To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Kilka usterek

Bizi78 - 05-03-2016, 18:27

Co do uszczelki tu masz ori nówkę:
http://allegro.pl/uszczel...5100891508.html
Tylko przed zakupem dopytaj sprzedawcę czy na 100% podejdzie.

Husarz - 04-12-2016, 21:21

Panowie jeszcze taki problem:
Wróciłem do domu i patrzę a tutaj, nie działa mi radio, oświetlenie wewnętrzne i centralny zamek.
Sprawdziłem bezpieczniki i wszystkie ok. Prewencyjnie zmieniłem wszystkie na nowe.

I teraz pytanie czy pod kierownicą są jakieś za to odpowiedzialne bezpieczniki i czy jest sens tam zaglądać?
Ma ktoś pomysł co to może być?

robertdg - 04-12-2016, 21:37

Pod kierownicą sa bezpieczniki i jeden z nich jest odpowiedzialny wlasnie za radio i oswietlenie wenetrzne
damo1901 - 06-12-2016, 14:44

Bezpiecznik jest pod maską w skrzynce z bezpiecznikami w małej żółtej obudowie na 3 bezpieczniki. Jeden z nich (10A) odpowiada za tą usterkę. Przerabiałem u siebie po zrobieniu zwarcia :)
Husarz - 06-12-2016, 22:48

Okazało się że przewody pod skrzynką przetopione ale już zrobiłem :D

Mam za to takie pytanko następne.
Mam centralny z kluczyka i zastanawiam się nad centralnym, jednak najchętniej trochę bym go uprościł, nawet bardzo.

Myślałem by kupić podstawowy moduł z pilotami. Zamontować to w drzwiach kierowcy, ewentualnie gdzieś pod kierownicą i doprowadzić zasilanie. W drzwiach kierowcy jest zamykanie i otwieranie całego samochodu i tam doprowadzić z tego modułu 2 kabelki jeden do zamykania drugi do otwierania i po prostu zbocznikować ten przycisk.

I tutaj pytanie. Sterowane jest to tam normalnie plusem ?

plecho1 - 07-12-2016, 06:38

Raczej sterowane jest normalnie dla Mitsubishi czyli masą :) Centralny możesz podpiąć w kabinie przy bezpiecznikach, też masz tam wszystkie potrzebne przewody http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=16485
damo1901 - 07-12-2016, 14:55

Ja się wpinałem nad bezpiecznikami pod kierownicą. Sterowanie masą o ile dobrze pamiętam. Miałem dziwny moduł sterowania z anteną, na który nie znalazłem odpowiedzi :) pewnie jakiś Helmut sam coś tam montował ale pilota niestety nie zostawił.

Co do centralki to kupiłem polecany tutaj Noxon T5 (czy coś w tym stylu) i działa bez problemu :)

Husarz - 02-03-2017, 20:10

Kolejny problem z autkiem :(

Poczytałem forum posprawdzałem ale nie wiem co dalej.

Auto pali normalnie i pracuje równo, ale kiedy jadę często lekko dodając gazu auto mi szarpie jakby nie miało części mocy i po chwili ciągnie już normalnie. Kiedy jadę około 2 tys obrotów i gwałtownie dodam gazu też przerywa.

Wymieniłem już filtr powietrza, wyczyściłem przepływomierz i przepustnicę, filtr oleju i olej też niedawno wymieniane, po podpięciu do komputera nie pokazuje żadnych błędów, a dalej przerywa. Obrotów nauczony.

Myślałem nad filtrem paliwa, ale to Cari 1.6 po lifcie i podobno jest w zbiorniku. Dzisiaj dobrałem się do tego i moje pytanie czy to jest ten filtr (wrzucam zdjęcia) bo nie jestem pewien i gdzie można to zamówić bo już patrzyłem i dzwoniłem i sprzedawcy sami nie wiedzą...

https://zapodaj.net/ebda90a4bce81.jpg.html
https://zapodaj.net/feca5919792b9.jpg.html
https://zapodaj.net/0e6f560bcfebb.jpg.html
https://zapodaj.net/01f82b5bd3f47.jpg.html

plecho1 - 02-03-2017, 20:26

Tu masz o tym temacik http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=69334
Husarz - 02-03-2017, 20:58

Już tam byłem ale szczerze niewiele się dowiedziałem bo jestem dość zielony w tym , czy to w zbiorniku to od razu pompka czy szukać gdzieś czegoś jak w pierwszych postach?
Jest ktoś w stanie wskazać mi właściwą aukcję/sklep z właściwym filtrem?

