[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Manualna skrzynia biegów szumi łożysko
bialyjayz - 27-07-2017, 05:02
Krzyzak napisał/a: | a macie pewność, że olej nie był GL5 | u mnie napewno gl-4
takie coś
https://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=46
Krzyzak - 27-07-2017, 08:11
robertdg napisał/a: | Może z brązu | hmm - muszę się zastanowić
bialyjayz - MT Redline to jeden z najlepszych olejów jakie można zalać, dedykowany do Mitsu
milo - 27-07-2017, 14:30
Krzyzak napisał/a: | MT Redline to jeden z najlepszych olejów jakie można zalać, dedykowany do Mitsu |
Co powiesz na Amsoil ? mam taki zalany oczewiście gl-4
Marcino - 30-07-2017, 07:24
telewizoor napisał/a: | Tak, ale najbardziej narzekała moja mama a jadąc z nią do kościoła nie zdąże się tak rozpędzić
Apropo skrzyni jeszcze - przed remontem zmieniłem olej na 75W80 i chyba to przyspieszyło zgon łożysk... cytując jednego z użytkowników:
"75w80 jest przyjazny synchronizatorom szczególnie w zimie.
Latem łożyska podziękują ci za 75w90." |
Jeżdżę na takim już 10 lat i nie przyspieszyło to. Obecnie 215kkm + brakujące 85kkm i zaczynaja szumiec. Używam w pracy takich olejów i 75w80 to klasa lepkości i nie ma wpływu na szybsze zużywanie się łożysk. Jedynie skrzynia ma takie a nie inne warunki i pod nią dobiera się olej. Niektórzy jeżdżą na oleju do Amt
[ Dodano: 04-10-2017, 13:20 ]
Ktompotwierdzi nr łożysk do skrzyni?
Czy do 2.0 satakie same?
Wałek wejściowy:
NSK B25-139C3
NSK TM206U1 = 6206 ETN9
Wałek wyjściowy/zdawczy:
70591 (70591-1)*KOYO MD747707 30X70X20/18 NJ
NSK 30TMOS = 6306 N
Mechanizm róznicowy:
2x KOYO 57428-N
milo - 04-10-2017, 14:50
Łozyska są takie same niezależnie od wersji silnikowej http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1251129
Marcino - 23-11-2017, 17:25
To co z tą podkową... musze planować lub wymienić???
Zapomniałem ściągacza ze szczękami w środku. Będę musiał jakoś wybić to łożysko
sampler - 23-11-2017, 20:16
wg mnie nadaje się do zalożenia. A łożysko NSK B25 jest zużyte?
Marcino - 23-11-2017, 20:41
Tak łożysko NSK ma lekkie luzy i szumi w rękach. Łożyska już założone obeszło się bez kowalskich metod. Wszystkie luzy na circlip’ach w tolerancji max 0.1 byłem w stanie wcisnąć na napędowym. Resta to 0.05 do 0.10. Sprawdzę jeszcze co na różnicowym slychac w luzach.
Synchrozatory i koła super stan.
Krzyzak - 23-11-2017, 20:44
Super, chociaż żal, że nie chciałeś pomocnika. Mogłem chociaż po jakieś piwo skoczyć
Marcino - 23-11-2017, 21:27
Darek trzeba ja jeszzcze włożyć . Ja Robię z doskoku bo Mirka wyjeżdża dziś nad ranem a ja muszę dziećmi się zająć.
[ Dodano: 24-11-2017, 13:00 ]
Dokonałem pomiaru luzu na mechanizmie różnicowym. Podkładka ma 1.02mm jest na niej wybite 10.
Cyna zgniotła się na 1.02. i 1.06. Wynika średnio ze jest 1.04mm czyli 0.02 luzu. Specyfikacja mówi o 0.05mm do 0.17mm. Zbierać podkładkę czy jak przyjdzie silikon na obudowy i łożyska się ułożą będzie Ok ?
[ Dodano: 29-11-2017, 16:58 ]
Da się radę zamontować skrzynie razem z łapa ?
robertdg - 29-11-2017, 17:34
O jakiej łapie piszesz?
Marcino - 29-11-2017, 18:25
O tej która jest przykręcania koło maglownicy nad wózkiem.
Czytałem ze chyba milo podcinał wzmocnienie żeby się klucz zmieścił. Ja zdjąłem raemnz tym
robertdg - 29-11-2017, 20:51
Skoro sciagnales razem z tym to tak samo zalozysz, ja tez sciagalem razem z tym uchwytem, kwestia manewru, łatwiej bez niej ale i z nia tez mozna
Krzyzak - 29-11-2017, 21:35
łapa na poduszkę? - zdejmij, przecież będzie łatwiej a skrzynia i tak trzyma się na tych wypustkach z bloku silnika nawet bez załapania śrubami
zresztą jutro przyjadę, pokombinujemy
milo - 29-11-2017, 21:40
Marcino napisał/a: | Da się radę zamontować skrzynie razem z łapa ? |
Poduszka odkręcona ? będzie więcej roboty..... i tak jest mało miejsca ja zawsze odkręcam łapę od skrzyni
Marcino napisał/a: | Czytałem ze chyba milo podcinał wzmocnienie żeby się klucz zmieścił |
Masz na PW
|
|
|