To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód

Kamil_Ziomek - 28-05-2011, 17:50

Panowie bo nie wiem czy gdzieś przegapiłem czy nie było napisane ale jaki jest rozstaw śrub mocujący jarzmo zacisku na piaście bo ja mam jakieś 155 mm i tarcze 256. Na alegro znalazłem zaciski (zaciski jarzmo klocki tarcze za 500zl) od od eclipse 2g GSX nawet niedaleko mnie za rozsądną cenę ale jest zdjęcie z suwmiarką i rozstaw jest jakieś 130.
Hugo - 28-05-2011, 18:54

robertdg napisał/a:
Ja mam pytanie, w jaki sposób zestaw dwutłoczkowy wpływa nierównomiernie nagrzewanie się tarczy
Nie wiem, napisałem tylko, że ktos o tym pisał i nie był to laik, ale nie pamietam już kto. robertdg a na jakich tarczach hamulcowych Ty jeździsz, bo jesteś chyba jedyną osobą na tym forum, która nie narzeka na hamulce w Galancie EA?
robertdg - 28-05-2011, 19:03

Jeżdże na Zimmermanach, ale to tez różnie bywa, powodu do narzekania nie mam (mam nadzieje ze tak zostanie na jeszcze dłuuuuuuuuuuuuuuuugo), poza niby ah oh eh ATE - szajs przereklamowany, tutaj pisze o klockach.
Kamil_Ziomek - 29-05-2011, 11:07

Czyli już znam odpowiedź. Musze kupić tarcze 276mm i zaciski z jarzmem do tego.
zbir - 30-05-2011, 11:14

Właśnie zakończyłem operacje swapu tarcz na 276/26 (drugi lift) w galancie z 97 r.

Jak pisałem wcześniej, wpierw zrobiłem upgrade z wariantu I-1 na II-B (patrz zestawienie usera swinks_UK) a nastepnie kupiłem tarcze FEBI 276/26 mm (240 zł za kpl).

Klocki pasują te same co do tarcz 276/24, kupiłem TRW za 125 zł.

Co do szlifowania potwierdzam wszystko co napisał Zhan , trzeba troszke podszlifować jarzmo, głównie w samym rogu (przy krawędzi tarczy) więc jest troche gimnastyki żeby dojść tam szlifierką.

Trzeba też szlifować klocek zewnętrzny - wystarczy 1mm. Ja zrobiłem to w zakładzie gdzie szlifują głowice żeby mieć pewność że będzie równo.

Do zrobienia jeszcze mam wymiane korektora siły hamowania na poliftowy.

Niestety w tarczach FEBI, podobnie jak w Mountain-ach, talerze wcale nie sa grubsze jedynie otwory wentylacyjne między nimi są szersze (10mm zamiast 8mm).

Dobrze byłoby żeby ktoś kto ma droższe tarcze 276/26 sprawdził jaki ma odstęp między talerzami? Bo jeśli mniejszy niż 10 mm to pewnie warto do nich dopłacać. Chociaż z drugiej strony większy otwór wentylacyjny tez pewnie coś daje.

anwi - 03-06-2011, 08:27

czym się rożni poliftowy korektor??
Owczar - 03-06-2011, 08:41

Puszcza więcej na tył, bo poliftowe hamulce potrzebują mniejsze ciśnienie by zadziałać z tą samą skutecznością. Po swapie przód będzie nurkował, ale skuteczność hamulcy nie będzie lepsza. Dlatego konieczna jest wymiana reduktora.
Krzyzak - 03-06-2011, 15:05

Owczar napisał/a:
Puszcza więcej na tył

odwrotnie :) - więcej na przód

Owczar - 03-06-2011, 15:25

Darku, ale po swapie przednich hamulców na większe, przód hamuje rewelacyjnie, a tył gorzej. Więc chyba odwrotnie? ;>
Krzyzak - 03-06-2011, 17:23

ale na 100% po lifcie dali mniej na tył :)
zbir - 03-06-2011, 17:26

krzyzak, zaraz, czyli sugerujesz że jak założe korektor od polifta to tył będzie mi jeszcze słabiej hamował ???
Krzyzak - 03-06-2011, 22:48

tak, ale przynajmniej nie spalisz tarcz
anwi - 05-06-2011, 20:14

wiec po co zmieniać na poliftowy??
polaff - 05-06-2011, 21:14

fiole1 napisał/a:
wiec po co zmieniać na poliftowy??

ja jesli spalę te co ma to sie zastanowię jak zalecał mi japaneze.
Puki co mam przejechane 2,5kkm w niecały tydzień i nic się nie dzieje.
Tarcze jak były SREBRNE tak są... nic fioletu nie widać.

zbir - 07-06-2011, 12:51

fiole1 napisał/a:
wiec po co zmieniać na poliftowy??


no wlaśnie tez chciałbym wiedzieć bo troche zgłupiałem... ?? jak to możliwe że zmniejszenie siły hamowania tyłu chroni przednie tarcze?

polaff a Ty jaką masz konfiguracje hamulców?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group