Jakieś pomysły co dalej szukać?

plecho1 - 02-03-2017, 21:02

Masz filtr w zbiorniku wraz z pompą, tu masz taki filtr jak potrzebujesz
http://e-katalog.intercar...ltr-paliwa.html

damo1901 - 06-03-2017, 18:45

Husarz napisał/a:
Auto pali normalnie i pracuje równo, ale kiedy jadę często lekko dodając gazu auto mi szarpie jakby nie miało części mocy i po chwili ciągnie już normalnie. Kiedy jadę około 2 tys obrotów i gwałtownie dodam gazu też przerywa.

U mnie też są takie objawy. Kupiłem kopułkę, palec, świece i przewody, ale nie miałem okazji przetestować bo wyprowadziłem inne auto na spacer po zimie. Po weekendzie dam znać czy poprawa jest czy nadal to samo.

Szarpania i czasowo braki mocy występowały na benzynie i na gazie więc to raczej nie pompa paliwa i filtry z tym związane.

[ Dodano: 14-03-2017, 11:10 ]
No to tak. Wymieniony palec, kopułka, kable, świece i jeździ lepiej ale nadal szarpania występują. Będę musiał przejrzeć stan ECU bo coś gdzieś kiedyś czytałem o zużytych kondensatorach.

Husarz - 07-06-2017, 20:07

Panowie po raz kolejny proszę o pomoc.
Wziąłem się za wymianę bębnów z tyłu, niestety okazało się że mam złe klocki, a moze i stety bo cylinderek po ściągnięciu szczotek zaczął cieknąć, a może już wcześniej cieknął.
I tutaj jest problem bo chce go wymienić ale ten kawałek metalowego przewodu z tyłu nie odkręci się :(
Będę go musiał wymieć i pytanie:
Kiedy będę go zamawiał jak to określić? Jakiś wymiar gwintu, długość zmierzyć, jakieś promienie?
Jestem kompletnie zielony i nawet nie wiem co miałbym zamówić. Byłym wdzięczny gdyby jak dziecku wskazać to i to.

Z góry dziękuję za pomoc.

Bizi78 - 08-06-2017, 07:30

Przewody sztywne kupujesz w prostym odcinku lub zwinięte, chyba że w ASO to mogą być chyba ukształtowane.

Źródło: http://www.wotkta.pwpnet.pl/index.php?l=pl
Oczywiście w ASO lepiej nie pytaj bo cena może zabić :wink: .
Najlepiej przejrzeć wszystkie pod podwoziem jeśli jeszcze nie były wymieniane, to tak dla Twojego bezpieczeństwa.
Najlepiej jakoś zdemontować stary i podejść do warsztatu który zajmuje się hamulcami (przeważnie wszystkie) i poprosić o dorobienie na miejscu.
Teoretycznie w linku pod foto możesz wyszukać nr. takiego przewodu i poszukać na necie lub w sklepach moto.

Husarz - 30-06-2017, 17:12

I znowu muszę poszukać pomocy u doświadczonych kolegów.

Otóż jakiś czas temu w samochodzie poczułem zapach palonego plastiku, choć wtedy to zbagatelizowałe.

Jakiś czas potem powtórzyło się to samo. Po wyłączeniu silnika problem ustawał, ale idąć za zapachem doszedłem w okolice skrzynki z bezpiecznikami pod kierownicą i zobaczyłem ugotowany przewód. Zaizolowałem białą izolacją i zostawiłem w celu sprawdzenia.

Niestety wczoraj też zgotowało tą izolację. Rozebrałem to starannie i tutaj moje pytanie:
https://zapodaj.net/066f5d5c25790.jpg.html
W tym miejscu wchodzi kostka z dwoma przewodami, z których jeden gotuje.
Podejrzewam że jakieś urządzenie ma wtedy dowarcie do masy i idzie duży prąd i to dlatego.

Czy może ktoś wie od czego jest ta kostka ?

Kiedy ją wypnę niby ok ale kiedy chce zapalić rozrusznik kręci ale silnik nawet nie próbuje zapalić.
Ma ktoś jakiś pomysł ?

[ Dodano: 30-06-2017, 22:21 ]
Sory że post pod postem ale mogło to być nie to zaznaczone tylko to z prawej, już sam się gubię



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group