[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód 
						
												 Kamil_Ziomek - 28-05-2011, 16:50
  Panowie bo nie wiem czy gdzieś przegapiłem czy nie było napisane ale jaki jest rozstaw śrub mocujący jarzmo zacisku na piaście bo ja mam jakieś 155 mm i tarcze 256. Na alegro znalazłem zaciski (zaciski jarzmo klocki tarcze za 500zl) od od eclipse 2g GSX nawet  niedaleko mnie za rozsądną cenę ale jest zdjęcie z suwmiarką i rozstaw jest jakieś 130.
												 Hugo - 28-05-2011, 17:54
 
  	  | robertdg napisał/a: | 	 		  | Ja mam pytanie, w jaki sposób zestaw dwutłoczkowy wpływa nierównomiernie nagrzewanie się tarczy  | 	   Nie wiem, napisałem tylko, że ktos o tym pisał i nie był to laik, ale nie pamietam już kto. robertdg a na jakich tarczach hamulcowych Ty jeździsz, bo jesteś chyba jedyną osobą na tym forum, która nie narzeka na hamulce w Galancie EA?
												 robertdg - 28-05-2011, 18:03
  Jeżdże na Zimmermanach, ale to tez różnie bywa, powodu do narzekania nie mam (mam nadzieje ze tak zostanie na jeszcze dłuuuuuuuuuuuuuuuugo), poza niby ah oh eh ATE - szajs przereklamowany, tutaj pisze o klockach.
												 Kamil_Ziomek - 29-05-2011, 10:07
  Czyli już znam odpowiedź. Musze kupić tarcze 276mm i zaciski z jarzmem do tego.
												 zbir - 30-05-2011, 10:14
  Właśnie zakończyłem operacje swapu tarcz na 276/26 (drugi lift) w galancie z 97 r. 
 
 
Jak pisałem wcześniej, wpierw zrobiłem upgrade z wariantu I-1 na II-B (patrz  zestawienie usera swinks_UK) a nastepnie kupiłem tarcze FEBI 276/26 mm (240 zł za kpl). 
 
 
Klocki pasują te same co do tarcz 276/24, kupiłem TRW za 125 zł.
 
 
Co do szlifowania potwierdzam wszystko co napisał Zhan , trzeba troszke podszlifować jarzmo, głównie w samym rogu (przy krawędzi tarczy) więc jest troche gimnastyki żeby dojść tam szlifierką. 
 
 
Trzeba też szlifować klocek zewnętrzny - wystarczy 1mm. Ja zrobiłem to w zakładzie gdzie szlifują głowice żeby mieć pewność że będzie równo.
 
 
Do zrobienia jeszcze mam wymiane korektora siły hamowania na poliftowy.
 
 
Niestety w tarczach FEBI, podobnie jak w Mountain-ach, talerze wcale nie sa grubsze jedynie otwory wentylacyjne między nimi są szersze (10mm zamiast 8mm). 
 
 
Dobrze byłoby żeby ktoś kto ma droższe tarcze 276/26 sprawdził jaki ma odstęp między talerzami? Bo jeśli mniejszy niż 10 mm to pewnie warto do nich dopłacać.  Chociaż z drugiej strony większy otwór wentylacyjny tez pewnie coś daje.
												 anwi - 03-06-2011, 07:27
  czym się rożni poliftowy korektor??
												 Owczar - 03-06-2011, 07:41
  Puszcza więcej na tył, bo poliftowe hamulce potrzebują mniejsze ciśnienie by zadziałać z tą samą skutecznością. Po swapie przód będzie nurkował, ale skuteczność hamulcy nie będzie lepsza. Dlatego konieczna jest wymiana reduktora.
												 Krzyzak - 03-06-2011, 14:05
 
  	  | Owczar napisał/a: | 	 		  | Puszcza więcej na tył | 	  
 
odwrotnie    - więcej na przód
												 Owczar - 03-06-2011, 14:25
  Darku, ale po swapie przednich hamulców na większe, przód hamuje rewelacyjnie, a tył gorzej. Więc chyba odwrotnie? ;>
												 Krzyzak - 03-06-2011, 16:23
  ale na 100% po lifcie dali mniej na tył  
												 zbir - 03-06-2011, 16:26
  krzyzak, zaraz, czyli sugerujesz że jak założe korektor od polifta to tył będzie mi jeszcze słabiej hamował ???
												 Krzyzak - 03-06-2011, 21:48
  tak, ale przynajmniej nie spalisz tarcz
												 anwi - 05-06-2011, 19:14
  wiec po co zmieniać na poliftowy??
												 polaff - 05-06-2011, 20:14
 
  	  | fiole1 napisał/a: | 	 		  | wiec po co zmieniać na poliftowy?? | 	  
 
ja jesli spalę te co ma to sie zastanowię jak zalecał mi japaneze.
 
Puki co mam przejechane 2,5kkm w niecały tydzień i nic się nie dzieje.
 
Tarcze jak były SREBRNE tak są... nic fioletu nie widać.
												 zbir - 07-06-2011, 11:51
 
  	  | fiole1 napisał/a: | 	 		  | wiec po co zmieniać na poliftowy?? | 	  
 
 
no wlaśnie tez chciałbym wiedzieć bo troche zgłupiałem... ?? jak to możliwe że zmniejszenie siły hamowania tyłu chroni przednie tarcze?
 
 
polaff a Ty jaką masz konfiguracje hamulców?
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |