To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Katalizator się skończył co z tym robić?

krak - 28-09-2010, 17:24
Temat postu: Katalizator się skończył co z tym robić?
Witam wszystkich. Chciałbym poruszyć temat zużytego katalizatora w lancerze CS0 2.0 DOHC- otóż od zeszłego roku co jakiś czas wyświetlał mi się błąd (check engine) po sprawdzeniu okazało się, że chodzi o katalizator (brak zdolności oczyszczania spalin) teraz po skasowaniu błędu zapała się ponownie po 5 minutach jazdy. Samochodem przejechałem 160kkm (od 30kkm z lpg). Oryginalny katalizator w ASO to około 6-8tys zł trochę za dużo jak dla mnie. Mam więc kilka pytań
1-Czy ktoś już zmieniał katalizator (jakiś zamiennik coś tańszego)?
2-Ile jest tych katalizatorów (niektórzy mówią, że tylko jeden w kolektorze niektórzy mówią, że dwa jeden w kolektorze drugi w wydechu)?
3-Czy ktoś już "wypruł" to urządzenie i tak oszukał sondę, żeby nie paliła się kontrolka check engine?

robertdg - 28-09-2010, 19:17

krak napisał/a:
1-Czy ktoś już zmieniał katalizator (jakiś zamiennik coś tańszego)?
Tylko z wkładem ceramicznym, jezeli masz miec pewnośc i zadowolenie.

Katalizator jest jeden, można go uszkac emulując sygnał z sondy lambda

krak - 28-09-2010, 22:26

Czyli mam rozumieć, że kat. nie znajduje się w kolektorze tylko zaraz za nim. W jaki sposób można emulować sygnał z sondy lambdy (jakieś wyspecjalizowane zakłady czy domowe sposoby) z tego co wiem,odczyt z sondy jest to wykres zbliżony do sinusoidy.
krzychu - 28-09-2010, 22:35

Możesz mieć 2 katalizatory (jeden zaraz w kolektorze ale ten raczej będzie ok bo to wstępny), a ten drugi jest pod samochodem na środku i to on jest sprawdzany przez drugą sondę.
Ta druga sonda na odczycie po podłączeniu do komputera ma stały odczyt (przynajmniej u mnie jak byłem rok temu na zlocie a auto miało mały przebieg), ta pierwsza ma coś na wzór sinusoidy ponieważ elektronika non stop zwiesza i zmniejsza dawkę paliwa w pewnych granicach. Więc z symulacja drugiej nie powinno być problemu.

Ps. MOD :arrow: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=54880 + lekka zmiana tytułu.

krak - 29-09-2010, 08:25

Więc rozumiem, że mogę ten drugi katalizator wyciąć i w jego miejsce wstawić rurę. Jeżeli sonda miała stały odczyt to nie wystarczyłby rezystor o odpowiedniej wartości-żeby był taki sam spadek napięcia jak na sondzie podczas normalnej pracy. Pytanie tylko jaki to powinien być spadek napięcia?
krzychu - 29-09-2010, 09:26

krak napisał/a:
Więc rozumiem, że mogę ten drugi katalizator wyciąć i w jego miejsce wstawić rurę.


Najlepiej by było go wyciąć i w środek wspawać rurę (a obudowę katalizatora zostawić dla niepoznaki).

krak napisał/a:
Jeżeli sonda miała stały odczyt to nie wystarczyłby rezystor o odpowiedniej wartości-żeby był taki sam spadek napięcia jak na sondzie podczas normalnej pracy. Pytanie tylko jaki to powinien być spadek napięcia?


Może wystarczy tego jeszcze nie wiem, ale podejrzewam że takie rzeczy wiedzą firmy tuningowe.

krak - 29-09-2010, 09:50

Znalazłem w firmie Kalinski.pl katalizator w rozsądnych pieniądzach: kolektor z katalizatorem 850zł, drugi kat oryginał 850 zł, uniwersalny 400zł. Pytanie tylko jak się zdecyduje to czy wystarczy wymienić tylko drugi i czy jak go wymienię to wystarczy żeby sonda miała dobry odczyt?
krzychu - 29-09-2010, 09:56

Ja tam bym się na tym nie roztrząsał w sumie to element tuningu :mrgreen: Najlepiej jak byś pojechał jeszcze na hamowanie przed i po modyfikacji :mrgreen:
krak - 29-09-2010, 10:26

I chyba tak zrobię (wywale kata całkiem). Wynalazłem firmę w lublinie z hamownią może oni coś ciekawego poradzą przy okazji.
krzychu - 29-09-2010, 10:58

Daj znać co i jak z wykresem z hamowni będzie dla potomnych.
puntspusy - 14-12-2011, 11:57

i co sie stalo po wyrzuceniu kata ? check engine sie nie zaswiecil od drugiej sondy lambda ?
krak - 14-12-2011, 14:39

Temat mocno roztrząsałem, napisałem wiadomości do około 25 firm (warsztatów i firm tuningowych) nikt nie podał konkretnego rozwiązania problemu i nie zadeklarował się, że zrobi to taki żeby się check nie świecił. Poszedłem po najmniejszej linii oporu i kupiłem drugi uzywany katalizator (ten z kolektorem bo mechanik mi doradził, ze ten się zużywa najszybciej) za 400zł i jest już 20tys ok.
puntspusy - 14-12-2011, 15:48

kraku a czy sprawe tulejki na druga sonde przerabiales ?
pisze o tym w drugim temacie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=69243



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group