Nasze Miśki - Galant EA6A by DCG
Owczar - 29-06-2011, 08:50
DCG, to nie są błędy o których piszesz. 21 to czujnik położenia wału, a 43 to zawór czasu wtrysku. Objawy się zgadzają do pierwszego błędu.
Czy przypadkiem czujnik się nie uszkodził podczas przeskoczenia paska? Czy rozrząd jest dobrze ustawiony?
A specjalnie wkleiłem kody dla TD
robertdg - 29-06-2011, 16:31
21 to czujnik położenia wału korbowego
43 to zawór TCV
DCG - 29-06-2011, 16:46
i znowu rozbierać rozrząd... zbankrutuje przez to auto
Owczar napisał/a: | A specjalnie wkleiłem kody dla TD |
dzięki, nie załapałem
więc teraz tak,
Owczar napisał/a: | 21 to czujnik położenia wału, |
czy taki czujnik tylko w ASO?
robertdg napisał/a: | 43 to zawór TCV |
i jak to naprawić?
i czemu tylko jak się silnik rozgrzeje, to załącza się check i auto traci powera...
Owczar - 29-06-2011, 16:55
Czujnik w ASO będzie kosztował sporo. U Japaneze jakieś 500zł... Można szukać używki, ale według mnie to dziwny zbieg okoliczności z tym czujnikiem położenia wału i TCV. Bardzo prawdopodobne, że czujniki są dobre, bo dziwne, że po rozgrzaniu pojawia się błąd.
Możliwe, że jest minimalnie przestawiony rozrząd i po rozgrzaniu, przy próbie korekty czasu wtrysku ECU sobie nie radzi i interpretuje to jako błąd.
Żeby sprawdzić czujnik, trzeba by podłączyć się równolegle do kostki oscyloskopem i obserwować wykres. Jeśli będzie sygnał tzn, że coś nie tak złożone. Te 2 elementy są bardzo drogie więc lepiej nie wymieniać ich w ciemno.
Owczar - 29-06-2011, 16:57
Czy jeśli auto stoi na wolnych obrotach, bez gazowania, aż się rozgrzeje to też zapala się CE? Zrób taki test, bo jeśli się rozgrzeje i się nie zapali, a zapali się dopiero po dodaniu gazu to czujnik położenia wału na 90% jest ok.
robertdg - 29-06-2011, 17:10
Podforum galanta opcja szukaj
TCV http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=20867
DCG - 29-06-2011, 23:16
Owczar napisał/a: | Czy jeśli auto stoi na wolnych obrotach, bez gazowania, aż się rozgrzeje to też zapala się CE? |
niestety, zapala się
Odpaliłem auto, po paru min gdy się nagrzał check już się palił Owczar napisał/a: | ale według mnie to dziwny zbieg okoliczności z tym czujnikiem położenia wału i TCV. |
też mi się tak wydaje... coraz bardziej zaczynam się zastanawiać, czy rozrząd jest dobrze ustawiony... i czy był dobrze ustawiony, przed pęknięciem paska
jakie są objawy przestawionego rozrządu?
robertdg - 29-06-2011, 23:39
DCG napisał/a: | jakie są objawy przestawionego rozrządu? | Brak mocy, kopcenie itp
DCG - 11-07-2011, 23:43
wszystko gra i buczy, okazało się że przestawiona była pompa paliwa i ecu wariował
teraz chodzi jak zegareczek
niestety do auta straciłem zaufanie, wracam do toyoty, Galant bedzie sprzedawany
ostatnie zdjęcia robione do ogłoszeń:
Mitsubishi Galant 2.0 Diesel Wnętrze Sport Edition (1713624186)
Mitsubishi Galant 2.0 Diesel Wnętrze Sport Edition (1713624186)
robertdg - 12-07-2011, 08:28
Zrób mu zastrzyk V6
DCG - 12-07-2011, 22:12
tia do Celiki właśnie wstrzykuje 250hp, wystarczy mi jeden potwór
DCG - 16-07-2011, 19:36
no to sprzedajemy:
http://allegro.pl/mitsubi...1713624186.html
Hugo - 16-07-2011, 19:48
DCG napisał/a: | no to sprzedajemy: | No to powodzenia
DCG - 18-08-2011, 20:28
jednak misiek musi ze mną zostać jeszcze co najmniej 1,5 roku
kasa która miała iść na nowe auto idzie na uturbianie celiki
teraz szukam dobrego sposobu na obniżenie Galanta, żeby wyglądał chociaż jak normalne seryjne auto, bo narazie stoi wysoko jak rav-4 mojej mamuśki
nie chciał bym wydawać walizki kasy, bo dużo już inwestuje w toyote, pytanie czy pomoże wymiana sprężyn od SE? czy do tego też amory i inne elementy zawiechy?
może taki zestawik?:
http://allegro.pl/amortyz...1765046285.html
albo jakieś nowe:
http://allegro.pl/sprezyn...1735694041.html
tylko nie wiem jak z jakością takich tanich sprężyn...
pytanie czy sprezyny od sedana i kombi to to samo?
robertdg - 18-08-2011, 20:58
DCG napisał/a: | pytanie czy sprezyny od sedana i kombi to to samo? | Nie
Szukasz także komfortu z jazdy, to zainwestuj w nowe spręzyny Eibacha koszt około 1000zł, ewentualnie H&R,
|
|
|