Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] kod błędu
m@rcin - 27-02-2013, 20:38 Temat postu: [I 2.0] kod błędu Po wymianie sondy pierwszej i teraz drugiej diagnostycznej. Również wymiana katalizatora( używki). zapaliła się kontrolka check. Po stwierdzeniu pokazało kod błedu P0420. MA ktoś jakiś pomysl?
elektryk - 28-02-2013, 21:35
Problem znany, ale o nieznanej przyczynie.
Tak na szybko znalazłem
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=71653
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=69243
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=18496
BUBU - 08-03-2013, 01:10
Jeżeli jest to błąd 42 czyli katalizator , a jeździmy na gazie to nie należy się absolutnie niczym przejmować , a tym bardziej czegokolwiek wymieniać.Ja ten błąd z założenia olewam , a jeżeli mnie za długo się świeci CE to kasuję go z poziomu nawigacji Garmina (podpięty EcoRoute)po prostu spaliny z gazu są zbyt czyste i druga sonda lambda głupieje.Z tego co zauważyłem występuje ten błąd najczęściej przy zamontowanej instalacji Stag
Pozdrav
elektryk - 08-03-2013, 01:49
BUBU napisał/a: | Jeżeli jest to błąd 42 czyli katalizator , a jeździmy na gazie to nie należy się absolutnie niczym przejmować , a tym bardziej czegokolwiek wymieniać.Ja ten błąd z założenia olewam , a jeżeli mnie za długo się świeci CE to kasuję | I tak i nie, pojawienie się błędu przełącza ECU w tryb awaryjny co oznacza gorsze osiągi i bezpieczniejszy dla silnika tryb sterowania. Po skasowaniu błędu, ulegają też skasowaniu parametry adaptacyjne ECU, zatem przez jakiś czas silnik może być nieco mułowaty, lub nierówno pracować. Każdy z tych stanów oznacza że silnik nie pracuje normalnie.
BUBU - 08-03-2013, 02:11
elektryk napisał/a: | I tak i nie, pojawienie się błędu przełącza ECU w tryb awaryjny co oznacza gorsze osiągi i bezpieczniejszy dla silnika tryb sterowania. Po skasowaniu błędu, ulegają też skasowaniu parametry adaptacyjne ECU, zatem przez jakiś czas silnik może być nieco mułowaty, lub nierówno pracować. Każdy z tych stanów oznacza że silnik nie pracuje normalnie. |
Absolutnie nic z takich rzeczy nie występuje, sprawdzone i przetestowane.
pozdrav
PS Elektryk gdybym organoleptycznie nie sprawdził , to bym info nie podawał
I pewnie emulator drugiej sondy załatwiłby sprawę na amen , muszę ten temat rozeznać .
elektryk - 08-03-2013, 02:55
BUBU napisał/a: | Absolutnie nic z takich rzeczy nie występuje, sprawdzone i przetestowane.. | Ja mówię o moich spostrzeżeniach. U mnie wraz z pojawieniem się P0420 spalanie rośnie, myślę że około 1 litra. A po resecie błędów czy to przez OBD czy akumulatorem przez kilka km silnik wydaje się wyraźniej mułowaty.
m@rcin - 08-03-2013, 18:42
u mnie po skasowaniu obroty szalały powyżej 2tys po odpaleniu przez okolo 2min i był strasznie mułowaty, ale po kilku dniach wraca do normy.(spalanie też mi jakoś wzrosło):(
krzychu - 09-03-2013, 09:32
BUBU napisał/a: | a jeździmy na gazie to nie należy się absolutnie niczym przejmować |
Należy się przejmować ponieważ to oznacza złe zestrojenie instalacji. Spaliny z gazu czasami są czystsze ale odczyt z sondy lambda ma być taki sam czyli mieszanka ma nie być ani za uboga ani za bogata...
A błąd pewnie będzie występował przy każdej dłużej jeździe powyżej 80km/h bo wtedy dochodzi do testu katalizatora i sond lambda...
Najlepiej jechać do kogoś kto wystroi instalacje pod obciążeniem...
Oczywiście można olać problem, wyciągnąć żarówkę z zegarów, odciąć kabel albo zamontować emulator do sondy ale jest to jedynie druciarstwo, a EGT pewnie poza normą pomału niszczy silnik.
