To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI

Maxio85 - 17-05-2012, 18:47

Witam!

Widzę, że temat oleju do GDI znowu odżył.
Jakiś czas temu miałem podobny problem - jaki olej wybrać i czy będzie bezpiecznie przejść z minerala na półsyntetyk. Po burzliwej dyskusji, zasięganiu opinii i rad wielu osób w końcu zmieniłem olej. Przeszedłem z Shell'a 15W40 (mineralny) na Valvoline 10W40 (półsyntetyk). Od wymiany przejechałem nieco ponad 1300km i póki co jestem bardzo zadowolony. Nie wiem czy to nowy olej tak działa czy wyższe temperatury ale teraz silnik nie wziął ani grama oleju, przed wymianą, jeszcze zimą kiedy wiadomo jakie temperatury są, nieco brał tego oleju, teraz za to spokój - mam nadzieję, że tak już zostanie :-) P.S. przed wymianą nie stosowałem płukanki, zlałem stary, wlałem nowy i tak zostawiłem. Planowałem wymienić olej po 5tyś, żeby zrobic naturalną płukankę ale zobaczymy jeszcze co z tego wyjdzie :)
Silnik był i jest nadal suchy, bez wycieków, nie poci się no i nieco lżej pracuje :) natomiast co do klepania i stukania to nadal coś się odzywa ale nie wiem czy to są popychacze czy wtryski. Póki co nie będę z tym nic robił, niech tak jest :)
Co do pytań jakim olejem zalać to każdy już sam musi sobie na to pytanie odpowiedzieć, każda osoba będzie miała różne doświadczenia z różnymi olejami, ja postawiłem na Valvoline i jestem zadowolony, tzn nie narzekam :)
Pozdro!

RafalGDI - 17-05-2012, 21:03

Chyba Liqui Moly wybiore bo ktoś mi już go kiedyś polecał... A mam jeszcze jedno pytanie czy da się sprawdzić jakim olejem jest zalany silnik (syntetyk,mineral,półsynt.)?
plecho1 - 17-05-2012, 21:40

Bez ekspertyz chemicznych pewnie się nie da. Nie ma to żadnego znaczenia, uwierz, testowane na tym forum wielokrotnie.
przemekx303 - 17-05-2012, 23:32

xluki napisał/a:
przemekx303, długo jeździłeś na półsyntetyku?


ja jeździłem jakieś 2,5roku (22tyś km ) , a jak było wcześniej :?:

Master - 21-05-2012, 22:08

Cytat:
Ogladałem pare GDi i żaden nie chodził tak cicho


Zaaplikuj ceramizer przez pare tysiecy silnik chodzi cicho nie slychać popychaczy. Pozdrawiam

xluki - 21-05-2012, 22:22

przemekx303 napisał/a:
xluki napisał/a:
przemekx303, długo jeździłeś na półsyntetyku?


ja jeździłem jakieś 2,5roku (22tyś km ) , a jak było wcześniej :?:

Zauważyłeś znaczną różnicę? Jakieś wycieki, ubytki oleju?

przemekx303 - 22-05-2012, 23:10

Różnica zauważalna to na pewno cichszy start zimnego silnika i tyle .Jak na razie zrobiłem tysiąca to nic nie widać z wycieków (prócz pewnie gniazd świec które niestety mi podciekały) . A zmiana oleju głównie spowodowana była dolewkami oleju na rok jakiś literek musiałem dolać , niby gdi tak ma ale sprawdzić nie zaszkodzi. Ten GM jest dedykowany do aut z filtrem DPF i tak myślę że się sprawdzi w naszych silnikach (wysoka temp. , wyższy stopień sprężania). 1000 km po wymianie i zero ubytku(po wakacjach się okaże ) :D
RafalGDI - 01-06-2012, 21:51

Master napisał/a:
Cytat:
Ogladałem pare GDi i żaden nie chodził tak cicho


Zaaplikuj ceramizer przez pare tysiecy silnik chodzi cicho nie slychać popychaczy. Pozdrawiam



Co to ten ceramizer? Nie szodzi silikowi?

