Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 19:08 |
Wymiary pleciomki wydechu. |
Autor |
Wiadomość |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 28-04-2009, 12:36 Wymiary pleciomki wydechu.
|
|
|
Zna ktoś wymiary , tj. średnice i długość tej większej plecionki wydechu w 12V?? Nie mam chwilowo jak sprawdzić a zamówić muszę bo moja już dogorywa.
P.S. Oryginalnej nie ma ani w focie ,ani w IC ,ani w Pali ( |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 28-04-2009, 14:37
|
|
|
Nie ma i pozatym to jest jako całośc z kolektorami dlatego nie ma.
Wymiary są też nietypowe i cięzko dostać odpowiednią, poszperaj na forum
Tutaj jest mój temat sprzed 2 lat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=12129
Przekrój to 55 mm, długość chyba 32 cm,
Trzeba wspawać kawałek rurki i powinno być dobrze |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 28-04-2009, 19:38
|
|
|
Ja będę wymianiał , bo też mam zezartą i dzwoni jak trzeba - ale wspawam inną.. poprostu dobiorę przekrój i pociągnę osobno wydechy |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 28-04-2009, 23:42
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | Nie ma i pozatym to jest jako całośc z kolektorami dlatego nie ma.
Wymiary są też nietypowe i cięzko dostać odpowiednią, poszperaj na forum
Tutaj jest mój temat sprzed 2 lat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=12129
Przekrój to 55 mm, długość chyba 32 cm,
Trzeba wspawać kawałek rurki i powinno być dobrze |
Są całością dokładnie od mocowania katalizatora do złączek z kolektorami i tego szukałem, Bosal robi wszystko poza tym jednym elementem. Szukam właśnie do wspawania czegoś.
I oto co znalazłem:tłumiki do sigmy Ceny bardziej niz przystępne, ciekawe jak z jakością
VirMan, a jak rozwiążesz kwestię lambdy przy podzielonym wydechu??
Też zastanawiałem się nad zrobieniem oddzielnych wydechów dla każdej głowicy, ale wole żeby lambda pokazywała ECU to co powinna |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
Herdi [Usunięty]
|
Wysłany: 29-04-2009, 06:10
|
|
|
Zajc3w napisał/a: | VirMan, a jak rozwiążesz kwestię lambdy przy podzielonym wydechu??
Też zastanawiałem się nad zrobieniem oddzielnych wydechów dla każdej głowicy, ale wole żeby lambda pokazywała ECU to co powinna |
Tak tak dokładnie, bo chodzi mi to mocno po głowie tylko co z sondą ?
potrzebuje obrys portek, żeby flansze docioąć, ma ktoś może portki w piwnicy może odrysować dokładnie i mi wysłać? to będzie wzór i na laserku sobie powycinam , albo całe kolektory.
Aaaaa i może ma ktoś zaciski od kombiaka to z chęcią bym się zamienił tzn chciałbym zorbić sobie takie ładne zaciski, ale nie zdejmę swoich no bo nie będę jeździł więc jesli ktoś może mi pożyczyć ja jej obrobię i zamienię ze swoimi i swoje odeśle |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 29-04-2009, 10:40
|
|
|
I oto co znalazłem:tłumiki do sigmy Ceny bardziej niz przystępne, ciekawe jak z jakością
Te tłumiki to są te same co na allegro - mam takowy u siebie tylny - polska produkcja ale jest OK - na pewno polece go bardziej niż BOSAL bo przynajmniej samochodem da się jeździć > 50 km bo nie mam z tyłu buczenia jak przy Bosalu (moze kwestia ze mam automat ale na pewno ten tłumik jest głośniejszy niz polski - daje niski bas który męczy).
