Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 19:08
Wymiary pleciomki wydechu.
Autor Wiadomość
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 28-04-2009, 12:36   Wymiary pleciomki wydechu.

Zna ktoś wymiary , tj. średnice i długość tej większej plecionki wydechu w 12V?? Nie mam chwilowo jak sprawdzić a zamówić muszę bo moja już dogorywa.

P.S. Oryginalnej nie ma ani w focie ,ani w IC ,ani w Pali :( (
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 28-04-2009, 14:37   

Nie ma i pozatym to jest jako całośc z kolektorami dlatego nie ma.

Wymiary są też nietypowe i cięzko dostać odpowiednią, poszperaj na forum
Tutaj jest mój temat sprzed 2 lat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=12129
Przekrój to 55 mm, długość chyba 32 cm,
Trzeba wspawać kawałek rurki i powinno być dobrze :)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 28-04-2009, 19:38   

Ja będę wymianiał , bo też mam zezartą i dzwoni jak trzeba - ale wspawam inną.. poprostu dobiorę przekrój i pociągnę osobno wydechy :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 28-04-2009, 23:42   

lukasz12 napisał/a:
Nie ma i pozatym to jest jako całośc z kolektorami dlatego nie ma.

Wymiary są też nietypowe i cięzko dostać odpowiednią, poszperaj na forum
Tutaj jest mój temat sprzed 2 lat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=12129
Przekrój to 55 mm, długość chyba 32 cm,
Trzeba wspawać kawałek rurki i powinno być dobrze :)



Są całością dokładnie od mocowania katalizatora do złączek z kolektorami i tego szukałem, Bosal robi wszystko poza tym jednym elementem. Szukam właśnie do wspawania czegoś.

I oto co znalazłem:tłumiki do sigmy Ceny bardziej niz przystępne, ciekawe jak z jakością :wink:


VirMan, a jak rozwiążesz kwestię lambdy przy podzielonym wydechu??
Też zastanawiałem się nad zrobieniem oddzielnych wydechów dla każdej głowicy, ale wole żeby lambda pokazywała ECU to co powinna
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Herdi
[Usunięty]

Wysłany: 29-04-2009, 06:10   

Zajc3w napisał/a:
VirMan, a jak rozwiążesz kwestię lambdy przy podzielonym wydechu??
Też zastanawiałem się nad zrobieniem oddzielnych wydechów dla każdej głowicy, ale wole żeby lambda pokazywała ECU to co powinna

Tak tak dokładnie, bo chodzi mi to mocno po głowie :) tylko co z sondą ? :shock:
potrzebuje obrys portek, żeby flansze docioąć, ma ktoś może portki w piwnicy może odrysować dokładnie i mi wysłać? to będzie wzór i na laserku sobie powycinam :) , albo całe kolektory.
Aaaaa i może ma ktoś zaciski od kombiaka to z chęcią bym się zamienił :) tzn chciałbym zorbić sobie takie ładne zaciski, ale nie zdejmę swoich no bo nie będę jeździł więc jesli ktoś może mi pożyczyć ja jej obrobię i zamienię ze swoimi i swoje odeśle :)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 29-04-2009, 10:40   

I oto co znalazłem:tłumiki do sigmy Ceny bardziej niz przystępne, ciekawe jak z jakością :wink:

Te tłumiki to są te same co na allegro - mam takowy u siebie tylny - polska produkcja ale jest OK - na pewno polece go bardziej niż BOSAL bo przynajmniej samochodem da się jeździć > 50 km bo nie mam z tyłu buczenia jak przy Bosalu (moze kwestia ze mam automat ale na pewno ten tłumik jest głośniejszy niz polski - daje niski bas który męczy).
Ja go wyrwałem od goscia poza allegro za 110 zł + 20 za wysyłke. Środkowa rura też jest w porządku - pasuje jak oryginał. Jest warty tych pieniędzy.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 29-04-2009, 10:59   

sluchajcie - może wiec razem sobie zrobimy , bo mam od kosiora kolektor , wec można odrysować. Mam patent na lambdy , ( a mam 4 lambdy :P ) i na wiele innych elementów i zero errorów :)

szukam wykonawcy wydechu - konkretnie wycinania i spawania wyjść kolektora. - i mam też sposób na dobry docisk kolektora :] jak wiecie , baranki mają problem z dociskiem (inna rozszerzalnsć cieplna stali i żeliwa ) - zamienię wiedzę na wykonawców :)

o jakie zaciski Ci chodzi ? :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Herdi
[Usunięty]

