To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.8 GDI] Carisma: wymiana silnika 1.8 GDI na mocniejsz

zenedith - 22-09-2012, 22:59
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Carisma: wymiana silnika 1.8 GDI na mocniejsz
Witam

Ostatnio zastanawiałem się, czy można by zwiekszyć osiągi mojej carismy (1.8GDI, 122 KM, 2001) wymieniając silnik na mocniejszy (> 130 KM), pochodzący np.:
2.0 (EA2A) 4 G 63 (DOHC 16V)
2.0 GDI 4G94 (GDI)

Nie wiem, czy ma to sens, czy jest to możliwe, jeśli jest to co jeszcze oprócz "gołego silnika" trzeba wymienić, dlatego proszę o opinie.

robertdg - 22-09-2012, 23:03

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=46228
plecho1 - 22-09-2012, 23:08

Tu jest troszkę na ten temat:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=71095
Ale był chyba jeszcze ciekawszy temat.
Właśnie ten który wrzucił robertdg :)

xluki - 22-09-2012, 23:12

zenedith, widziałem swego czasu na mobile.de Carismę z silnikiem z Volvo V40 T4 (200KM). Swoją drogą przyrost mocy rzędu ~20KM za cenę swapu to nieopłacalne. Co innego z ~80KM. Anglika Volvo z takim silnikiem można już kupić za przyzwoite pieniądze, więc można się już zastanowić. :wink:
zenedith - 22-09-2012, 23:34

Wielkie dzięki za info (wyszukiwałem ale nie użyłem słowa kluczowego "swap" ;) )
Pomyślę o opcji : Volvo 2.0 T4 147 kW

[ Dodano: 23-09-2012, 14:21 ]
Poczytałem i jestem zdecydowany na silnik z Volvo T4.

W związku z tym:
- szukam silnika T4 1.9 (1855ccm) lub 2.0 (1948ccm) wraz z potrzebnymi do swapu "gratami"
- do "odsprzednia" będę miał to, co wyjmę z mojej cari (silnik ma 212.000 Km przebiegu, żadnych problemów jak do tej pory)

Jeśli ktoś jest w posiadaniu informacji, które by mi się przydały to proszę na pw.

Moją intencją nie jest robić z cari potwora lecz dodać trochę KM mocy do obecnego samochodu, który jest w bardzo dobrym stanie i zupełnie nie opłacalne wydaje mi się sprzedawanie cari.

Mam nadzieję, że do końca roku uda mi się wraz z moim mechanikiem dokonać swap'u.

zwolin - 23-09-2012, 14:55

zenedith, Ty sobie nie rób jaj, tylko sprzedaj samochód i kup mocniejszy.
Za 20 kpln powinno się dać kupić T4 w dobrym stanie (są i tańsze ale... .to wiadomo). Nie sądzę, żeby udało Ci się zmieścić ze swapem i wartością Twojego samochodu dużo poniżej tej kwoty. Tym bardziej, że jak kupisz słupek, to nie wiadomo gdzie stał i ile stał. Z osprzętem też było tu kilka zmian, więc nie wszystko musi być p&p.
No chyba, że robisz to dla satysfakcji, ale to wtedy nie wiem, czy buda carismy jest odpowiednią bazą. Weź pod uwagę, że do poliftowej nie ma nawet alternatywnego dla serii zawiasu, a przy tej mocy, to z serią nie poszalejesz.

zenedith - 23-09-2012, 15:15

Planowałem zamknąć się ze swapem w 7k zł i tyle jestem w stanie dać..
zwolin - 23-09-2012, 16:10

zenedith, masz carismę z 2001 r. Zakladając, że jest w dobrym stanie, jest pewnie warta 10-12kpln. Do tego 7 kpln na swap i masz 17-19kpln. Najdroższe T4 jest w tej chwili na all.... za 17kpln. Nie wiem w jakim stanie, ale
- jeździ
- można wszystko sprawdzić, bo jeździ
- można podjechać na rolki i zobaczyć jak motorownia
- wszystko masz ori, więc łatwiejsze do ogarnięcia jakby co.
Pewnie i tak coś trzeba zrobić, więc budżet 20 k wydaje mi się na miejscu.

