To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E54A 2.0 V6] CHEK AWARIA RATUNKU

Jacenty76 - 29-07-2010, 23:17
Temat postu: [E54A 2.0 V6] CHEK AWARIA RATUNKU
Panowie ratujcie. spieszyło mi się troche i przy wyprzedzaniu na 3 pociągnołem 160km/h nagle troche zaczeły wariować obroty i spadła moc na 3 lub 4 gary . zatrzymałem się bo spanikowałem te auto przez 3 lata mnie nie zawiodło.Zgasiłem motor a tu nic ledwo chodzi obrotów 0 . Aaa o od razu zapalił się CHEK . po chwili zapaliłem znowu ruszyłem i nagle zaczął znowu normalnie chodzić zgasł CHEK ale tylko na 5 minut po pierwszym przyspieszeniu znowu stało się to samo i tak już na tych 3 garach dojechałem do chaty 10 km . Co robić . MAM 2 LETNIĄ SEKWENCJE NA KTÓRĄ PO AWARI NIE PRZEŁAŃCZA TYLKO CHODZI NA BENZYNIE ALE OBROTY PRAWIE 0. to coś z prądem ale co RATUJCIE POJUTRZE WYJAZD.
areksz121 - 29-07-2010, 23:37

Raczej dziwna sprawa, pasowałoby najpierw błędy sprawdzić, skoro CE świeci. Będzie ciężko zobaczyć, czy na wszystkich świecach jest iskra po pierwsze. Jeśli nie pracuje na wszystkie cylindry...a jak zachowuje się obrotomierz? Tak jakby "czkawki" dostawał? Ja w swoim nowym nabytku mam na 99% moduł zapłonowy do roboty. Sam moduł składa się z 3 PT i bramki cyfrowej, która podaje sygnał do obrotomierza i ECU. Jeżeli padł tylko jeden z 3 PT to będzie działał na 4 cylindry (1 PT = 2cyl.), w ten sposób, że po jednym cyl na głowicę będzie bez iskry. Jeżeli na jednym z przedniej głowicy nie będzie iskrzyć, to prawdopodobnie w tylnej drugi nie będzie pracował. Tak samo jest z cewkami (1 na 2 cyl.) Nie zmienia to faktu, że cały moduł może być do wymiany, bo wszystko jest zespolone.

Drugi problem, to być może czujnik położenia wałka rozrządu?

Sprawdź błędy to może dowiemy się czegoś więcej.

PS. Przepraszam za długie teksty :wink:

adrianjanek19 - 13-11-2010, 19:51

w jaki sposób samemu można sprawdzić błędy??
liczner18 - 13-11-2010, 20:08

moduł zapołonowy, na bank.... ja miałem to samo identyko sytuacja.... szybka jazda nagle cos pierdutło i zacząl pracować na 4 cylindry oraz błędne wskazania obrotomierza... najłatwiej spradzic na ktorych cewkach nie ma iskry.... zapewne nie masz na jednej z trzech.... i nawet jak je zamienisz miejscami to i tak nic nie da.... moduł to jest taka kosteczka pod przepustnicą wchodza w nia dwie wtyczki... wymiana szybka.... ile on kosztuje nie wiem...
jacek11 - 13-11-2010, 20:47

adrianjanek19, zrobisz to tak: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=18435

Pozdro. :)

Tomek15 - 13-11-2010, 22:33

W zielonej górze gość regeneruje moduły zapłonowe koszt 200 zł
miałem to samo u siebie raz chodził raz nie , poszukaj na allegro tam się ogłaszał jesli nie to wpisz w szukajce , po regeneracji chodzi jak ta lala.

Pozdrawiam Tomek

adrianjanek19 - 15-11-2010, 22:44

jak juz mi przedstawiliście sytuacje jak to wygląda to znajdę gdzieś na forum liste kodów usterek??
mc - 15-11-2010, 23:32

Znajdziesz tutaj kody
djjarosz - 17-11-2010, 18:14

Polecam tego gościa z Zielonej Góry. Zregenerował mi aparat zapłonowy, który śmigał bez najmniejszych problemów aż do śmierci Galusia. Koszt regeneracji to 220 pln.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group