To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS 1.3] ręczny

22dur22 - 31-07-2012, 17:05
Temat postu: [MSS 1.3] ręczny
Witam,
zupełnie nie działa mi hamulec ręczny, byłem u mechanika, powiedział że linka jest ok tylko coś się mechanizm zablokował.
Proszę powiedzcie jak mam to sam naprawić. Nie mam czasu na stanie w kolejce do mechanika a potrzebuje to szybko załatwić.

RaVciO - 31-07-2012, 18:07

Jeśli masz z tyłu bębny to:

Poluzuj śruby w kole.
Podnieś auto na lewarku.
Ściągnij koło i zdemontuj bęben - ukażę ci się prosty mechanizm z regulatorem. Jak dobrze pójdzie to wystarczy go podciągnąć.

Jeśli masz z tyłu tarcze to nie wiem, bo akurat jeszcze nigdy nie bawiłem się z hamulcami tarczowymi z tyłu - zawsze trafiałem na bębnowe (escort i clio).

Chyba, że jest jeszcze jakaś regulacja pod dźwignią ręcznego, ale to musi ktoś inny się wypowiedzieć.

22dur22 - 31-07-2012, 20:55

troszkę rozruszałem mechanizm i teraz jak zaciągam to go blokuje, ale dalej słabo trzyma. Musiałem odbić młotkiem bo mi koło blokuje :/
Bizi78 - 31-07-2012, 21:09

22dur22, napisz chociaż co masz z tyłu: bębny czy tarcze :| .
drtymf - 31-07-2012, 22:06

Chyba tarcze skoro młotkiem - pewnie po dźwigni. Możesz spróbować WD czy coś rozruszać solidnie, wyczyścić dobrze szczotką drucianą i papierem a potem zabezpieczyć jakimś dobrym smarem.
Nie wiem na ile pomoże ale zazwyczaj nie ma tutaj żadnych osłon więc raczej nie na długo - szczególnie po zimie trzeba będzie raczej poprawić. Taki urok z tego co słyszałem chociaż u mnie już 2 lata działa bez problemów.

plecho1 - 31-07-2012, 22:49

Jeśli masz tarcze, to rozbierz zaciski i jeśli nie są w tragicznym stanie, to wszystko oczyść z rdzy i kup zestaw naprawczy zacisku a następnie posmaruj wszystko odpowiednim smarem i złóż z nowymi uszczelkami. Pryskanie jakimiś odrdzewiaczami wystarcza na krótko i problem szybko powraca.
szkuba - 06-08-2012, 21:44

Wbrew pozorom także stan linki ręcznego ma duży wpływ na działanie mechanizmu. Ja mam bębny i długo z tym walczyłem. Rozebrałem szczęki i wyczyściłem mechanizm zapadkowy regulatora, następnie nasmarowałem smarem do tłoczków (bardzo delikatnie). Chodziło dobrze ale wyraźną poprawę dała wymiana linki hamulcowej bo o ile jak zaciągasz to używasz siły to przy powrrocie działają jedynie sprężynki które na brudną lub zardzewiałą linkę nie dają rady. Co do regulacji linki przy dźwigni hamulca to de facto żeby samoregulator zadział prawidłowy musi byc lekko popuszczona trochę szczegółów tutaj:http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58140
Krzysiak - 10-08-2012, 16:20

Miałem kiedyś dokładnie taki problem. Zacina się dźwignia w zacisku hamulcowym - trzeba odbijać młotkiem.

Trzeba było wymienić tylne zaciski hamulcowe.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group