To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Wyrzucanie zapłonu

Hugo - 20-08-2015, 07:41

Aparat zapłonowy do wymiany.
shirkan87 - 20-08-2015, 20:59
Temat postu: aparat
no z pomocną reka szybko pojawil sie kolega Komarsnk .ma mi podesłac cały zestaw aparat kable swieczki załozymy i zobaczymy czy to tego wina .oczywiscie nie zaszkodzi załozyc nowy palec i kopołke bo takowe posiadam .aa i jeszcze mam jeden problem bo sie okazalo (nie wiem czy to odgrywa jakas role ) ze mam wersje japonska nie europejska i przy próbie podpiecia pod kompa stawia opór na europejskim wogle nie poszedl a na azja nie pokazuje zadnych błedów tylko czy jezeli aparat padł to taki bład wogole jest wyswietlany .sory wypytuje sie bo mam miska od niedawna i sie go dopiero ucze :) :lol:
komarsnk - 20-08-2015, 23:56

shirkan87, trzeba czytać najpierw FAQ bo tam naprawdę dużo informacji jest w jednym miejscu ;)
Na temat błędów jest np TU :)
Z którego roku masz auto? Trzeba by to uzupełnić w opisie profilu to byłoby łatwiej stawiać diagnozy ;)

shirkan87 - 21-08-2015, 10:55
Temat postu: Sory..
Wiem wiem.sory ale zakladalem konto na szybko i chcialem jak najszybciej znalejsc cokolwiek na temat tego wypadania zaplonu .siade jutro na spokojnie i pouzupelniam wszystko tak jak ma byc :-)
mar111cin - 29-08-2015, 10:13
Temat postu: Wypadanie zapłonów po postoju na słońcu
Od jakiegoś czasu mam taki problem, że jak auto postoi na słońcu, to na 2 lub ewentualnie 4 cylindrze wypadają zapłony na benzynie. Sytuacja zdarza się praktycznie tylko po wyjściu z pracy, gdzie od rana do popołudnia stoi auto i grzeje w maskę słońce. Ktoś miał podobny przypadek? Zastanawiam się czy to paliwo gdzieś schodzi z listwy, coś się zatyka, wtryskiwacz szwankuje, czy może problem z uszczelką pod głowicą?

Jak się przełączy na gaz, to praca silnika niby się stabilizuje, więc bardziej bym obstawiał problem z układem benzynowym, ale sytuacja jest dziwna. Jak auto stoi w garażu, to nie ma takiego efektu.

polaff - 30-08-2015, 06:36

mar111cin, skąd wiesz, że na 2 ew 4 cylindrze wypadają zapłony...?
mar111cin - 30-08-2015, 09:28

wyskakuje kontrolka check engine i sprawdzam przez OBD o co chodzi.
Ewcia80 - 17-11-2015, 08:21

Hejka.Staram sie poznać auto dlatego tak często pytam o różne już sprawy techniczne.Jak już wyczytałam w postach kiedy wypadnie zapłon to wywala check engine.Ale czy check engine moze też wywalić z innego powodu?jeżdzę na lpg.Jeśli chodzi o układ zaplonowy to mam wymienione w lipcu b.r.świecie kopoułke,palec.Przewody wymienione w marcu b.r.Wolne obroty w każdej tempeaturze silnika idealnie równe.Brak szarpania.Podczas pelnego obciązenia silnika równieź brak szarpania przerywań itp.Nie zauważyłam zadnych typowuch objawów wyapadania zaplonu.Czy check engine może też wywalać z powodu błedów np sondy lambda lub katalizatora?Czy np.jeśli kostka która idzie do przepływomierza jesl luźna i na chwile nie połaczy z pzrepływką to też od razu wywala check engine?
Krzyzak - 20-11-2015, 21:43

Najpierw odczytaj błędy - to naprawdę proste a opis był na forum. Dopiero wtedy będziemy działać dalej.
Trzeba złączyć pin 1 z 4 na złączu OBD (jest od spodu plastiku pod kierownicą, gdzieś na wysokości kolana prawego kolana kierowcy) i włącz zapłon - kontrolka silnika będzie mrugać.
Jeśli masz rocznik > 09.2000 to wtedy lepiej użyć komputera z interfejsem OBD i programu z netu Evoscan.

