 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
nowa Carisma w rodzinie |
Autor |
Wiadomość |
madź
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany
Auto: Toyota Yaris
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 14 razy Dołączyła: 14 Lut 2010 Posty: 535 Skąd: Katowice/Bytom
|
Wysłany: 14-06-2014, 19:24 nowa Carisma w rodzinie
|
|
|
Chciałabym przedstawić nowego miśka w rodzinie.
Auto zastąpiło niewypał jakim było Audi A6 C5.
Zostało zakupione 30 maja 2014.
Tutaj temat w „Chcę kupić Carismę!”: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=87372
Carisma 1.6 99KM
Rok produkcji 1999
Wersja CLASSIC, czyli seria najbiedniej wyposażonych:
- 2x Air-bag
- 2x elektryczne szyby
- klima manualna
- immobiliser
- centralny zamek
Zdjęcia z ogłoszenia:
O dziwo samochód bezwypadkowy. Widać ewidentnie obcierkę w prawym tylnym rogu, ale bez wymiany zderzaka oraz szpachla poniżej 1000 mikronów w małym fragmencie. Stawiam na słupek bardziej niż na „bum” z innym samochodem. Mimo to licznik ewidentnie kręcony (a wskazuje 190tys.). Środek w momencie zakupu mocno zaniedbany. Fotel kierowcy mocno zarwany. Na fotelu pasażera dwa druty były już pęknięte. Tapicerka porwana. Na boczkach podobnie. Kierownica mocno wytarta. Przełączniki elektrycznych szyb porozwalane. Szkoda gadać.
Mechanicznie było fajnie, buda cała zdrowa, cena bardzo dobra – szkoda było nie brać.
Na pierwszy rzut zostały wymienione:
- rozrząd (pasek Contitech, napinacz GMB, pompa GMB, simering wału Elring, simering wałka Elring)
- uszczelka pokrywy zaworów Elring
- olej silnikowy Lotos 10W-40 (tutaj pozostawię to bez komentarza, decyzja właściciela)
- filtr oleju Filtron
- filtr powietrza Filtron
- kable zapłonowe NGK 4104
- świece zapłonowe Denso K20TT
- olej układu wspomagania kierownicy
- paski wieloklinowe Contitech
- klemy akumulatora
- wahacz przedni prawy Yamato
- olej skrzyni biegów Comma 75W-90
- osłona przegubu wewnętrznego lewa
- płyn chłodniczy
- płyn hamulcowy DOT-4
- płyn układu wysprzęglania DOT-4
- zakucie przewodu wspomagania
- ustawienie luzów zaworowych
- czyszczenie hamulców przednich
- wymiana rur układu wydechowego na rury ze stali nierdzewnej średnica 50mm
- wymiana teleskopów tylnej klapy
- uszczelnienie miski olejowej
- łączniki stabilizatora przedniego Yamato
Samochód przez nas został dodatkowo doposażony w:
- elektryczne i podgrzewane lusterka – tutaj trzeba było zakupić kompletne lusterka, wiązki elektryczne drzwi przednich z wersji wyższej niż Classic oraz joystick regulacji lusterek
- fotele przednie, welurowe z przedliftowego Galanta EA z poduszkami powietrznymi
- ledowe światła dzienne
Za kilka dni prawdopodobnie zmieniona zostanie również kierownica na skórzaną z Galanta EA.
Wczoraj umówiony był termin na założenie instalacji LPG, jednakże Carisma została cofnięta. Okazało się, że wokół wlewu paliwa praktycznie już nie ma metalu – jest „papier”. Nikt tego nie sprawdził podczas kupowania samochodu. Wokół wlewu dołożona została jakaś osłona gumowa, która zbierała wodę i brud... Żeby nie naruszać oryginalnej powłoki lakierniczej „papierowy” fragment został wycięty, wokoło wszystko zostało wyszlifowane do czystego metalu oraz został przyspawany fragment z blachy nierdzewnej. Na to została położona konserwacja. W poniedziałek auto trafia na geometrię, serwis klimatyzacji. We wtorek na montaż LPG. Wraz z instalacją LPG przeniesiona zostanie wiązka świateł dziennych, która w chwili obecnej jest zamontowana dość "prowizorycznie" pod cewki zapłonowe. W weekend pierwszy poważny sprawdzian – wyjazd na wakacje.
 |
|
|
|
 |
Bartekkita
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 1190 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-06-2014, 19:31
|
|
|
madź, a jednak udało się opisać Fotele z Gala pasują P&P razem z poduchami(wtyczki itd itp)? |
_________________ Jest:
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
Paulinowy - Saab 93 1.8t 01.2014r. - ???
Był:
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018 |
|
|
|
 |
madź
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany
Auto: Toyota Yaris
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 14 razy Dołączyła: 14 Lut 2010 Posty: 535 Skąd: Katowice/Bytom
|
Wysłany: 14-06-2014, 20:10
|
|
|
Bartekkita napisał/a: | madź, a jednak udało się opisać Fotele z Gala pasują P&P razem z poduchami(wtyczki itd itp)? |
Airbagi pasują P&P.
Żeby włożyć fotele trzeba odciąć dwa mocowania z prowadnic foteli z Carismy oraz dospawać do prowadnic z Galanta. Czwarte mocowanie należy stworzyć samemu.
Fotele z Galanta są dużo szersze (prowadnice mają rozstaw szerszy o 4 cm). Należy jeszcze przełożyć gniazda pasów w fotelach, bo Galant i Carisma mają inne "wtyczki" pasów.
Po poprawnym montażu luz pomiędzy plastikami bocznymi fotela a słupkiem oraz tunelem środkowym wynosi +/- 1cm z lewej oraz prawej strony, więc jest na styk. Komfort jazdy nieporównywalny.
Żeby wszystko wyglądało jak należy przydałoby się obszyć boczki drzwi oraz najlepiej zlecić tapicerowi przerobienie i montaż weluru z kanapy Galanta na kanapę z Carismy, ale właściciel nie przykłada do tego wagi, więc pewnie tylna kanapa z Carismy zostanie w oryginalnej formie. |
|
|
|
 |
Bartekkita
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 1190 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-06-2014, 16:22
|
|
|
boczki nawet się nie gryzą, ale kanapa tylna już tak |
_________________ Jest:
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
Paulinowy - Saab 93 1.8t 01.2014r. - ???
Był:
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018 |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
|
|
|
 |
|
|