Wysłany: 29-04-2009, 12:14   

VirMan napisał/a:
sluchajcie - może wiec razem sobie zrobimy , bo mam od kosiora kolektor , wec można odrysować. Mam patent na lambdy , ( a mam 4 lambdy :P ) i na wiele innych elementów i zero errorów :)

szukam wykonawcy wydechu - konkretnie wycinania i spawania wyjść kolektora. - i mam też sposób na dobry docisk kolektora :] jak wiecie , baranki mają problem z dociskiem (inna rozszerzalnsć cieplna stali i żeliwa ) - zamienię wiedzę na wykonawców :)

o jakie zaciski Ci chodzi ? :)

Luz nie ma problemu wytne wszystko po kosztach co będzie potrzebne, o hamulcowe oczywiście :)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 29-04-2009, 18:22   

Zajc3w, to jak - bo z herdim juz ustawiłem robote - to i może być trzecia osoba - chyba lepiej i taniej wyjdzie. - jak mówiłem - mam patent na lambdy i wiele innych rzeczy , więc jakby co to daj pw , i robimy 3 komplety :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 29-04-2009, 19:05   

Te przeróbki to planowałem jak oryginał zacznie siadać, a jak na razie tylko plecionka ma ślady ingerencji szlifierką i się rozpada( :axe: poprzedniego właściciela :axe: ) , reszta zdrowa.Najgorsze że z kasą chwilowo krucho u mnie, zresztą nawet gdybym miał 1000-1500 zł w auto wsadzić to pilniejsze rzeczy są, np. gaz na wtrysk zmienić. :cry:
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 29-04-2009, 21:28   

Może wcisnę swoje trzy grosze odnośnie plecionki. Sam niedawno wymieniałem plecionkę i powiem wam, że jest z tym troszkę problemów. Pierwszy i w sumie najgorszy to brak zamienników. Niestety trzeba sztukować. Byłem zmuszony kupić plecionkę o wymiarach 55mm na 280mm. Sprzedawca dorzucił 10cm rurki gratis. Sama wymiana plecionki to dość zkąplikowany proces. Niestety bez demontażu tzw. dwururki się nie obędzie. Nie wiem jak u was, ale, ja miałem jeszcze osłony na rurach, które, musiałem zdemontować. Żeby dobrze wspawać plecionkę należy odpowiednio wyciąć starą (ciąć po spawach nie uszkadzając rury ). Po wycięciu starej plecionki należy zamontować resztę z powrotem na autko i po dokładnym pomiarze złapać nową plecionkę, ponownie zdemontować i pospawać. Może się okazać że uszczelki pod kolektory nie będą się nadawać do ponownego wykorzystania,( dodatkowe koszta).
Może jeszcze mała przestroga. Jeśli plecionka zostanie wspawana krzywo, tzn. będzie prężyć, jej żywotność będzie krótsza.
PS. Zapomniałem dodać podczas demontażu trzeba odpiąć są de lambda.

Mając o drobinę zdolności manualnych i umiejąc spawać można zrobić to w cztery godziny. :)
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 29-04-2009, 22:44   

To akurat żadna komplikacja, spawałem już wydech w Swifcie( rozleciał się spaw katalizatora).Wprawdzie w V6 jest 2x więcej demontowania ale liczyłem właśnie 3-4 godzinki.

P.S. Jak spawałeś bo mój TIG-owiec wybył na miesiąc do Norwegii i nie wiem czy czekać czy elektrodą da radę.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 30-04-2009, 21:03   

Spawałem Magiem. Nie polecam spawania elektrodą wydechów aczkolwiek da radę. Zewnętrzne wspawanie plecionki w rurę wymaga dobrego przetopu( w tych miejscach występują dość duże drgania) . W kwestii połączenia plecionki w rurę, trzeba pamiętać o 10mm zakładzie rury w plecionkę. Nie należy wspawywać plecionki z czoła rury. :)
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 29-06-2009, 12:09   

lukasz12 napisał/a:
Nie ma i pozatym to jest jako całośc z kolektorami dlatego nie ma.

Wymiary są też nietypowe i cięzko dostać odpowiednią, poszperaj na forum
Tutaj jest mój temat sprzed 2 lat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=12129
Przekrój to 55 mm, długość chyba 32 cm,
Trzeba wspawać kawałek rurki i powinno być dobrze :)


Plecionka w Kombi ma dokładnie 280mm długości, bez kombinowania da rade :) . Przynajmniej w roczniku 95.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Pi@ST 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3,0 V6 125kW kombi
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 57
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 29-06-2009, 12:17   

wymiary plecionki w kombi 12v - 50 srednica i dlugosc 35 ale dostałem jakims cudem resztke z dostawy 33 wiec na styk podspawałem i gitara :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.