glowkamario89 - 21-11-2015, 22:53

Zacni koledzy, ciężko znaleźć identyczny problem dlatego chce Was poprosić o pomoc.
Auto po zjechaniu z autostrady zaczęło lekko podszarpywać na gazie,przy niskich obrotach. (wcześniej żadnych problemów) Przełączyłem na benzynę a problem wcale nie zniknął. Byłem w trasie więc w takim stanie przejechałem jeszcze 200km. Po powrocie do domu, sprawdziłem kable i świece. Kable z przebiciem, o świecach lepiej nie mówić (agoniia) zamówiłem kopułkę palec kable i świece. Nie zdążyłem zmienić bo w między czasie auto padło na amen. Żona wyjechała z domu i po 4 km podróż się zakończyła. Od początku nie pokazało żadnych błędów, do tej pory ich nie ma. Silnik kompletnie nie reaguje na kręcenie rozrusznikiem. Wymieniłem zamówione części ale efektów nie ma. Sprawdzałem iskrę na kablach, coś tam widać... Świeca też jest zalewana przez benzynę. Co to może być??? Czy to może cewka albo aparat? Dopowiem, że w kopułce grafit był kompletnie upalony, kończył się w miejscu gdzie wychodzi z plastikowej obudowy, zero kontaktu z palcem. Jak to w ogóle działało :?:

Owczar - 21-11-2015, 23:54

Cewka albo tranzystor w aparacie. Polecam drugi aparat na podmiane.
robertdg - 22-11-2015, 08:37

glowkamario89 napisał/a:
Kable z przebiciem, o świecach lepiej nie mówić (agoniia)
glowkamario89 napisał/a:
Sprawdzałem iskrę na kablach, coś tam widać...
glowkamario89 napisał/a:
w kopułce grafit był kompletnie upalony
glowkamario89 napisał/a:
Co to może być???
Owczar napisał/a:
tranzystor w aparacie

Owy stan techniczny załatwił moduł w aparacie, możesz kupić drugi moduł aparatu, ale to koszt rzędu 250-300zł, polecam:
Owczar napisał/a:
drugi aparat na podmiane.
wraz z wymianą kopułki, palca, etc
Krzyzak - 22-11-2015, 11:10

glowkamario89 napisał/a:
Co to może być?
cewka, Magnetrona kupisz na Allegro, ostatnia cena ok. 240 zł (z wysyłką)
np.: http://allegro.pl/cewka-z...5164544144.html
link pewnie za jakiś czas wygaśnie

glowkamario89 - 20-12-2015, 23:08

Panowie dzięki za zaiteresowanie moim problemem. Niestety mija miesiąc a ja dalej bez auta. Zostawilem Gala u mechanika a on ręce rozkłada I mówi że nie widzi przyczyny problemu. Na początku nie mógł się połączyć z komputerem a później nie znalazł schematów elektrycznych itd... Wracam do punktu wyjścia, rano odbieram samochód. Wczoraj znalazłem gościa który ma taki aparat zapłonowy i chce go wypożyczyć na podmianke. Mam tylko pytanie czy wyciagając mój aparat muszę ustawić rozrząd na znaki, zapamiętać ustwienie na fasolkach i zaznaczyć pozycje palca??? Macie jakieś sugestie żeby zrobić to bezpiecznie i przypadkiem nieprzestawić zapłonu? Nie chciałbym pogorszyć i tak kiepskiej sytuacji mojego wozu. :( i jeszcze jedno, <Krzyzak> pisze by zacząc od wymiany cewki ale z tego czytam na forum problem może tkwić w module sterującym... Sam tego nijak nie sprawdze. Ale znalazlem na forach gościa z Zielonej Gory, który naprawia aparaty i podobno sprawdza ich stan. Czy warto oddać mu taki aparat na przegląd i pracyzyjną wymianę?
robertdg - 21-12-2015, 08:26

WYmieniając aparat zapłonowy nie musisz ustawiać rozrządu na znaki, aparat pasuje w otwory montazowe i nie jest regulowany na fasolkach, zapamiętaj położenie palca rozdzielacza i w ten sam sposób założ drugi aparat.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group