznacza wersję kombi (A to sedan). EA to oznaczenie modelu.
3) Jak na biało to nie jest tak źle, gorzej, jakby waliło na niebiesko
4) To jest oficjalna procedura programowania obrotów: http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690
Na resztę pytań będą musieli odpowiedzieć bardziej obeznani w temacie Pochwal się zdjęciami. Ja też poleciałem na V6
P3T3R - 20-01-2017, 18:53
Ok. Fajnie, coś już wiem. Mówisz, że nie jest tak źle jak dymi na biało, ale jednak w czymś jest rzecz, skoro wogole dymi.
larelijux - 20-01-2017, 18:57
P3T3R, jest zimno i wilgotno, jak dymek znika dość szybko i nie czuć palonego oleju to pewnie para wodna.
P3T3R - 20-01-2017, 19:10
Kupiłem go we wrześniu, wtedy jeszcze nie było zimno, a dymek nie znika. Towarzyszy od momentu odpalenia do zgaszenia silnika. No i ten intensywny zapach benzyny (a może benzyny z olejem) przy mocniejszym depnieciu w pedał gazu
robertdg - 20-01-2017, 20:40
Poszukaj, popytaj w dziale regionalnym http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=61
Możesz miec tez spadki napiec na połaczeniach masowych, co do napiecia ładowania to upewnij sie czy napiecie ładowania na rozgrzanym silniku przy biegu jalowym tez jest na poziomie 14V - temat znany na forum http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=37178
Objaw wskazuje na termostat, mozna sie upewnic sprawdzajac jaka faktyvznie ECU widzi temperature silnika, ale tego to Ci mało który warsztat sprawdzi.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=65978
Krzyzak - 20-01-2017, 22:55
3. te silniki sprzed liftu niestety trochę przelewaja - mam podobnie, też czuć benzynę
4. wyczyść przepustnicę - jeśli nie pomoże, to zostaw na wolnych obrotach na 10-15 minut i się samo ustawi
5. normalny objaw - niższe napięcie ładowania na wolnych obrotach - mam tak w obu Galantach, w sumie serwisowałem ich kilkadziesiąt i w każdym tak było
6. albo termostat (na 99%) albo czujnik temp. na deskę (na 1%) - ten z 1 stykiem
7. mają podświetlanie - jest od tego nawet specjalny temat jak to wymienić
Marcino - 23-01-2017, 09:23
Krzyzak napisał/a: | 3. te silniki sprzed liftu niestety trochę przelewaja - mam podobnie, też czuć benzynę |
Dlatego załozyłem LPG...
P3T3R - 31-01-2017, 18:08
Dzięki chłopaki
|
|
|