To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Wymiary pleciomki wydechu.

Zajc3w - 28-04-2009, 12:36
Temat postu: Wymiary pleciomki wydechu.
Zna ktoś wymiary , tj. średnice i długość tej większej plecionki wydechu w 12V?? Nie mam chwilowo jak sprawdzić a zamówić muszę bo moja już dogorywa.

P.S. Oryginalnej nie ma ani w focie ,ani w IC ,ani w Pali :( (

lukasz12 - 28-04-2009, 14:37

Nie ma i pozatym to jest jako całośc z kolektorami dlatego nie ma.

Wymiary są też nietypowe i cięzko dostać odpowiednią, poszperaj na forum
Tutaj jest mój temat sprzed 2 lat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=12129
Przekrój to 55 mm, długość chyba 32 cm,
Trzeba wspawać kawałek rurki i powinno być dobrze :)

VirMan - 28-04-2009, 19:38

Ja będę wymianiał , bo też mam zezartą i dzwoni jak trzeba - ale wspawam inną.. poprostu dobiorę przekrój i pociągnę osobno wydechy :)
Zajc3w - 28-04-2009, 23:42

lukasz12 napisał/a:
Nie ma i pozatym to jest jako całośc z kolektorami dlatego nie ma.

Wymiary są też nietypowe i cięzko dostać odpowiednią, poszperaj na forum
Tutaj jest mój temat sprzed 2 lat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=12129
Przekrój to 55 mm, długość chyba 32 cm,
Trzeba wspawać kawałek rurki i powinno być dobrze :)



Są całością dokładnie od mocowania katalizatora do złączek z kolektorami i tego szukałem, Bosal robi wszystko poza tym jednym elementem. Szukam właśnie do wspawania czegoś.

I oto co znalazłem:tłumiki do sigmy Ceny bardziej niz przystępne, ciekawe jak z jakością :wink:


VirMan, a jak rozwiążesz kwestię lambdy przy podzielonym wydechu??
Też zastanawiałem się nad zrobieniem oddzielnych wydechów dla każdej głowicy, ale wole żeby lambda pokazywała ECU to co powinna

Anonymous - 29-04-2009, 06:10

Zajc3w napisał/a:
VirMan, a jak rozwiążesz kwestię lambdy przy podzielonym wydechu??
Też zastanawiałem się nad zrobieniem oddzielnych wydechów dla każdej głowicy, ale wole żeby lambda pokazywała ECU to co powinna

Tak tak dokładnie, bo chodzi mi to mocno po głowie :) tylko co z sondą ? :shock:
potrzebuje obrys portek, żeby flansze docioąć, ma ktoś może portki w piwnicy może odrysować dokładnie i mi wysłać? to będzie wzór i na laserku sobie powycinam :) , albo całe kolektory.
Aaaaa i może ma ktoś zaciski od kombiaka to z chęcią bym się zamienił :) tzn chciałbym zorbić sobie takie ładne zaciski, ale nie zdejmę swoich no bo nie będę jeździł więc jesli ktoś może mi pożyczyć ja jej obrobię i zamienię ze swoimi i swoje odeśle :)

lukasz12 - 29-04-2009, 10:40

I oto co znalazłem:tłumiki do sigmy Ceny bardziej niz przystępne, ciekawe jak z jakością :wink:

Te tłumiki to są te same co na allegro - mam takowy u siebie tylny - polska produkcja ale jest OK - na pewno polece go bardziej niż BOSAL bo przynajmniej samochodem da się jeździć > 50 km bo nie mam z tyłu buczenia jak przy Bosalu (moze kwestia ze mam automat ale na pewno ten tłumik jest głośniejszy niz polski - daje niski bas który męczy).
Ja go wyrwałem od goscia poza allegro za 110 zł + 20 za wysyłke. Środkowa rura też jest w porządku - pasuje jak oryginał. Jest warty tych pieniędzy.

VirMan - 29-04-2009, 10:59

sluchajcie - może wiec razem sobie zrobimy , bo mam od kosiora kolektor , wec można odrysować. Mam patent na lambdy , ( a mam 4 lambdy :P ) i na wiele innych elementów i zero errorów :)

szukam wykonawcy wydechu - konkretnie wycinania i spawania wyjść kolektora. - i mam też sposób na dobry docisk kolektora :] jak wiecie , baranki mają problem z dociskiem (inna rozszerzalnsć cieplna stali i żeliwa ) - zamienię wiedzę na wykonawców :)

o jakie zaciski Ci chodzi ? :)

