To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - nowa Carisma w rodzinie

madź - 14-06-2014, 19:24
Temat postu: nowa Carisma w rodzinie
Chciałabym przedstawić nowego miśka w rodzinie.
Auto zastąpiło niewypał jakim było Audi A6 C5.
Zostało zakupione 30 maja 2014.
Tutaj temat w „Chcę kupić Carismę!”: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=87372

Carisma 1.6 99KM
Rok produkcji 1999
Wersja CLASSIC, czyli seria najbiedniej wyposażonych:
- 2x Air-bag
- 2x elektryczne szyby
- klima manualna
- immobiliser
- centralny zamek

Zdjęcia z ogłoszenia:






O dziwo samochód bezwypadkowy. Widać ewidentnie obcierkę w prawym tylnym rogu, ale bez wymiany zderzaka oraz szpachla poniżej 1000 mikronów w małym fragmencie. Stawiam na słupek bardziej niż na „bum” z innym samochodem. Mimo to licznik ewidentnie kręcony (a wskazuje 190tys.). Środek w momencie zakupu mocno zaniedbany. Fotel kierowcy mocno zarwany. Na fotelu pasażera dwa druty były już pęknięte. Tapicerka porwana. Na boczkach podobnie. Kierownica mocno wytarta. Przełączniki elektrycznych szyb porozwalane. Szkoda gadać.
Mechanicznie było fajnie, buda cała zdrowa, cena bardzo dobra – szkoda było nie brać.





Na pierwszy rzut zostały wymienione:
- rozrząd (pasek Contitech, napinacz GMB, pompa GMB, simering wału Elring, simering wałka Elring)
- uszczelka pokrywy zaworów Elring
- olej silnikowy Lotos 10W-40 (tutaj pozostawię to bez komentarza, decyzja właściciela)
- filtr oleju Filtron
- filtr powietrza Filtron
- kable zapłonowe NGK 4104
- świece zapłonowe Denso K20TT
- olej układu wspomagania kierownicy
- paski wieloklinowe Contitech
- klemy akumulatora
- wahacz przedni prawy Yamato
- olej skrzyni biegów Comma 75W-90
- osłona przegubu wewnętrznego lewa
- płyn chłodniczy
- płyn hamulcowy DOT-4
- płyn układu wysprzęglania DOT-4
- zakucie przewodu wspomagania
- ustawienie luzów zaworowych
- czyszczenie hamulców przednich
- wymiana rur układu wydechowego na rury ze stali nierdzewnej średnica 50mm
- wymiana teleskopów tylnej klapy
- uszczelnienie miski olejowej
- łączniki stabilizatora przedniego Yamato




Samochód przez nas został dodatkowo doposażony w:
- elektryczne i podgrzewane lusterka – tutaj trzeba było zakupić kompletne lusterka, wiązki elektryczne drzwi przednich z wersji wyższej niż Classic oraz joystick regulacji lusterek
- fotele przednie, welurowe z przedliftowego Galanta EA z poduszkami powietrznymi
- ledowe światła dzienne







Za kilka dni prawdopodobnie zmieniona zostanie również kierownica na skórzaną z Galanta EA.

Wczoraj umówiony był termin na założenie instalacji LPG, jednakże Carisma została cofnięta. Okazało się, że wokół wlewu paliwa praktycznie już nie ma metalu – jest „papier”. Nikt tego nie sprawdził podczas kupowania samochodu. Wokół wlewu dołożona została jakaś osłona gumowa, która zbierała wodę i brud... Żeby nie naruszać oryginalnej powłoki lakierniczej „papierowy” fragment został wycięty, wokoło wszystko zostało wyszlifowane do czystego metalu oraz został przyspawany fragment z blachy nierdzewnej. Na to została położona konserwacja. W poniedziałek auto trafia na geometrię, serwis klimatyzacji. We wtorek na montaż LPG. Wraz z instalacją LPG przeniesiona zostanie wiązka świateł dziennych, która w chwili obecnej jest zamontowana dość "prowizorycznie" pod cewki zapłonowe. W weekend pierwszy poważny sprawdzian – wyjazd na wakacje.


Bartekkita - 14-06-2014, 19:31

madź, a jednak udało się opisać :) Fotele z Gala pasują P&P razem z poduchami(wtyczki itd itp)?
madź - 14-06-2014, 20:10

Bartekkita napisał/a:
madź, a jednak udało się opisać :) Fotele z Gala pasują P&P razem z poduchami(wtyczki itd itp)?

Airbagi pasują P&P.
Żeby włożyć fotele trzeba odciąć dwa mocowania z prowadnic foteli z Carismy oraz dospawać do prowadnic z Galanta. Czwarte mocowanie należy stworzyć samemu.
Fotele z Galanta są dużo szersze (prowadnice mają rozstaw szerszy o 4 cm). Należy jeszcze przełożyć gniazda pasów w fotelach, bo Galant i Carisma mają inne "wtyczki" pasów.
Po poprawnym montażu luz pomiędzy plastikami bocznymi fotela a słupkiem oraz tunelem środkowym wynosi +/- 1cm z lewej oraz prawej strony, więc jest na styk. Komfort jazdy nieporównywalny.

Żeby wszystko wyglądało jak należy przydałoby się obszyć boczki drzwi oraz najlepiej zlecić tapicerowi przerobienie i montaż weluru z kanapy Galanta na kanapę z Carismy, ale właściciel nie przykłada do tego wagi, więc pewnie tylna kanapa z Carismy zostanie w oryginalnej formie.

Bartekkita - 15-06-2014, 16:22

boczki nawet się nie gryzą, ale kanapa tylna już tak :|
Dread87 - 20-06-2014, 12:48

Nawet, nawet te fotele;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group