To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] silnik (zaplon?) wybitnie dziwny przypadek

smashthedj - 29-08-2010, 21:48
Temat postu: [EA2A/W 2.0] silnik (zaplon?) wybitnie dziwny przypadek
EA2A 97' 2.0 16V benz + BRC seq 210 000 km (nowa instalacja)

Witam, przeszukałem forum i stricte identycznego przypadku nie znalazlem.. sprawa wyglada na tyle dziwnie, ze az wierzyc mi sie nie chce i nie wiem czy mam sie smiac czy co.. :| pokonałem trase 80 km, niedaleko domu zatrzymalem sie na swiatlach, ruszajac (na mokrym asfalcie) przycisnalem autko na jedynce i dwojce, tak ze stracilo przyczepnosc i troche zaczal przod podskakiwac.. jak juz zlapal przyczepnosc okazalo sie ze silnik zaczal nierowno chodzic, glosniej, trzasc sie i stracil moc do tego kontrolka engine check.. na gazie objawy tragiczne pow 2 000 obrotow tak trzesie autem ze sie jechac nie da.. na benzyznie minimalnie lepiej ale tez engine check, na biegu jalowym chodzi spoko (powiedzmy, raz mi zgasl chwile po odpaleniu) dopiero jak dostanie obciazenia, jak ja biegu puszczam sprzeglo to sie dusi, trzesie.. madrzy ludzie pomocy... :( :p

Owczar - 29-08-2010, 21:55

smashthedj, wymrugaj błędy: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
smashthedj - 29-08-2010, 21:59

Owczar napisał/a:
smashthedj, wymrugaj błędy: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245

gdzie znajde "zlacze diagnostyczne"? i ktore piny spiac?

Owczar - 29-08-2010, 22:02

Jest tuż pod kierownicą. 1 i 4, pamiętaj, że patrząc od dołu złącze jest odwrócone. To będzie pierwszy pin od lewej strony auta, w rzędzie od strony silnika.
smashthedj - 29-08-2010, 22:33

ok, znalazlem.. ale rozszyfrowania juz nie ogarniam.. nagralem film:

www.kaluzni.pl/download/Film0040.mp4

Owczar - 29-08-2010, 22:42

Błąd 41- Injector System
smashthedj - 29-08-2010, 22:44

dziekuje :) odnosze dziwne wrazenie ze naprawa tania nie bedzie..
Owczar - 29-08-2010, 22:45

Service manual, z działu Download.
Rozdział Fuel, strona 13A-21.

[ Dodano: 29-08-2010, 22:50 ]
Masz problem, z którymś z wtrysków. Proponuję odpinać po kolei kabel i zobaczyć na którym cylindrze nie będzie zmian. A potem skorzystać z instrukcji na stronie 13A-93 odnośnie sprawdzania wtrysku. Być może wypiął się tylko kabel podczas tych wstrząsów.

smashthedj - 29-08-2010, 22:53

:) i identyczne objawy bylyby na gazie i na benzynie? ( z tym ze na gazie gorsze), w ogole sie na tym nie znam.. ale gaz ma jeszcze chyba oddzielne wtryskiwacze nie?

teraz mi sie skojarzylo ze kiedys mi sie z 2 razy przydlawil na niskich obrotach potem z 2 razy tez na wysokich, ale tak na 1 sec.. i raz mi sie engine check zaswiecil na 20 sec ale potem przez jakies 1000 km bylo ok.. moze wtedy juz byly pierwsze objawy..

Owczar - 29-08-2010, 23:03

Właśnie mi się przypomniało, że masz LPG, dlatego sprawdź miejsce gdzie się wpięli gazownicy. Wtrysk od gazu i benzyny jest sterowany tym samym sygnałem, a widać, ani do jednego, ani do drugiego wtrysku nie dociera sygnał, więc przerwa w obwodzie jest gdzieś wcześniej. Jak przełączasz na LPG, to ECU steruje wtryskami od gazu, więc objawy będą te same. Nie wiem jak to jest realizowane w instalacjach nowych generacji. Czy steruje tym ECU od gazu, czy jakieś zewnętrzne przekaźniki. Tak czy inaczej problem jest ze sterowaniem wtrysku. A na gazie gorzej pracuje, bo jakby nie było LPG to nie to samo co PB ;)

Ściągnij przewody WN, sprawdź który cylinder. Potem sprawdź napięcia, rezystancje jak w manualu. Myślę, że naprawa nie bezie droga i może mieć związek z instalacją LPG.

smashthedj - 29-08-2010, 23:06

dzieki.. :) a wczoraj sie smialem ze mistubishi sie nie psuja hahahaha
Owczar - 29-08-2010, 23:09

Psują się, ale rzadziej niż inne ;)
smashthedj - 29-08-2010, 23:15

3 tyg temu oba wahacze z przodu wymienialem, klocki, opony i liczylem na to ze troche "odsapne" od wydatkow a tu jednak nie.. :P
bieniak - 29-08-2010, 23:38

to nie są wydatki tylko koszta wynikające z użytkowania:) przód Ci podskakuje to na 80% przednie amorki mają już dość,co do wtrysku to może zimny lut się pojawił albo gdzieś puścił lut tam gdzie gazownicy się wpieli w instalację
pipi_ja - 30-08-2010, 15:24

bieniak napisał/a:
przód Ci podskakuje to na 80% przednie amorki mają już dość,


No własnie, a jeśli amorki są nowe i dalej podskakuje??? Ja tak mam. Jest znacznie lepiej,ale wciąż mu sie zdaży podskoczyć kiedy koła zgubią przyczepność.
Amorki to KYB made in Japan wymienione miesiąc temu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group