remi - 02-06-2012, 20:35

http://ceramizer.pl/

a czy szkodzi to... kto wie.
Znałem jednego gościa który wlał taki ceramizer do silnika (nie dlatego, że musiał ale dlatego, że chciał), jednak po miesiącu sprzedał auto (ale tez nie dlatego, że musiał), więc nie sprawdziliśmy działania, a przed wlaniem mierzyliśmy kompresję i po jakimś czasie tez mieliśmy zmierzyć. On także wlewał ceramizer do układu wspomagania kierownicy bo mu strasznie wył, po wlaniu i po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów faktycznie wycie ucichło i było idealnie. Co tak naprawdę zrobił ceramizer to tego nie wiemy.

barti - 07-08-2012, 10:29

Witajcie,

Zakupiłem Carisme 1,8 GDI z 2004 roku i przebiegiem 215 tys. Serwisowana do 200tyś. na puławskiej w Warszawie

Na bank trzeba w niej wymienić kpl. sprzęgło. Druga rzecz to dziwny szum jakby łożysko obcierało na 1 i 2gim biegu podczas dodawania gazu... Mechanik stwierdził, żeby nie rozbierać bo się może okazać tragedia... lepiej wymienić sprzęgło i zostawić skrzynie aż się rozsypie...

No ale do rzeczy....
Carisma od nowości jeździ na oleju Castrol Professional SLX 5W30. Niestety po odpaleniu silnika zawsze słychać niemiłe klekotanie zaworów. Stąd moje pytanie... jeździć dalej na slx czy też z racji zużycia silnika i przebiegu zamienić olej na inny? Ew. na jaki? Doradźcie proszę...

Z góry dzięki - Bartek

RafalGDI - 13-08-2012, 19:57

barti, mimo, że mojej cari dzisiaj dopiero stuknęło 90tysiecy:) to myśle, że olej którym jest zalana (niemicki Liqui Moly 10w40) jest wartym polecenia bo samochód nie ma żadnych wycieków i "klekot", który jest powszechnie znany w GDI jest mi obcy. Samochodzik jak odpali to praktycznie go nie słychać. Spalanie na poziomie 6,3-7l/100 :) Gorąco polecam tą marke-LIQUI MOLY. Sam długo szukałem oleju do gdi i jestem w pełnie zadowony :)

Teraz będe się zastanawiać nad Liqui Moly MoS2 Leichtlauf Super Motoroil 10W-40. Jest to olej z dwusiarczkiem molibdenu. Lał ktoś kiedyś taki olej do gdi? Jak się sprawuje?

game1 - 13-08-2012, 21:55

Witam

Jak u większości użytkowników zbliża mi się wymiana oleju w mojej cari 98 1.8 GDI. Przeczytałem wszystkie posty związane z tym tematem na forum. Na obudowie silnika jest naklejka z nazwą oleju na jakim zalany jest silnik. Jest to olej Valvoline 5W-30. Nadeszła już pora wymiany oleju więc z ciekawości zajrzałem na strony producentów olejów samochodowych. Sytuacja wygląda następująco:
Castol poleca 5W-30
Total zaleca olej QUARTZ 9000 FUTURE NFC 5W30
Elf EVOLUTION SXR 5W30
Mobil Super 2000 X1 10W-40
Jeszcze się nie zdecydowałem, ale skoro jeżdżę na syntetyku i nie mam żadnych wycieków to nie chce jeszcze przechodzić na półsyntetyk. Więc zastanawiam się nad olejem Total lub elfem.
Kolega poleca mi elfa natomiast u mnie w firmie podczas przeglądu samochodu służbowego widziałem olej Total i mechanik proponował właśnie, żeby zalewać silnik olejem Total
lub Mobilem.
Jak wy myślicie na ten temat?

mlun - 13-08-2012, 23:50

Zacznijmy od tego, że żaden z tych olei nie jest pełnym syntetykiem:)
Jeśli już to bym pozostał przy valvo albo zmienił np. na motula.

M@teusz607 - 03-09-2012, 10:12

Koledzy a co powiecie o takich markach jak Amsoil, Millers, Fuchs?
Parę miesięcy temu przesiadłem się na Accorda i na tamtejszym forum wielu ludzi pisze że np. Castrol to jeden z największych syfów- regulacja zaworów, zdjęta pokrywa widać że na całej jest taki osad jakby brązowy (podobny do odcienia oleju) podobny efekt w Mobilu

plecho1 - 03-09-2012, 10:27

U nas też tak piszą o Castrolu, poczytaj dokładnie ten temat i temat o oleu do Galanta:
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
I tu jeszcze jest ciekawy zbiór podobnych tematów:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=72313



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group