[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód
Kamil_Ziomek - 28-05-2011, 17:50
Panowie bo nie wiem czy gdzieś przegapiłem czy nie było napisane ale jaki jest rozstaw śrub mocujący jarzmo zacisku na piaście bo ja mam jakieś 155 mm i tarcze 256. Na alegro znalazłem zaciski (zaciski jarzmo klocki tarcze za 500zl) od od eclipse 2g GSX nawet niedaleko mnie za rozsądną cenę ale jest zdjęcie z suwmiarką i rozstaw jest jakieś 130.
Hugo - 28-05-2011, 18:54
robertdg napisał/a: | Ja mam pytanie, w jaki sposób zestaw dwutłoczkowy wpływa nierównomiernie nagrzewanie się tarczy | Nie wiem, napisałem tylko, że ktos o tym pisał i nie był to laik, ale nie pamietam już kto. robertdg a na jakich tarczach hamulcowych Ty jeździsz, bo jesteś chyba jedyną osobą na tym forum, która nie narzeka na hamulce w Galancie EA?
robertdg - 28-05-2011, 19:03
Jeżdże na Zimmermanach, ale to tez różnie bywa, powodu do narzekania nie mam (mam nadzieje ze tak zostanie na jeszcze dłuuuuuuuuuuuuuuuugo), poza niby ah oh eh ATE - szajs przereklamowany, tutaj pisze o klockach.
Kamil_Ziomek - 29-05-2011, 11:07
Czyli już znam odpowiedź. Musze kupić tarcze 276mm i zaciski z jarzmem do tego.
zbir - 30-05-2011, 11:14
Właśnie zakończyłem operacje swapu tarcz na 276/26 (drugi lift) w galancie z 97 r.
Jak pisałem wcześniej, wpierw zrobiłem upgrade z wariantu I-1 na II-B (patrz zestawienie usera swinks_UK) a nastepnie kupiłem tarcze FEBI 276/26 mm (240 zł za kpl).
Klocki pasują te same co do tarcz 276/24, kupiłem TRW za 125 zł.
Co do szlifowania potwierdzam wszystko co napisał Zhan , trzeba troszke podszlifować jarzmo, głównie w samym rogu (przy krawędzi tarczy) więc jest troche gimnastyki żeby dojść tam szlifierką.
Trzeba też szlifować klocek zewnętrzny - wystarczy 1mm. Ja zrobiłem to w zakładzie gdzie szlifują głowice żeby mieć pewność że będzie równo.
Do zrobienia jeszcze mam wymiane korektora siły hamowania na poliftowy.
Niestety w tarczach FEBI, podobnie jak w Mountain-ach, talerze wcale nie sa grubsze jedynie otwory wentylacyjne między nimi są szersze (10mm zamiast 8mm).
Dobrze byłoby żeby ktoś kto ma droższe tarcze 276/26 sprawdził jaki ma odstęp między talerzami? Bo jeśli mniejszy niż 10 mm to pewnie warto do nich dopłacać. Chociaż z drugiej strony większy otwór wentylacyjny tez pewnie coś daje.
anwi - 03-06-2011, 08:27
czym się rożni poliftowy korektor??
Owczar - 03-06-2011, 08:41
Puszcza więcej na tył, bo poliftowe hamulce potrzebują mniejsze ciśnienie by zadziałać z tą samą skutecznością. Po swapie przód będzie nurkował, ale skuteczność hamulcy nie będzie lepsza. Dlatego konieczna jest wymiana reduktora.
Krzyzak - 03-06-2011, 15:05
Owczar napisał/a: | Puszcza więcej na tył |
odwrotnie - więcej na przód
Owczar - 03-06-2011, 15:25
Darku, ale po swapie przednich hamulców na większe, przód hamuje rewelacyjnie, a tył gorzej. Więc chyba odwrotnie? ;>
Krzyzak - 03-06-2011, 17:23
ale na 100% po lifcie dali mniej na tył
zbir - 03-06-2011, 17:26
krzyzak, zaraz, czyli sugerujesz że jak założe korektor od polifta to tył będzie mi jeszcze słabiej hamował ???
Krzyzak - 03-06-2011, 22:48
tak, ale przynajmniej nie spalisz tarcz
anwi - 05-06-2011, 20:14
wiec po co zmieniać na poliftowy??
polaff - 05-06-2011, 21:14
fiole1 napisał/a: | wiec po co zmieniać na poliftowy?? |
ja jesli spalę te co ma to sie zastanowię jak zalecał mi japaneze.
Puki co mam przejechane 2,5kkm w niecały tydzień i nic się nie dzieje.
Tarcze jak były SREBRNE tak są... nic fioletu nie widać.
zbir - 07-06-2011, 12:51
fiole1 napisał/a: | wiec po co zmieniać na poliftowy?? |
no wlaśnie tez chciałbym wiedzieć bo troche zgłupiałem... ?? jak to możliwe że zmniejszenie siły hamowania tyłu chroni przednie tarcze?
polaff a Ty jaką masz konfiguracje hamulców?
|
|
|