L200 Techniczne od 2006r - Przegrzewającę się silniki!!!
raffik1 - 26-12-2012, 10:10 Temat postu: Przegrzewającę się silniki!!! Witam jestem na kupnie L-200 słyszałem że mocniejsze chipowane fabrycznie silniki przegrzewają się 2.5 178 i 166 km.Jakie są wasze opinie.
i9i - 26-12-2012, 10:17
Pierwsze z brzegu:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=76274
i kolejny:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=72746
Heilsberg - 26-12-2012, 20:46
L200 HP 178 koni to nie jest chipowany silnik i o nim nigdy nie słyszałem by się kończył. To inny silnik niż wcześniejsze 136 koni chipowane na 167 pomimo tego samego oznaczenia.
jacek z płocka - 26-12-2012, 21:09
etam, ploty mam od nowości fabrycznie czipowanego do 167 km i nigdy nie się nie działo. Co roku wakacje na południu Europy ( w te wakacje 2000 km po włoskich autostradach z prędkościami sub maksymalnymi w temp. bliskiej 40 st.C) i wszystko ok. Tak na słuch to po wyżej 38 st. C na zewnątrz to się dopiero wisko załącza....
raffik1 - 27-12-2012, 16:46 Temat postu: Dzięki za odpowiedzi ale jestem trochę zdezorientowany. Silnik 178km trochę głośno pracuje jechałem z znajomym coś w nim zmienili ale nie wiem co 167km się ponoć przegrzewa chyba najlepszy jest zwykły 136km.
romero - 27-12-2012, 18:26
raffik1 napisał/a: | 167km się ponoć przegrzewa chyba najlepszy jest zwykły 136km. |
Chyba to nie są tylko plotki. Jak potrzebujesz wyścigówkę to nie kupuj ELI.
Pozdrawiam.
jacek z płocka - 27-12-2012, 22:22
zgadzam się .... do palenia gumy z pod świateł i zaiwaniania na maxa po autostradzie to nie ten samochód. Nie znam się bardzo na tuningu, ale poprawnie działający chip rallyarta daje tylko chwilowe przyrosty mocy nie cały czas i tak jak gdzieś kiedyś czytałem jest bezpieczny bo to tylko inna mapa w kompie. Doładowanie z turbiny - to samo, wtryski pewnie tylko więcej dają paliwa i to daje przyrost mocy ..... Przegrzewanie to może ze złego ustawienia owego ustrojstwa ???? Czy to przegrzewanie widać na wskaźniku temperatury, czy tylko jakieś elementy głowicy, zaworów są obciążone termicznie ? Jak przy instalacjach gazowych może, nie wiem ??? Pozdr
jaceksu79 - 28-12-2012, 09:23 Temat postu: Re: Dzięki za odpowiedzi ale jestem trochę zdezorientowany.
raffik1 napisał/a: | Silnik 178km trochę głośno pracuje jechałem z znajomym coś w nim zmienili ale nie wiem co 167km się ponoć przegrzewa chyba najlepszy jest zwykły 136km. |
178 jest zdecydowanie lepszy i żadnego jeszcze nie widziałem od środka w przeciwieństwie do 136... ma drobne zmiany ale bardzo istotne, jak np, wzmocnione łożyska główne wału, zmieniony kształt komory spalania w tłoku... zmienione turbo... inny wentylator chłodzący plus dodatkowa rolka napinająca pasek akcesoriów... inny program... 178KM nie osiąga maksymalnego momentu obrotowego na 1-szym biegu czyli 400Nm a 360 czy 350 o ile dobrze pamiętam... podobnie jest z 5-tym biegiem... pojazd ten potrafi osiągnąć licznikowe 200km/h
Arapaho - 28-12-2012, 18:52
jacek z płocka napisał/a: | .... i tak jak gdzieś kiedyś czytałem jest bezpieczny bo to tylko inna mapa w kompie. |
Wręcz przeciwnie. Każdy Chipbox wpinany w oryginalną instalację, to "oszukiwanie" czujników, co właśnie może skutkować złą temperaturą spalania i związanymi z tym problemami.... Kiedyś nawet była akcja serwisowa z tym związana, gdzie zmieniali oprogramowanie chipboxa. Mapa w kompie pozostaje ta sama.
Ja co prawda nie miałem problemów z Chipem RalliArtu, ale się go pozbyłem i zmodyfikowałem oprogramowanie sterownika. Jak długo pojeżdżę to się okaże, ale generalnie polecam.... Zupełnie inne auto, zbiera się od dołu i "chce jechać"...
szerszeniak - 04-01-2013, 22:14
Przegrzewają się właśnie 136ps no i te z chipem dla tych silników jest przewidziany reprograming na przegrzewający się silnik i pewnie w wiekszości już został wykonany niestety ubocznym skutkiem tego reprogramingu jest wzrost spalania. W seryjnej mapie jest zbyt ubogo. Hipower (178ps) dla mnie bez porównania inny silnik inna jaza zmienia to auto nie do poznania i pali mniej od tych słabszych.
maćko z lubań - 07-01-2013, 14:01
raffik1, jeśli 178 jest dla Ciebie głośny - fakt, w porównaniu do niektórych osobówek jest głośniejszy, ale to w końcu ciężarówka, to polecam przejechać się 136 albo nawet postawić te dwa auta na postoju obok siebie: 136 to traktor przy wiele łagodniej pracującej odmianie 178 konnej
jaceksu79, 136 konny też zamyka licznik HP-ekiem jeszcze nie próbowałem
szerszeniak, nasze 136 w życiu się nie przegrzało (przebieg w podpisie) a nie miało lekko: góry, teren, autostrady. Wszędzie było go pełno więc nie można powiedzieć, że 136 się grzeją, przynajmniej nie wszystkie. Dlaczego jedne się przegrzewają a inne nie to tego już nie wiem
|
|
|