To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] [FAQ] Montaż zegarów High Contrast

Bartek - 01-05-2006, 10:54
Temat postu: [EAxx] [FAQ] Montaż zegarów High Contrast
Witajcie!
Na wstępie podziękowania:
Piwkotom - za wyszperanie na Allegro fanta do zamontowania
Tommek - za oszczędzenie mi żmudnego szukania "czym różnią się obrazki które widzisz na stole"

Biorca zegarów: Galant EA3W, czyli 2.4 GDi '99 z Tiptronicem
Dawca zegarów High Contrast (HC) : Galant EA5W, czyli 2.5 V6 '02 z Tiptronicem

Podobieństwa:
Mechanicznie wszystko pasuje idealnie.
Prawie wszystkie kontrolki działają (o tym póżniej)
Predkościomierz działa
Wskaźniki temperatury i poziomu paliwa OK

Napotkane problemy:
1. Całkowity brak podświetlenia ("widze ciemność! widze ciemność!!!!! NIC nie widze")
2. Nie działa kontrolka poziomu oleju (ta pomarańczowa, nie czerona od ciśnienia)
3. Brak kontrolki GDi-ECO
4. Obrotomierz nie działa

Rozwiązania problemów:
1. Podświetlenie zegarów nie otrzymuje sygnału o włączeniu stacyjki. (Informacja od Tommka) Należy podać 12v na złącze wejściowe zegarów w miejsce gdzie w zwykłych zegarach jest kontrolka poziomu oleju.
2. Kontrolka poziomu oleju w HC jest podłączona do innego pinu, niz w zwykłych, więc trzeba wykonać mostek do odciętego w pkt. 1 pinu
3. Tu największy problem.... rozwiazania są 3: olać; albo podłączyć pod którąś z nieużywanych kontrolek (np. haka, tempomatu jak sie nie posiada itp.); ja wybrałem najtrudniejszą metodę: zrobić kontrolkę: wykorzystałem kontrolkę haka do zrobienia kontrolki GDi ECO. Wyczyściłem (zmywaczem do farb sitodrukowych) farbę czarną i zielioną z poliwęglanu na którym są namalowane kontorlki, wydrukowałem na przezroczystej folii zielony napis GDi ECO na czarnym tle, pokryłem matową foilą, żebi się mocno nie odróżniał od reszty tła i nakleiłem w miejscu po kontrolce haka. Elektrycznie trzeba omomierzem sprawdzic gdzie i jak była ona podłączona w starych zegarach (do zrobienia 2 mostki)
4. Tu metody są 2:
- zaproponowana przez Tommka: przełożyć starą płytkę obrotomierza do nowych zegarów - trzeba obrócić ją o 90 stopni i przełączyć na niej podłącznia do mechanizmu obrotomierza (4 mostki, bo po obroceniu płytki piny "nie trafiają" tam gdzie trzeba).
- moja metoda: skopiować płytkę starego obrotomierza na nowej. Do zmiany są 2 sprawy: układ wejściowy (dioda i 2 oporniki) i wyskalowanie (2 kondensatory i 1 opornik) - co najprosciej przełożyć ze starej płytki.
Moja metoda ma jedną zaletę - działa zawsze, podczas gdy Tommka zawiodła u mnie ze względu na duże różnice mechaniczne między płytkami

Przy podłączaniu zegarów HC do Galanta EA5, odpadają 2 ostatnie problemy, natomiast do EA2 odpada problem z kontrolką GDi ECO.

Moze to dość skomplikowanie brzmi, ale tak naprawdę skomplikowane nie jest i ktoś mający pojęcie o elektronice sobie poradzi na 100%. Gotowe naklejki GDi ECO mogę podesłać jak również pomóc w przeróbkach

Bartek - 04-05-2006, 16:15

Świecą tak:



Niewłączonych praktycznie nie widać - ciemna szybka i koniec....

Bartek - 05-05-2006, 08:22

Nie.
Postaram sie dzis zrobic jeszcze pare fotek....

Na początek dla porówniania stare budziki:

tomo85 - 31-08-2006, 16:36

Witam.
Mam pytanie czy lampka GDIeco z lewej strony to taka zmiana od którego roku bo ja mam
ją po prawej na tej samej wysokości co Bartek.

tomo
00 kombi

swinks_UK - 07-11-2007, 00:59
Temat postu: Przekładka zegarów HC
Wiem, wiem, że już było... Ale zrobiłem z tego instrukcję obsługi, więc może następnym razem komuś będzie lepiej... :lol:

