| 
				
					| Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] wymiana oleju z 10w40 na 5w30
 
 apg2312 - 26-03-2016, 00:01
 
 
  	  | Zawisza Gruszka napisał/a: |  	  | jeżeli ktoś widział albo nawet ma link do tego reportażu będę wdzięczny | 
 Raczej nie o to chodzi, ale dla obalenia mitów dobre.
 https://www.youtube.com/watch?v=Ksm4Q1W7-cA
 Zawisza Gruszka - 26-03-2016, 21:37
 
 no rzeczywiście nie to; ale to potwierdza że temat nie jest z powietrza; tamten reportaż trwał jeśli dobrze pamiętam ok 30 minut i widziałem go na joemonster. ogólnie nikomu nie polecam olejów mobil 1 mam niezbyt przyjemne doświadczenia z mazdą polecam np.luqi moil, eneos czy vaivoline; niby olej to olej ale doadatki, uszlachetniacze chyba nają tutaj najwięcej do powiedzenia.
 
 [ Dodano: 26-03-2016, 21:39 ]
 a propos ja wi mikrze wymieniałem z 10w40 na 5w50 tak jak zaleca producent samochód jest już 10 lat w rodzinie żadnych ubytków.
 AidsD - 27-03-2016, 10:52
 
 Co do olejów mi mechanik po zmianie pierścieni na tłokach zmienił olej z 5w40 na 10w40 ale póki co tak będę jeździć do następnej wymiany. Potem zaleje z powrotem syntetyka.
 
 Wprawdzie w VW Polo jest inny silnik, ale zrobiłem nim ponad 100 tyś. właśnie ma Mobil 1 i przy 220 tyś. jak sprzedawałem nic się nie działo.
 Ale wiadomo każdy lubi co innego.
 W mitsu miałem najpierw Liquid Molly teraz Valvoline.
 plecho1 - 27-03-2016, 10:59
 
 Mechanicy najczęściej lecą to co mają w beczce a przeważnie jest to badziewny Castrol 10W40 więc najlepiej do mechanika jechać z własnym olejem aby nie musiał sugerować jakiegoś marnej jakości półsyntetyka.
 Sebastian_PL - 01-06-2017, 17:02
 
 Witam. Nie chcę tworzyć nowego tematu, więc odkopuje stary.
   Cari 1.8 GDI sama benzyna 250tyś km przebieg i nie zauważalnie pił mi oleju, jak go tam czasem butowałem.
  W załączniku mam olej i filtr oleju. Proszę powiedzcie mi czy olej dobry co cari z takimi parametrami? W sobotę wymieniam olej. Na ostatnim zdjęciu olej jaki był wcześniej zalany zalany .
 
   
   
   apg2312 - 01-06-2017, 17:20
 
 Nie polecam lania tego czegoś. To nie jest pełny syntetyk, tylko HC, czyli hydrokrakowany olej mineralny.
 Japońskie silniki, a już szczególnie GDI lubią prawdziwe, pełne syntetyki.
 Żeby się nie powtarzać - tutaj w innym temacie możesz poczytać co nieco o różnicach między HC a syntetykiem :
 http://forum.mitsumaniaki...1524031#1524031
 kaadeel - 24-06-2017, 19:24
 
 rozgląając się za olejami trafiłem na coś takiego:
 LIQUI MOLY TOP TEC 4600 5W30
 
 cena zdecydowanie wyższa niż wszystkie mi znane oleje tzn. MOTUL/Mobil/Valvoline/Gulf/Castrol etc.
 ktoś może się wypowiedzieć na ten temat?
 apg2312 - 24-06-2017, 20:38
 
 
  	  | kaadeel napisał/a: |  	  | cena zdecydowanie wyższa niż wszystkie mi znane oleje | 
 Widać mało znasz
   Co do samego oleju, to mimo że to Liqui Moly, to raczej go nie polecę. LM jest jedną z nielicznych firm, która uczciwie informuje, czy olej jest syntetyczny, czy w technologii syntetycznej (czyli hydrokrakowany/HC).
 A Top Tec 4600 5W-30 2316
 http://liquimoly.pl/index...id=39&Itemid=29
 to olej HC, i z syntetykiem nie ma nic wspólnego.
 Dodatkowo ten olej jest w lepkości 5W30, czyli tak dość nieszczególnie nadaje się do jazdy w warunkach klimatycznych w Polsce. Oczywiście letnich warunkach, z wysokimi temperaturami dodatnimi.
 kaadeel - 24-06-2017, 21:46
 
 
  	  | apg2312 napisał/a: |  	  | Widać mało znasz | 
 to prawda, ale jak wspomniałem porównując ceny LM a pozostałych to prawie 2 razy droższy jest... stąd moja ciekawość
 
 ponadto na stronie LM jest dobór oleju i taki mi wybrał - taka magia :>
 
 
  	  | apg2312 napisał/a: |  	  | Co do samego oleju, to mimo że to Liqui Moly, to raczej go nie polecę. | 
 a co poleciłbyś do 1.8 GDI '97 z przebiegiem ~270k km?
 albo inaczej... co zalałbyś gdybyś był posiadaczem powyższej maszyny?
   Hugo - 24-06-2017, 21:50
 
