[97-04]Galant EAxA/W - Szarpanie podczas przyśpieszania
Mati7511 - 04-12-2016, 15:33 Temat postu: Szarpanie podczas przyśpieszania Witam,
Około 6 miesięcy temu kupiłem Galanta z 98r. 2.0 sedan B+G.
Zauważyłem, że z miesiąca na miesiąc samochód coraz bardziej szarpie podczas dodawania gazu. Dzieje się tak zarówno na benzynie jak i na gazie.
Wymieniane były świece oraz przewody, jednak to nie pomogło. Dodatkowo dodam, że co chwilę zapala się kontrolka Check Engine. Czasami się zapali i ciągle świeci a czasami potrafi zapalać się na sekundę podczas szarpania. Falują w nim również obroty. Nie ma różnicy, na którym biegu jadę, po prostu podczas przyspieszania silnik albo się zatrzymuje na 2-3 sekundy albo dość mocno szarpie. Myślę, że została jeszcze do sprawdzenia cewka, jednak nie chcial bym ponownie wydawać pieniędzy na części bez uprzedniego upewnienia się w czym jest problem. Szukałem podobnych przypadków na forum, jednak u większości osób problem był tylko na 1,2,3 biegu. Mechanicy podłączali samochód pod komputer, jednak nie potrafili powiedzieć w czym jest problem, tylko "Najpierw wymiana świec, jak nie pomoże to kabli, jak nie pomoże to cewka, jak nie pomoże to silnik". Dodam tylko, że jestem laikiem w tych sprawach więc prosił bym jak najprostsze porady
robertdg - 04-12-2016, 17:27
Aby odczytać błedy, wystarczy zlaczyc pin 1 i 4 w kosci OBD i zliczyc mrugniecia lampki silnika, tutaj jest temat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
Jezeli masz z tym problem to nagrywasz film i wrzucasz do tego tematu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=29561
zaczynamy od podstaw i kontynuujemy temat, jak bedziesz wiedzial jakie bledy to bedziemy dzialac dalej
Mati7511 - 04-12-2016, 18:55
Błędy to prawdopodobnie 11 i 23. Wrzuciłem jeszcze prośbę o dokładne sprawdzenie.
robertdg - 04-12-2016, 21:02
Przednia sonda lambda oraz czujnik połozenia wałka rozrządu, propozycja jest taka aby skasowac błędy - wystarczy odpiąc akumulator na chwilę, odpalić auto, pjezdzic trochę i gdy ponownie wyskoczy CE wymrugac błedy ponownie, jezeli bład czujnnika wałka sie pojawi ponownie to trzeba się nim zaiteresowac
Krzyzak - 04-12-2016, 21:51
W razie czego mam taki czujnik na sprzedaż.
lortek - 11-12-2016, 15:30
Byłeś u gazownika ? Miałem identyko objawy u siebie rok temu, okazało się ze padł jeden wtrysk i po wymianie wszystko wróciło do normy. Tylko, że u mnie objawy znikały po dłuższym jeżdżeniu na benzynie. Warto sprawdzić zanim wymienisz wszystkie nie potrzebne części, tym bardziej że sprawnemu gazownikowi zajmie to 15 min.
Mati7511 - 04-01-2017, 14:39
Byłem i u gazownika i u mechanika. Po wymianie filtrów od gazu, świec, przewodów a następnie cewek, problem zniknął.
Pozostała jeszcze kwestia uszkodzonej sondy oraz "czujnik położenia wałka rozrządu(?)"
Co sądzicie o tej dostępnej na iparts? Domyślam się że jest to zamiennik, ale czy przejeżdzę na nim chociaż rok? Oraz w jaki sposób można wymienić własnoręcznie sondę? Oczywiście jeżeli będzie to bardziej skomplikowane to zawiozę go do mechanika
http://www.iparts.pl/czes...66-dox0109.html
Hugo - 04-01-2017, 14:57
Mati7511 napisał/a: | Oraz w jaki sposób można wymienić własnoręcznie sondę? | Bez problemu. Wtyczka od przedniej sondy (przed katalizatorem) jest pod pedałem gazu w stronę środka auta. Żeby się do niej dostać wyjmujesz jedynie kawałek plastiku z konsoli centralnej koło pedału gazu na samym dole. Po odpięciu wtyczki wypychasz kabel z przelotką (kolor brązowy) w dół auta. Wchodzisz pod auto i odkręcasz sondę kluczem 22. Sondy lambda w tym aucie odkręcają się bez problemu.
Gorzej jest z sondą za katalizatorem, bo jej wtyczka jest pod fotelem kierowcy i żeby ją rozpiąć i wypchnąć na zewnątrz trzeba wyjąć fotel kierowcy i odchylić wykładzinę podłogową, choć to też wyjątkowo proste czynności. Odkręcasz ją również kluczem 22.
|
|
|