Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI
areseral - 29-11-2015, 18:03
No tak właśnie się zastanawiam czy te 5w30 to jednak nie za mało, zważywszy na to, że jednak czasami się go kręci wyżej do tych 6,5.
Ale wlewać ją do rozgrzanego silnika?
[ Dodano: 29-11-2015, 18:12 ]
O i filterek mam dobrany tutaj: http://catalog.mann-filter.com/EU/pol/vehicle W 610/3
apg2312 - 29-11-2015, 18:16
areseral napisał/a: | Ale wlewać ją do rozgrzanego silnika? |
A olej zmienia się na zimnym silniku ?
areseral - 29-11-2015, 18:21
No nie, ale przez te 10 minut możliwe, że się delikatnie zagrzeje.
[ Dodano: 29-11-2015, 18:23 ]
Dobra biorę: MOTUL 8100 X-CLEAN C3 5W40 będzie dobrze?
Hugo - 29-11-2015, 18:35
areseral napisał/a: | W 610/3 | Taki sam jak do Galanta 2,5 V6
areseral - 29-11-2015, 18:40
Jeszcze jedno pytanie, czy się ten filterek oleju zalewa nowym olejem przed wkręceniem? Bo teoretycznie jak wleję olej do połowy wskaźnika na bagnecie, to dalej filtr będzie pusty. A w niego jednak trochę tam wchodzi tego oleju.
[ Dodano: 29-11-2015, 19:24 ]
Do poduszki http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf
[ Dodano: 29-11-2015, 19:30 ]
Do poduszki http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf
apg2312 - 29-11-2015, 20:12
areseral napisał/a: | Dobra biorę: MOTUL 8100 X-CLEAN C3 5W40 będzie dobrze? |
To wbrew opisowi nie jest pełny syntetyk, tylko olej HC (hydrokrakowany).
areseral napisał/a: | Bo teoretycznie jak wleję olej do połowy wskaźnika na bagnecie, to dalej filtr będzie pusty. |
Możesz zalać, możesz dać silnikowi popracować chwilkę, sprawdzić poziom i uzupełnić. Jak Ci wygodnie.
Ja nie zalewam Tylko uszczelki nie zapomnij przesmarować olejem.
Janq - 29-11-2015, 21:06
areseral, wlewasz płukankę - całą do gorącego oleju i odpalasz ponownie silnik. Ma on pracować 15min na wolnych obrotach.
Jedna dość poważna uwaga - zadbaj o to, żeby płukanka była ciepła - ze 30°C. To samo dotyczy wlewanego nowego oleju.
Filtr MANNa - bardzo dobry wybór.
Motul jest średni - w mojej opinii.
areseral - 29-11-2015, 21:36
apq2312, z tymi syntetykami to podobno jest tak, że tylko 0W... to syntetyk 100%. No to nie zaleję filtra w takim wypadku
Janq, no i wszystko jasne.
Dzięki wielkie za rozwianie wątpliwości
Ten user ma w sumie jeszcze to: Millers Oil Trident 5w40, tylko skąd apq2312 bierzesz info czy olej to 100% syntetyk czy hydrokrakowany?
apg2312 - 29-11-2015, 21:53
areseral napisał/a: | z tymi syntetykami to podobno jest tak |
Z tymi syntetykami to NA PEWNO jest tak, że trzeba znaleźć i przeczytać kartę produktu
A jak się komuś nie chce szukać, to w pigułce wszystko jest na Forum :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=72313
Janq - 29-11-2015, 22:09
areseral, żebyś się nie zdziwił z tymi syntetykami. Jeśli chcesz wiedzieć, czy olej jes syntetykiem (PAO+Estry) czy HC, to zobacz z jaką etykietą jest sprzedawany w Japonii lub Niemczech. Zresztą jak się bierze olej miedzy palce to już wiadomo czy to jest PAO czy HC. Co więcej widać to też po tym, jak się olej leje z opakowania.
areseral - 29-11-2015, 22:15
Ucięło mi wiadomość... Tak koledzy, wiem co to karta produktu Proszę: https://www.motul.com/sys....pdf?1392069024
Ale tam nie ma takiej informacji!
Mam jeszcze ten na oku: Millers Oil Trident 5w40 5L
Co do niego już prawie mam pewność, że to na bazie PAO
apg2312 - 29-11-2015, 22:20
No popatrz.
A może spojrzysz na to :
http://www.quickfds.com/o...8481-011413.pdf
Szczególnie polecam :
SEKCJA 3 : SKŁAD/INFORMACJA O SKŁADNIKACH
areseral - 29-11-2015, 22:25
To teraz mi powiedz, czy zwykły Kowalski ma dostęp do tych kart? Bo mnie się nie wydaje...
Janq - 29-11-2015, 22:27
Motul jest przeciętny. Millersa XF 5W50 miałem zalanego do swojego SR20DEH - pierwsze 3kkm fajnie, potem przeciętnie.
Ja zawsze zalewam olejem filtr oleju przed założeniem.
apg2312 - 29-11-2015, 22:29
A skąd ja niby mam tą kartę ?????
Ze strony
https://www.motul.com/pl/pl
Na pewno jej sobie sam nie napisałem
Do każdego prawie oleju znajdziesz taką kartę (czasami nie jest przetłumaczona), tylko trzeba poszukać
|
|
|