Ze swapem za 7k, to wydaje mi się wersja bardzo optymistyczna. Kwestia tego ile będziesz miał szczęścia kupując używane podzespoły, ile potrafisz zrobić sam, i czy twój mechanik już robił takie rzeczy (bo inaczej to może być trochę nerwowo :mrgreen: )
Weź pod uwagę, że carisma nie miała żadnych wersji gt, rs itp, więc nie masz typowych mocniejszych gratów do zawieszenia, układu hamulcowego itp.

A tak na marginesie, to tu masz szybszy, lepiej prowadzący się samochód od kolegi z forum: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=75144 ciut ponad 20k :D

P.S. wg cen z alle.... to silnik+skrzynia to 4kpln, a gdzie reszta?

radek8622 - 23-09-2012, 18:06

sprzedaj i kup mitsu FTO
xluki - 23-09-2012, 18:44

zwolin, zobacz w jakich cenach chodzą angliki V40/S40. Nawet kupić lekko pukniętego w tył i tak zostanie trochę części do sprzedania. Nikt tutaj nie kupowałby T4 za nie wiadomo ile po to by mieć dawcę dla Carismy. Zapominasz, że V/S40 to bliźniak Carismy jeśli chodzi o hamulce, zawieszenie.
zenedith - 23-09-2012, 21:14

@zwolin, wspomniany przez Ciebie Galant użytkownika Matejko jest fajny i też mi się podoba - problem w tym, że nie uda mi się sprzedać cari za 12k chodzby nie wiem co i musiałbym dobrze kupić np. gala (dobrze, czyli z dość pewnego źródła żeby nie ładować w niego kolejnych złotówek). Tak więc wolę mieć bardziej dynamiczną cari dość prostym sposobem.

Co do 7k to oprócz wspomnianych przez Ciebie elementów dojdzie jeszcze parę "drobiazgów", elektryka, zawieszenie, hamulce i minimum 1,5 k zł dla mechanika za robociznę.

zwolin - 23-09-2012, 23:26

zenedith, właśnie te drobiazgi ppotrafią kosztować dużo więcej niż zakładasz na początku. Zgadnij skąd wiem (nie misiek i pozornie łatwiejsza robota, fakt 5 lat temu było trudniej z gratami niż teraz).
Masz pomysł na zawieszenie? Zamieniam się w słuch (zupełnie na poważnie), bo z tego co ja znalazłem, to owszem sprężyny można znaleźć (nawet eibacha), ale już z amortyzatorami do polifta jest słabo.
xluki, przedliftowe volvo to bliźniak przedliftowej carismy. Z carismą po lifcie nie jest tak różowo.
zenedith, nie zrozum mnie źle. Naprawdę podobają mi się takie projekty i bardzo szanuję ludzi, którzy zamiast narzekać oddają się swojej pasji. Tylko jestem zdania, że carisma to nienajlepsza baza do tuningu. To nie nysa, że p&p wsadzasz sr20ve i z głowy.
Oczywiście Twoja kasa, Twoja decyzja. Jak się zdecydujesz, to pierwszy będę trzymał kciuki. Powodzenia jakby co.... :D

xluki - 24-09-2012, 00:04

Temat jest do ogarnięcia. Jest ponoć kilka egzemplarzy w PL jeżdzących. Lift nie zmienił w Carismie tak drastycznie zawieszenia i układu hamulcowego.
wojzi - 24-09-2012, 01:50

zenedith kup se po prostu Cari MSX. Masz 140 koni i po kłopocie w zabawy, na których jak wnioskuję z pierwszego postu się nie znasz.

A jak chcesz jednak wymieniać silnik to jak szaleć to na całego: kupuj silnik Wankla z RX7 i montuj to do Cari. Było by chyba pierwsze Mitsu z Wanklem.

zenedith - 24-09-2012, 21:20

Jestem na etapie szukania potrzebnych części do swap'u.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group