BUBU - 11-03-2013, 03:34
krzychu napisał/a: |
Należy się przejmować ponieważ to oznacza złe zestrojenie instalacji. Spaliny z gazu czasami są czystsze ale odczyt z sondy lambda ma być taki sam czyli mieszanka ma nie być ani za uboga ani za bogata... |
Akurat instalacja idealnie zestrojona pod obciążeniem
krzychu napisał/a: |
A błąd pewnie będzie występował przy każdej dłużej jeździe powyżej 80km/h bo wtedy dochodzi do testu katalizatora i sond lambda... |
Najczęściej w mieście krzychu napisał/a: |
Oczywiście można olać problem, wyciągnąć żarówkę z zegarów, odciąć kabel albo zamontować emulator do sondy ale jest to jedynie druciarstwo, a EGT pewnie poza normą pomału niszczy silnik. |
Krzychu za dużo postów czytasz i wiedza się miesza
Po pierwsze problemem jest sama instalacja Stag która trochę się "gryzie" z 4G63 więc coś z tym trzeba zrobić.
Po drugie nie mam zamiaru wydawać pieniędzy na zamienniki , i po wymianie mieć taki sam efekt jak przed.
Po trzecie przy idealnie zestrojonej i regularnie serwisowanej instalacji, emulator nie powinien mieć żadnego wpływu na pogorszenie parametrów spalania.
Szczególnie że podstawowe parametry silnika monitoruję na bieżąco http://www.youtube.com/watch?v=xrxV6qF7F9o
Pozdrav
elektryk - 11-03-2013, 12:02
BUBU napisał/a: | Akurat instalacja idealnie zestrojona pod obciążeniem | A ja nie mam gazu wogóle i dokładnie ten sam problem. Kolega m@rcin nie napisał nawet czy problem jest po założeniu gazu czy nie.
BUBU napisał/a: | Po pierwsze problemem jest sama instalacja Stag która trochę się "gryzie" z 4G63 więc coś z tym trzeba zrobić. | To skąd problem się bierze w silnikach które nigdy nie widziały gazu i cały czas jeżdżą na benzynie? Problem dotyczy 4G63 i tak samo występuje w outlanderach jak i lancerach.
BUBU - 11-03-2013, 13:51
elektryk napisał/a: | To skąd problem się bierze w silnikach które nigdy nie widziały gazu i cały czas jeżdżą na benzynie? Problem dotyczy 4G63 i tak samo występuje w outlanderach jak i lancerach. |
Z mojego podwórka znam tylko jeden taki przypadek , co ciekawe problem stwarzała sonda przed katalizatorem (działała,lecz podawała inne napięcie niż powinna i właśnie komp wywalał błąd katalizatora , a nie sondy)
Pozdrav
krzychu - 11-03-2013, 14:00
BUBU napisał/a: |
Po pierwsze problemem jest sama instalacja Stag która trochę się "gryzie" z 4G63 |
Ale to ja dużo czytam. W jednym masz racje problemem są instalacje gazowe.
BUBU napisał/a: | Akurat instalacja idealnie zestrojona pod obciążeniem |
Używanie słowa idealnie w przypadku dawkowania gazu jest z góry niepoprawne.
elektryk - 11-03-2013, 14:02
BUBU napisał/a: | Z mojego podwórka znam tylko jeden taki przypadek , co ciekawe problem stwarzała sonda przed katalizatorem (działała,lecz podawała inne napięcie niż powinna i właśnie komp wywalał błąd katalizatora , a nie sondy) | Sory, ale ja nie rozumiem w takim razie do czego pijesz. Z kontekstu wnioskuję że napisałeś piętro wyżej że winna jest instalacja Stag, to w końcu nie jest winna czy winna?
BUBU - 11-03-2013, 15:01
U mnie instalacja , a u znajomego 1 sonda winna była .
Pozdrav
elektryk - 11-03-2013, 15:13
BUBU napisał/a: | U mnie instalacja , a u znajomego 1 sonda winna była . | Czyli jednak dopuszczasz możliwość że ten błąd może się pojawić bez winy instalacji gazowej i wtedy jego obecność sugeruje jakąś usterkę?
|
|
|