Ja go wyrwałem od goscia poza allegro za 110 zł + 20 za wysyłke. Środkowa rura też jest w porządku - pasuje jak oryginał. Jest warty tych pieniędzy. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 29-04-2009, 10:59
|
|
|
sluchajcie - może wiec razem sobie zrobimy , bo mam od kosiora kolektor , wec można odrysować. Mam patent na lambdy , ( a mam 4 lambdy ) i na wiele innych elementów i zero errorów
szukam wykonawcy wydechu - konkretnie wycinania i spawania wyjść kolektora. - i mam też sposób na dobry docisk kolektora :] jak wiecie , baranki mają problem z dociskiem (inna rozszerzalnsć cieplna stali i żeliwa ) - zamienię wiedzę na wykonawców
o jakie zaciski Ci chodzi ? |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Herdi [Usunięty]
|
Wysłany: 29-04-2009, 12:14
|
|
|
VirMan napisał/a: | sluchajcie - może wiec razem sobie zrobimy , bo mam od kosiora kolektor , wec można odrysować. Mam patent na lambdy , ( a mam 4 lambdy ) i na wiele innych elementów i zero errorów
szukam wykonawcy wydechu - konkretnie wycinania i spawania wyjść kolektora. - i mam też sposób na dobry docisk kolektora :] jak wiecie , baranki mają problem z dociskiem (inna rozszerzalnsć cieplna stali i żeliwa ) - zamienię wiedzę na wykonawców
o jakie zaciski Ci chodzi ? |
Luz nie ma problemu wytne wszystko po kosztach co będzie potrzebne, o hamulcowe oczywiście |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 29-04-2009, 18:22
|
|
|
Zajc3w, to jak - bo z herdim juz ustawiłem robote - to i może być trzecia osoba - chyba lepiej i taniej wyjdzie. - jak mówiłem - mam patent na lambdy i wiele innych rzeczy , więc jakby co to daj pw , i robimy 3 komplety |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 29-04-2009, 19:05
|
|
|
Te przeróbki to planowałem jak oryginał zacznie siadać, a jak na razie tylko plecionka ma ślady ingerencji szlifierką i się rozpada( poprzedniego właściciela ) , reszta zdrowa.Najgorsze że z kasą chwilowo krucho u mnie, zresztą nawet gdybym miał 1000-1500 zł w auto wsadzić to pilniejsze rzeczy są, np. gaz na wtrysk zmienić. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3549 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 29-04-2009, 21:28
|
|
|
Może wcisnę swoje trzy grosze odnośnie plecionki. Sam niedawno wymieniałem plecionkę i powiem wam, że jest z tym troszkę problemów. Pierwszy i w sumie najgorszy to brak zamienników. Niestety trzeba sztukować. Byłem zmuszony kupić plecionkę o wymiarach 55mm na 280mm. Sprzedawca dorzucił 10cm rurki gratis. Sama wymiana plecionki to dość zkąplikowany proces. Niestety bez demontażu tzw. dwururki się nie obędzie. Nie wiem jak u was, ale, ja miałem jeszcze osłony na rurach, które, musiałem zdemontować. Żeby dobrze wspawać plecionkę należy odpowiednio wyciąć starą (ciąć po spawach nie uszkadzając rury ). Po wycięciu starej plecionki należy zamontować resztę z powrotem na autko i po dokładnym pomiarze złapać nową plecionkę, ponownie zdemontować i pospawać. Może się okazać że uszczelki pod kolektory nie będą się nadawać do ponownego wykorzystania,( dodatkowe koszta).
Może jeszcze mała przestroga. Jeśli plecionka zostanie wspawana krzywo, tzn. będzie prężyć, jej żywotność będzie krótsza.
PS. Zapomniałem dodać podczas demontażu trzeba odpiąć są de lambda.
Mając o drobinę zdolności manualnych i umiejąc spawać można zrobić to w cztery godziny. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 29-04-2009, 22:44
|
|
|
To akurat żadna komplikacja, spawałem już wydech w Swifcie( rozleciał się spaw katalizatora).Wprawdzie w V6 jest 2x więcej demontowania ale liczyłem właśnie 3-4 godzinki.
P.S. Jak spawałeś bo mój TIG-owiec wybył na miesiąc do Norwegii i nie wiem czy czekać czy elektrodą da radę. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3549 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 30-04-2009, 21:03
|
|
|
Spawałem Magiem. Nie polecam spawania elektrodą wydechów aczkolwiek da radę. Zewnętrzne wspawanie plecionki w rurę wymaga dobrego przetopu( w tych miejscach występują dość duże drgania) . W kwestii połączenia plecionki w rurę, trzeba pamiętać o 10mm zakładzie rury w plecionkę. Nie należy wspawywać plecionki z czoła rury. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 29-06-2009, 12:09
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | Nie ma i pozatym to jest jako całośc z kolektorami dlatego nie ma.
Wymiary są też nietypowe i cięzko dostać odpowiednią, poszperaj na forum
Tutaj jest mój temat sprzed 2 lat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=12129
Przekrój to 55 mm, długość chyba 32 cm,
Trzeba wspawać kawałek rurki i powinno być dobrze |
Plecionka w Kombi ma dokładnie 280mm długości, bez kombinowania da rade . Przynajmniej w roczniku 95. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
Pi@ST
Mitsumaniak
Auto: Sigma 3,0 V6 125kW kombi
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 57 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 29-06-2009, 12:17
|
|
|
wymiary plecionki w kombi 12v - 50 srednica i dlugosc 35 ale dostałem jakims cudem resztke z dostawy 33 wiec na styk podspawałem i gitara |
|
|
|
 |
|