Anonymous - 29-04-2009, 12:14

VirMan napisał/a:
sluchajcie - może wiec razem sobie zrobimy , bo mam od kosiora kolektor , wec można odrysować. Mam patent na lambdy , ( a mam 4 lambdy :P ) i na wiele innych elementów i zero errorów :)

szukam wykonawcy wydechu - konkretnie wycinania i spawania wyjść kolektora. - i mam też sposób na dobry docisk kolektora :] jak wiecie , baranki mają problem z dociskiem (inna rozszerzalnsć cieplna stali i żeliwa ) - zamienię wiedzę na wykonawców :)

o jakie zaciski Ci chodzi ? :)

Luz nie ma problemu wytne wszystko po kosztach co będzie potrzebne, o hamulcowe oczywiście :)

VirMan - 29-04-2009, 18:22

Zajc3w, to jak - bo z herdim juz ustawiłem robote - to i może być trzecia osoba - chyba lepiej i taniej wyjdzie. - jak mówiłem - mam patent na lambdy i wiele innych rzeczy , więc jakby co to daj pw , i robimy 3 komplety :)
Zajc3w - 29-04-2009, 19:05

Te przeróbki to planowałem jak oryginał zacznie siadać, a jak na razie tylko plecionka ma ślady ingerencji szlifierką i się rozpada( :axe: poprzedniego właściciela :axe: ) , reszta zdrowa.Najgorsze że z kasą chwilowo krucho u mnie, zresztą nawet gdybym miał 1000-1500 zł w auto wsadzić to pilniejsze rzeczy są, np. gaz na wtrysk zmienić. :cry:
wojtas - 29-04-2009, 21:28

Może wcisnę swoje trzy grosze odnośnie plecionki. Sam niedawno wymieniałem plecionkę i powiem wam, że jest z tym troszkę problemów. Pierwszy i w sumie najgorszy to brak zamienników. Niestety trzeba sztukować. Byłem zmuszony kupić plecionkę o wymiarach 55mm na 280mm. Sprzedawca dorzucił 10cm rurki gratis. Sama wymiana plecionki to dość zkąplikowany proces. Niestety bez demontażu tzw. dwururki się nie obędzie. Nie wiem jak u was, ale, ja miałem jeszcze osłony na rurach, które, musiałem zdemontować. Żeby dobrze wspawać plecionkę należy odpowiednio wyciąć starą (ciąć po spawach nie uszkadzając rury ). Po wycięciu starej plecionki należy zamontować resztę z powrotem na autko i po dokładnym pomiarze złapać nową plecionkę, ponownie zdemontować i pospawać. Może się okazać że uszczelki pod kolektory nie będą się nadawać do ponownego wykorzystania,( dodatkowe koszta).
Może jeszcze mała przestroga. Jeśli plecionka zostanie wspawana krzywo, tzn. będzie prężyć, jej żywotność będzie krótsza.
PS. Zapomniałem dodać podczas demontażu trzeba odpiąć są de lambda.

Mając o drobinę zdolności manualnych i umiejąc spawać można zrobić to w cztery godziny. :)

Zajc3w - 29-04-2009, 22:44

To akurat żadna komplikacja, spawałem już wydech w Swifcie( rozleciał się spaw katalizatora).Wprawdzie w V6 jest 2x więcej demontowania ale liczyłem właśnie 3-4 godzinki.

P.S. Jak spawałeś bo mój TIG-owiec wybył na miesiąc do Norwegii i nie wiem czy czekać czy elektrodą da radę.

wojtas - 30-04-2009, 21:03

Spawałem Magiem. Nie polecam spawania elektrodą wydechów aczkolwiek da radę. Zewnętrzne wspawanie plecionki w rurę wymaga dobrego przetopu( w tych miejscach występują dość duże drgania) . W kwestii połączenia plecionki w rurę, trzeba pamiętać o 10mm zakładzie rury w plecionkę. Nie należy wspawywać plecionki z czoła rury. :)
Zajc3w - 29-06-2009, 12:09

lukasz12 napisał/a:
Nie ma i pozatym to jest jako całośc z kolektorami dlatego nie ma.

Wymiary są też nietypowe i cięzko dostać odpowiednią, poszperaj na forum
Tutaj jest mój temat sprzed 2 lat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=12129
Przekrój to 55 mm, długość chyba 32 cm,
Trzeba wspawać kawałek rurki i powinno być dobrze :)


Plecionka w Kombi ma dokładnie 280mm długości, bez kombinowania da rade :) . Przynajmniej w roczniku 95.

Pi@ST - 29-06-2009, 12:17

wymiary plecionki w kombi 12v - 50 srednica i dlugosc 35 ale dostałem jakims cudem resztke z dostawy 33 wiec na styk podspawałem i gitara :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group