 
 Jeśli Liqui Moly to Synthoil High Tech 5W40, a najlepiej Motorex Profile GDI 10W30, ale tutaj cena już znacznie idzie w górę. 	  | kaadeel napisał/a: |  	  | co poleciłbyś do 1.8 GDI '97 z przebiegiem ~270k km? | 
 kaadeel - 24-06-2017, 22:27
 
 
  	  | Hugo napisał/a: |  	  | Jeśli Liqui Moly to Synthoil High Tech 5W40 | 
 a jeśli nie Liqui Moly... ? chyba, że LM jest godny polecenia?
 
 
  	  | Hugo napisał/a: |  	  | najlepiej Motorex Profile GDI 10W30 | 
 jest gdzieś do nabycia, bo najbliższe zasieki sieci (google, allegro) nie oferują tego produktu?
 apg2312 - 25-06-2017, 04:46
 
 
  	  | kaadeel napisał/a: |  	  | chyba, że LM jest godny polecenia? | 
 LM 5W40 Synthoil High Tech to bardzo dobry olej. Polecany na Forum nie tylko przeze mnie. Sam zresztą na nim jeżdżę.
 
  	  | kaadeel napisał/a: |  	  | jest gdzieś do nabyci | 
 http://motorexoilpoland.p...?products_id=60
 Na Allegro...hmmm...ja bym jednak nie kupował.
 Tu masz temat o olejach :
 http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=72313
 Temat jest w dziale Galanta, ale oleje używamy takie same w różnych autach.
 kaadeel - 25-06-2017, 10:58
 
 
  	  | apg2312 napisał/a: |  	  | LM 5W40 Synthoil High Tech to bardzo dobry olej. Polecany na Forum nie tylko przeze mnie. Sam zresztą na nim jeżdżę. | 
 
 no i super!
  to już jakaś rekomendacja   
 
 
 dzięki za temat, dużo przydatnych informacji tam jest
   ale mam 2 pytania.
 - jak się ma sprawa z płukankami? ponieważ planuję zastosować (bo dotychczas miałem Castrol'a 10W40) - ale opinie są różne z ich użyciem
 - czy podczas zlewania oleju jest sens ściągać całą miskę olejową zamiast otwierać korek - ewentualnie najpierw zlać wszystko z korka a później zdjąć miskę olejową i ją oczyścić u podłoża?
 wiem, brzmi to debilnie wręcz...
 apg2312 - 25-06-2017, 12:12
 
 
  	  | kaadeel napisał/a: |  	  | jak się ma sprawa z płukankami? ponieważ planuję zastosować | 
 Opinie o płukankach są różne. Od stosowania przy każdej wymianie (co przy dobrym oleju jest IMHO lekką przesadą), aż  po uznawanie ich za wymysł szatana, i rzucanie anatemy  na każdego, kto powie o nich choćby słowo, a jak już pozytywne, to rozpalają się stosy...
   Z mojego punktu widzenia to przydatna rzecz. Osobiście zastosowałem raz czy dwa razy płukankę Liqui Moly Engine Flush 2640
 http://liquimoly.pl/index..._id=2&Itemid=29
 polecana jest także Liqui Moly Engine Flush Pro-Line 2662
 http://liquimoly.pl/index...id=65&Itemid=29
 I auto dalej jeździ, nic się nie rozszczelniło, żadnych niemiłych niespodzianek. Z drugiej strony, chociaż zrobisz silnikowi "dobrze", nie spodziewaj się że z Carismy wyczaruje Ci się Ferrari czy Bugatti dodatkowo ze spalaniem mniejszym o połowę niż przed płukanką.
   
 
  	  | kaadeel napisał/a: |  	  | czy podczas zlewania oleju jest sens ściągać całą miskę olejową zamiast otwierać korek | 
 Jeśli przy okazji chcesz wymienić/naprawić miskę olejową, albo samą uszczelkę miski olejowej, to jest sens (chociaż nawet nie wiem, czy jest tam uszczelka, czy uszczelnia się to na silikon). W innym wypadku po co ?
 Wystarczy olej zlać z miski za pomocą otwarcia korka. Od tego właśnie jest
  Tyle tylko, że po zlaniu starego oleju  warto przed zakręceniem korka założyć na niego nową nową uszczelkę - jest tam jakaś miedziana uszczelka za kilkadziesiąt groszy. kaadeel - 25-06-2017, 13:17
 
 
  	  | apg2312 napisał/a: |  	  | Z mojego punktu widzenia to przydatna rzecz. Osobiście zastosowałem raz czy dwa razy płukankę Liqui Moly Engine Flush 2640 [...]
 I auto dalej jeździ, nic się nie rozszczelniło, żadnych niemiłych niespodzianek. Z drugiej strony, chociaż zrobisz silnikowi "dobrze", nie spodziewaj się że z Carismy wyczaruje Ci się Ferrari czy Bugatti dodatkowo ze spalaniem mniejszym o połowę niż przed płukanką.
 | 
 
 nie oczekuję cudów ale liczę na 'dobrą zmianę' (nie tą od PiS oczywiście), poza tym jak to ująłeś, trzeba dobrze silnikowi zrobić
 
 - zmieniając olej z 10W40 na 5W40 chyba płukanka jest wymagana? czy bez niej się obejdzie?
 
 |  | 
 |  |