To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Stuki w tylnym zawieszeniu

get low - 22-03-2010, 21:29

a slyszałem kiedyś że mozna kupic cały zestaw gum do zawieszenia wielowachaczowego. napewno wystepuje to w hondzie. w mitsu tez się to zdarza??
Hugo - 23-03-2010, 00:24

get low napisał/a:
w mitsu tez się to zdarza??
Generalnie nie w Galancie. Są tam trzy takie same tuleje, które ponoć pasują od jakiegoś Lancera. Kosztują ok. 25 zł/szt. Jedna jest w zwrotnicy u góry, jedna w wahaczu wzdłużnym przy zwrotnicy, a trzecia w wahaczu poprzecznym dolnym (też w zwrotnicy wprasowana). To wszystko. Nie ma żadnych zestawów naprawczych. Pozostałe elementy to kompletne wahacze.
morosophem - 26-03-2010, 19:30

U mnie siadł nowy, tylny, lewy amorek KYB- widać tłusty wyciek. Klekocze na nierównościach.
marrok - 06-05-2010, 21:58

MM, mam zgryz :?
zaczęło mi stukać w tylnym zawieszeniu,
na I ogień poszły nasady tylnych amortyzatorów, było rdzy oj było :mrgreen: ale to przeszłość, a stuki jak były, tak są...
Opis, jak lekko naciskać i podnosić tył auta słychać stuki z lewej strony...
jak obciążyć tył masą tak 20 kg lewa strona cichnie a prawa nabiera życia....:evil:
Sprawdzaliśmy ze znajomym mechanikiem w kanale co to może hałasować, amorki, niby elegancko chodzą, 0 wycieków, gazowo olejowe...
hmm...luzów żadnych nie znaleźliśmy, ale jest może jakaś metoda, którą lepiej zdiagnozować można zawias??

A, jeszcze jeden objaw, na zakręcie jak auto wpadnie w dziurę ucieka tył samochodu.

Mam płakać nad amortyzatorami, czy tylko wahacze ??

Proszę o opinie, jutro muszę podjąć decyzję co i jak
Z góry dzięki

Hugo - 06-05-2010, 23:13

marrok napisał/a:
zaczęło mi stukać w tylnym zawieszeniu,
na I ogień poszły nasady tylnych amortyzatorów, było rdzy oj było ale to przeszłość, a stuki jak były, tak są...
Opis, jak lekko naciskać i podnosić tył auta słychać stuki z lewej strony...
jak obciążyć tył masą tak 20 kg lewa strona cichnie a prawa nabiera życia....:evil:
Sprawdzaliśmy ze znajomym mechanikiem w kanale co to może hałasować, amorki, niby elegancko chodzą, 0 wycieków, gazowo olejowe...
hmm...luzów żadnych nie znaleźliśmy, ale jest może jakaś metoda, którą lepiej zdiagnozować można zawias??

A, jeszcze jeden objaw, na zakręcie jak auto wpadnie w dziurę ucieka tył samochodu.

Mam płakać nad amortyzatorami, czy tylko wahacze ??
Witam w klubie. Pisząc o swoim problemie, piszesz słowo w słowo o moim :? . Sprawdź jeszcze łączniki stabilizatora oraz gumy na drążku. Ja to również wymieniłem i... niewiele pomogło. Mi jeszcze nie podoba się drążek reakcyjny (wahacz wzdłużny), ale za żadne skarby świata nie mogę go odkręcić (2 śruby), potwornie zapieczone. W końcu, jak znam siebie, to je poucinam i tak go wyjmę, ale nie mogę się za to zabrać i zawsze są pilniejsze sprawy, tymbardziej, że u mnie stuki są tak ciche, że słychać je tylko podczas jazdy po gruntowej drodze z prędkością do ok. 30 km/h z wyłączonym radiem i dmuchawą :D
get low - 06-05-2010, 23:13

