Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0T] Brak połączenia OBD
dynam - 27-11-2016, 20:31 Temat postu: [I 2.0T] Brak połączenia OBD Po montażu instalacji gazowej nie można się połączyć przez OBD. Próbowałem z kilkoma kompami, bez efektu, dopiero kiedy wyciągnąłem bezpiecznik od lpg połączyłem się.
Mieliście podobnie, jaka może być przyczyna? Instalacja Stag Qbox.
plecho1 - 27-11-2016, 21:05
Masz sterownik LPG z OBD i jest połączony z OBD auta i jako pierwszy łączy się ze sterownikiem silnika co uniemożliwia podpięcie się innym interfejsem. Prawdopodobnie da się wyłączyć ten moduł OBD przyciskiem od LPG, w sterowniku Techa przełącznik do zmiany benzyna/LPG trzeba przytrzymać kilka sekund ale dla pewności proponuję poczytać instrukcje od Twojego sterownika bo nie wiem jak jest u Ciebie.
Bzyk_R1 - 28-11-2016, 09:17
dynam, czyli z tego co pisze plecho1, to tak jak rozmawialiśmy na spocie trzeba wyłączyć całkowicie LPG i dopiero się połączysz przez OBD. W naszym przełączniku wystarczy wcisnąć na sekundę przycisk AC i LPG wyłączone. Polecam Ci jeszcze raz zadzwonienie do Gaz Parts Młyny i wystrojenie z AFR. http://autogaz-busko.pl/ jak dostaniesz termin to dzwoń.
dynam - 28-11-2016, 18:27
Dzięki pomalutku problemy się rozwiązują, a do Buska zadzwonię i umówię się jak ogarnę temat z lambdą i przerywaniem. O terminie na pewno dowiesz się pierwszy Bzyku
plecho1 - 28-11-2016, 18:30
A co dokładnie się dzieje z tą lambdą, jakie błędy sygnalizuje kontrolka silnika?
dynam - 28-11-2016, 19:02
Po diagnozie ukazało się;
P0141 Grzałka czujnika tlenu obwód bank 1 czujnik 2
P0136 Obwód czujnika tlenu bank 1 czujnik 2
P0170 Trym paliwa bank 1
Jakoś tak to było napisane.
Bzyk_R1 - 28-11-2016, 19:20
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=99006
Tutaj masz o błędzie P0170. Z tego co czytałem problem rozwiązany...może też sam zlikwidujesz?
plecho1 - 28-11-2016, 19:27
Czyli sonda za katalizatorem raczej do wymiany lub do sprawdzenia obwody tej sondy o czym świadczą dwa pierwsze błędy. Błąd P0170 sygnalizuje niewłaściwy skład mieszanki paliwowej, warto by podejrzeć pracę sondy oraz korekty paliwowe aby stwierdzić czy jest zbyt bogata czy zbyt uboga i dopiero wtedy można by szukać przyczyny.
Bzyk_R1 - 28-11-2016, 19:30
plecho1, widzisz dlatego jeżeli dobrze rozumuję chciałem żeby udał się na strojenie z sondą bo powiedział kolega dynam, że gaz był po założeniu strojony "na oko" i tak myślę że może być niewłaściwie wystrojony co powoduje błąd sondy lambda. No i szkoda turbiaka jak ma za gorąco...
dynam - 28-11-2016, 22:31
Sondę wymienię tak czy tak, skasuję błędy i pojeżdżę na Pb. Zobaczymy cz się pojawią.
plecho1 - 29-11-2016, 06:31
Te dwa pierwsze raczej nie są powiązane z ostatnim, dwa pierwsze dotyczą sondy diagnostycznej sprawdzającej skład spalin za katalizatorem nie mającej nic wspólnego z regulacja składu. Wymiana tej sondy nie rozwiąże problemów z błędem P0170. Lepiej pojedź na tę regulację LPG jak najszybciej bo ten błąd, jak napisał Bzyk_R1, najprawdopodobniej jest związany z instalacją LPG.
dynam - 29-11-2016, 08:16
Dlatego nie będę jeźbził na lpg aby to potwierdzić.
staszq2 - 29-11-2016, 09:26
dynam napisał/a: | Sondę wymienię tak czy tak, |
Ja bym założył emulator za 10 zł a nie pchał się w "setki" za oryginalną sondę chyba że za parę groszy używkę ale to nie wiadomo co kupisz, po drugie nie wiadomo w jakiej kondycji katalizator jest może już padło i sonda wyrzuca błąd ?
Bizi78 - 29-11-2016, 09:39
staszq2 napisał/a: | Ja bym założył emulator za 10 zł a nie pchał się w "setki" za oryginalną sondę |
Ale jak wywala błędy sondy to emulator raczej nie pomoże .
Emulator jest stosowany przy błędzie katalizatora gdy sonda wyłapuje za wysokie stężenia w spalinach.
Tak przynajmniej mi się wydaje .
plecho1 - 29-11-2016, 10:08
Tak jak napisał Bizi78, emulator tu nic nie pomoże.
|
|
|