Aktualizacja http://forum.mitsumaniaki...1356103#1356103

Zacznijmy od samej tarczy zegarów:
Złącza tarczy zegarów wymagają następującej modyfikacji:
1. Kontrolka poziomu płynu spryskiwacza – z pinu nr 3 robimy mostek do żaróweczki kontrolki
2. Kontrolka poziomu oleju – z pinu nr 5 robimy mostek do żaróweczki kontrolki, za mostkiem przecinamy ścieżkę.
3. Zasilanie modułu HC – robimy mostek z pinu nr 4 do ściezki z pinu nr 5 za jej przecięciem.
4. Kontrolka GDI – tu wykorzystałem wolne miejsce pod kontrolkę powyżej kontrolki „check engine” – mostek z pinu nr 16 do ścieżki pinu nr 8. Niestety, trzeba zupełnie izolować tą kontrolkę i mostkować również +12V, więc łatwiej jest użyć kontrolki haka jako GDI.
Na zdjęciu zaznaczyłem własne rozwiązania "mostkowania":


W przypadku zegarów do samochodów z GDI trzeba zrobić własną kontrolkę GDI-ECO. Ja wydrukowałem na drukarce laserowej na zielonej przezroczystej i samoprzylepnej folii. Jednak tarcze z HC mają tryśnięty matowy czarny z obu stron i trzeba zmywać zarówno od spodu (tu naklejałem moją folię), jak i z wierzchu. Potem to z wierzchu wygląda okropnie i dobrze jest osłonić dookoła „dziurę” i prysnąć to jakimś lakierem matowym by uzyskać efekt równomiernego matu. Ja miałem tylko czarny mat, więc jak kontrolka świeci to widać lekki blurr od osiadłych czarnych mikro-kropek lakieru. Idealny byłby bezbarwny ultra matt lakier.
Jednak jak ktoś nie pała żądzą posiadania kontrolki GDI, to lepiej odpuścić tą zabawę, albo używać kontrolki haka zamiast GDI.

Obrotomierz:
Tak jak pisał Bartek, płytka obrotomierza wymaga modyfikacji jeśli zakładamy zegary do Galów z silnikami 4G63 i 4G64
Oto płytka klasycznego zegara „czterocylindrówki” od strony druku:
[img][/img]
Na niebiesko elementy wymagane do przeniesienia na płytkę HC.
A tu zdjęcie z zaznaczonymi elementami:
[img][/img]

Zdjęcie przedstawia wersję z 2.4 GDI (4G64), ale w przypadku silnika 2.0 (4G63) różnica tkwi tylko w skalowaniu w układzie równoległym rezystorów, który w 4G64 ma wartość 6.1kΩ (rezystory 15k i 11k), a w 4G63 ma 5.8kΩ. W rzeczywistości przekłada się to na przekłamania w granicach 100-150 rpm, co mieści się w granicach błędu.

A tu płytka obrotomierza HC z silnika 2.5V6 (6A13). Na niebiesko zaznaczyłem elementy, które trzeba usunąć.
[img][/img]

Na zdjęciu z góry zaznaczyłem te elementy.
[img][/img]

Na koniec widok druku zmodyfikowanej płytki obrotomierza. Na niebiesko wstawione elementy. Uwaga, ścieżkę z nóżki nr 2 układu scalonego należy przerwać i wstawić tam rezystor 24kΩ (ja dałem od strony druku). Tak samo, od strony druku wlutowałem rezystor 10kΩ między diodą a zasilaniem +12V, sama dioda idealnie weszła w miejsce rezystora 42kΩ od strony elementów.
[img][/img]


W sumie wszystko zadziałało od początku, wygląda naprawdę imponująco, jednak za drugim razem odpuściłbym sobie robienie kontrolki GDI

Anonymous - 09-11-2007, 00:45

swinks_UK, ale zapomniales o najwazniejszej podstawowej fotce... - "efekt koncowy" 8)
GoodJob - DZIEKUJEMY

swinks_UK - 15-11-2007, 15:19

Obiecane zdjęcia zrobione zaraz po założeniu (trochę brudne i zakurzone od rąk):
Zegary wyłączone:
[img][/img]
Zastosowałem folię przyciemniającą na szybkę zegarów (szybka, właściwie plexa już jest przyciemniona fabrycznie, ale...) by schować tą rzeźbę z kontrolką GDI-ECO. Kolor "light smoke/brown".

Zegary włączone:
[img][/img]

I to by było na tyle :wink:

Jeremy79 - 27-01-2008, 09:40
Temat postu: świeącakontrolka ładowania i poziomu oleju
Witam!

