To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.5 TD] KONTROLKI NAPĘDÓW - czyli co ma się świecić

PiotrC - 03-01-2009, 19:39

W to nie wierz. Tam jest wszystko solidne. Chyba, że ktoś grzebał. Najpierw sprawdź napędy :lol:
mały marian - 04-01-2009, 17:04

sprawdziłem : ichyba działają bo koła przy skręcaniu szurają i szarpie(4HLc)ale tego buczenia nie słychać za to jak wrzucałem wsteczny to ciągnęło w dół i ciągło mocniej niż na innych pozycjach (4LLc)
Anonymous - 02-02-2009, 19:26
Temat postu: PAJERO II 91 - problemy
Witam
Niedawno kupiłem Pajerkę i mam pare pytan i problemów
po pierwsze z tego co wyczytałem na forum mrugające diody na srodkowym wskazniku
pokazuja stan załączonych napędów.
u mnie przy załączonych 4 kołach przednie mrugają, mimo ze koła sa zapiete- bo mielą.
Dzwoniłem do poprzedniego właściciela i on powiedział ze w pierwszych wydaniach pojerki tak własnie jest czy to prawda???

Drugie pytanie
cały czas mi sie świeci na żarówa od centralnej blokady a na domiar tego dzis sprawdzałem i ona trzyma czyli w pozycji 4h ciagną po jednym kole na osi prawda??
czy moze ktoś wie czym to idzie i jak to naprawić???

Pozdrawiam
i czekam na pomoc

Anonymous - 02-02-2009, 20:16

Polecam przeszukać forum, dużo tego było...

http://forum.mitsumaniaki...p=228406#228406

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17962

Jest tego znacznie wiecej

Anonymous - 02-02-2009, 20:34

przeczytałem wszystko na ten temat na forum i nie znalazłem odpowiedzi

w skrócie

dlaczego mimo zapiecia przodu kontrolki mrugają a nie zaplają sie na stałe??

i co moze bvyć przyczyna nierozpinania sie centralnej blokady dyfra
kontrolka sie pali na stałe zawsze w kazdej pozycji małego drążka
(blokada trzyma)
Pozdrawiam

Anonymous - 02-02-2009, 20:36

Diagnoza jest prosta: coś w napędach jest uszkodzone - może to być czujnik, może cały dyfer...

Po zapięciu powinny przestać mrugać, a w 4H i 2H nie powinna się pomarańczowa lampka świecić

Anonymous - 02-02-2009, 20:51

hahah no diagnoza prosta :-)
ale moze ktos to przechodził i wie jaki czujnik np
albo cos podpowie trsciwszego :-)

altmarcin - 07-02-2009, 16:37

Jeżeli sprawdziłeś, że blokada jest na stale włączona (zablokowałeś trzy koła i jedno zostawiłeś wolne) to znaczy, że:
- czujnik jest sprawny, bo pokazuje prawdę
- blokada jest sprawna bo blokuje :)
- niesprawne jest sterowanie blokadą.

Możliwe rozwiązania:
1. znaleźć fachowca, rozebrać dyfer i naprawić
2. kupić cały dyfer od anglika Super Select (pełno takich na części - całe auto kosztuje 6 tys. więc dyfer nie może zabić ceną :) i wymienić
3. jeździć dalej na blokadzie aż się dyfer zepsuje (jak jeździsz tylko na polowania to może potrwać kilka lat więc oszczędności) i dopiero wtedy pkt. 2
4. najdroższe rozwiązanie - jechać do ASO :twisted:

[ Dodano: 07-02-2009, 16:44 ]
1. Za samodzielne rozbieranie dyfra bym się nie wziął - widziałem przekrój - masakrycznie skomplikowane (rysunki mam w pdf), a poza tym
2. W dzisiejszych czasach remontuje się sprzęt metodą wymiany podzespołów a nie ich regeneracji (to było tańsze ale teraz brakuje fachowców i coraz większe skomplikowanie sprzętu) - bynajmniej w wojsku :) i na wojnie :twisted:

[ Dodano: 07-02-2009, 19:06 ]
A jeśli uda Ci się usunąć problem poprzez rozebranie, naprawienie i złożenie to będziesz znawcą i liczę na to, że w tedy Ty mi pomożesz radą :)
- u mnie blokada się nie załącza: wskaźnik miga a gdy się zawiesiłem to na reduktorze kręciło mi się tylko jedno koło - wielki mi napęd 4x4 :)

Anonymous - 08-02-2009, 18:02

tylda111!
Pierwsze pytanie, czy masz układ SS (super selekt) czy ES (easy selekt)?

W przypadku SS włączenie 4H nie wiąże się jeszcze z blokadą centralnego dyfra, a dla ES niestety tak.

I czy reduktor działa?

Anonymous - 08-02-2009, 18:06

Stach,

W ES nie ma blokady dyferencjału między osiowego, bo go tam nie ma :wink:

jedker - 08-02-2009, 21:45

Jeśli idzie o załaczanie tego napędu to też miałem taką przypadłość w pajero 1996 long,problem błahy uszkodzony wężyk podciśnienia (sterowanie),ten model miał dwa akumulatory i kwas jak wyciekał (z tego po stronie pasażera) uszkodził wężyk z takim małym (czymś tam plastikowym).Popatrz tam dobrze i sprawdź czy wzsystkie przewody sa szczelne.POWODZENIA,OBY BEZ KOSZTÓW!
Anonymous - 09-02-2009, 09:37

bartek2800 napisał/a:
Stach,

W ES nie ma blokady dyferencjału między osiowego, bo go tam nie ma :wink:

Oczywiście masz rację!
Miałem na myśli, że w ES jest od razu rozłożenie napędu 50/50. Nie dopisałem tego - sorry, taki skrót myślowy. :mrgreen:

73dar - 10-02-2009, 18:57

Witam wszystkich M maniaków.
Mam pytanko, przepraszam że sie podepne. Czy przy załaczonym 4HLC i 4LLC kontrolka powinna mrugać czy swiecić stale na pomarańczowo i czy przy 4HLC można blokować tylny most.

Anonymous - 10-02-2009, 19:12

Kontrolka powinna się świecić ciągle i w 4HLc i w 4LLc.
R/D Lock można zapiąć na 4HLc.

73dar - 10-02-2009, 19:18

Dziękuję , u mnie niestety mruga, no teraz się ni dziwię że w paru sytuacjach miałem problemy, co może być tego przyczyną? Jeżeli ktoś zna jakaś przyczynę to proszę o podpowiedź,
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group