Mam mały problem. Po wymianie zegarów na HC świeci się non stop kontrolka ładowania i poziomu oleju. Sprawdzałem ładowanie jest, olej jest. Zero błędów na kompie, bezpieczniki dobre. Czy uwaliłem jakieś czujniki? Czy moze czujniki mają swoje zabezpieczenia?

swinks_UK - 28-01-2008, 11:10

Jeremy79: nic nie uwaliłeś. Moim zdaniem, zwarłeś gdzieś ścieżki w czasie przerabiania (pewnie nie odciąłeś gdzieś pinu). Masz gala EA3x więc elektryczna przeróbka powinna być jak ta opisana. Dokładnie obejrzyj zdjęcia, potem porównaj to ze swoimi. Acha, i sprawdź też układ ścieżek na starych zegarach, mimo tego samego modelu mogą się różnić. Sam juz miałem okazję porównać dwa panele starych zegarów z EA3x z 1999 roku i oba miały inaczej poprowadzone ścieżki.
W sumie poczytaj uważnie, pooglądaj bez pośpiechu i powinno być ok. Ja już zrobiłem 3 przeróbki (2 na zamówienie) i wszystkie działają.

Bartek - 28-01-2008, 11:57

musisz przerwać obwód kontrolki...
xor - 30-03-2008, 17:16

Bążór że tak radośnie sie przywitam :)
Radośnie, gdyż od 3 chwil mój miś ma HC :)

Ha, z początku jak je dorwałem, to z biegu montowałem, i już miałem złe myśli o jednym forumowiczu od którego je nabyłem... Którego za to przepraszam - znaczy za myśli ;)
Złe myśli - ano gdyż się oczywiście wskaźniki nie świeciły, i myślałem że walnięte. (nawiasem dziwne, że galanty z hc w stocku mają z deka inną elektrykę...).
Dopiero potem zajrzałem na forum... i Swinks_UK, masz big brovar czy to co lubisz popijać !
Pięknie polutowałem wg Twoich schematów (gdi mi tylko odpadło) i działa jak ta lala !

Prezentują się wyśmienicie, tylko kiedyś będę musiał przerobić wyświetlanie co by mi wskaźniki biegów z automatu nie świeciły (wrażę tam czarną, matową folię/papier).
I będzie już tip-top.

EDIT: nie działa jak ta lala.... Nie działa kontrolka tempomatu - 'cruise'.
Też tak mieliście ? Ale to powinno być łatwe do zrobienia, wyciągnę je i pogmeram.

Jeszcze jedna sprawa - wpadł ktoś na pomysł jak ustawić licznik ? Jednak chciałbym aby wskazywał rzeczywisty przebieg... W sumie można by po prostu wykminić jak jest podawany sygnał przebiegu, i może by się dało go podrobić udając prędkość jakieś 100.000km/h ;) o ile się da.

KamilR10 - 17-08-2008, 00:06
Temat postu: High Contrast
Planuje takie małe uaktualnienie wyglądu deski rozdzielczej. Nie wiem czy jest możliwość zamontowania zegarów high contrast a jeżeli jest podejrzewam że raczej sam tego nie zrobię. Czy ktoś już próbował takich zmian?? I czy robił to samodzielnie czy przez jakiś warsztat?? I oczywiście skąd wziąść zegary high contrast??
Hubeeert - 17-08-2008, 01:00

KamilR10 napisał/a:
nuje takie małe uaktualnienie wyglądu deski rozdzielczej.
Nie jesteś jedyny ;-)
KamilR10 napisał/a:
Nie wiem czy jest możliwość zamontowania zegarów high contrast
Jest
KamilR10 napisał/a:
a jeżeli jest podejrzewam że raczej sam tego nie zrobię.
czemu nie
KamilR10 napisał/a:
Czy ktoś już próbował takich zmian??
Tak
KamilR10 napisał/a:
I czy robił to samodzielnie czy przez jakiś warsztat??
sam
KamilR10 napisał/a:
oczywiście skąd wziąść zegary high contrast??
Allegro na przykład.


Generalnie gdybyś wszedł w ten temat :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=12564
zamiast klepnąć od razu w guzik z napisem Nowy temat to znalazłbyś to:
Zamiana "zwykłych" zegarów na High Contrast
http://forum.mitsumaniaki...p=227376#227376

Anonymous - 19-09-2008, 23:39
Temat postu: Zegary High Contrast od VR-4 w Galancie EA :)
Witam.

Okazyjnie trafiły mi się zegary od VR-4 :) szukałem zwykłych HC ale wiadomo towar deficytowy. Wiadomo ze zegarki są super fajne ale bez przerobienia elektroniki nie podejdą do zwykłego Galanta. Posiedziałem dzisiaj troszkę i zrobiłem rozpiskę jakie różnice są w podłączeniu miedzy analogowymi zegarami a High Contrast i zegarami od VR-4, może się komuś przyda. Jutro będę robił swoje zegary i postaram się zrobić foto relacje co i jak.
Wersja w PDF



PDF

Anonymous - 20-09-2008, 01:57

o przekladce high contrast pisal juz swinks_uk oraz Bartek wiec nie wiem czy Twoj temacik nie zostanie przeniesiony
slowa uznania za cierpliwosc do zabawy z tym wszystkim napewno sie przyda komus



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group