witam! mam identyczny objaw ze stukaniem zawieszenia z lewej strony... ja zaczalem wymiane od gum... niestety gum samych nie moglem dostac wiec kupiłem całe wahacze dolne razem ze sworzniami (zamiennik- 160,- szt. , orginal- 500,- szt.) do tego koncowki stabilizatora (45,- szt.) do tego sruby mimosrodowe bo 2 ukreciłem podczas zdejmowania wachaczy (75,- szt.) przy okazji zrobiłem konserwacje tylnego podwozia bo strasznie rudo sie tam zrobiło i odkreciłem sanki bo naciałem wzmocnienia (inaczej bym wachacza nie zdemontował) i przyspawałem nowe. wszystko kosztowało mie duzo kasy, wysiłku, pracy, nerwow i zdrowia... i co??????? i dalej kur...... stuka :( na przegladzie zadnych najmniejszych luzow nie wykryto a zwrociłem na to duza uwage bo strasznie mnie to stukanie denerwuje... zamowiłem na jutro nowe amorki razem z odbojami biorac pod uwage fakt ze nadrzuca mi tył samochodu podczas jazdu po łuku gdy kolo wpanie w nierownosc. jezeli to nie beda amorki lub odboje to ja juz nie mam cierpliwosci do wielowachacza... na dodatek dodam ze kolega majacy honde crx z wielowachaczem rowniez boryka sie ze stukaniem tylnego zawieszenia i wymienił juz wszystkie gumy i dalej stuka.

[ Dodano: 06-05-2010, 23:16 ]
jak wymienie amorki to dam znac czy pomogło ale zrobie to dopiero w przyszłym tygodniu.

plecho1 - 07-05-2010, 07:32

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=50111
Tu jest temat o tulejach poliuretanowych do gala, są bardziej wytrzymałe i robi je firma z Olkusza. Kilku forumowiczów nawiązało z nimi kontakt i zamówili takie tuleje. W temacie są informacje o zamówieniu i o kosztach, wydaje mi się że warto.

sebo199 - 07-05-2010, 09:24

Co do stukania i pływania tyłu to u mnie były te wahacze wzdłużne. Wymieniłem i jest spokój. Tak jak pisałem wyżej mechanik próbował mi zrobić te gumy na górnym mocowaniu. Właśnie próbował. Wystraszył się rdzy na kielichach i odpuścił z braku czasu. Wymienił tylko te górne do których się dostał. Ktoś może wie gdzie i za ile można kupić te kielichy? Sprawdził przy okazji cały tył i stwierdził że jedyne pukanie jest właśnie tylko na tych gumach.
get low - 07-05-2010, 21:16

witam1 odnoszac sie do tego co napisałem wczoraj to zabrałem sie dzisiaj za wymiane tylnych amortyzatorow. niestety niewiele zrobilem bo po odkreceniu amortyzatora z lewej strony ( tam gdzie mi stuka) spotkała mnie niemiła niespodzianka... mam peknieta sprezyne. pekla mi w takim miejscu ze wogole nie dało sie zobaczyc ze tak jest. dopiero po wykreceniu i wyjeciu amortyzatora dało sie zauwazyc ze cos jest nie tak jak powinno... ciekawe tylko czy to jest przyczyna tego doprowadzajacego mnie do szału stukania podczas jazdy???

i jezeli ktos sie orientuje to jakie sprezyny i za ile?

robertdg - 07-05-2010, 21:21

get low, sedan czy kombiak:?:
get low - 07-05-2010, 21:31

sedan 97r. w dieslu.

[ Dodano: 07-05-2010, 21:57 ]
i jak jest z odbojami i oslonami do gala? bo słyszałem ze sa nieskatalogowane...

Voltron - 08-05-2010, 11:06

Ze sprężynami do sedana nie ma problemów, można kupić obniżające np. Eibach lub tańsze FK Automotive, z nieobniżających np. KAYABA dostaniesz bez problemu.

Co do osłon to najlepiej dzwoń do JAPANEZE on ci jakieś dobierze bo w katalogach w ogóle nie występują do galanta xD

stig1 - 09-05-2010, 20:22

sebo199 napisał/a:
Co do stukania i pływania tyłu to u mnie były te wahacze wzdłużne. Wymieniłem i jest spokój. Tak jak pisałem wyżej mechanik próbował mi zrobić te gumy na górnym mocowaniu. Właśnie próbował. Wystraszył się rdzy na kielichach i odpuścił z braku czasu. Wymienił tylko te górne do których się dostał. Ktoś może wie gdzie i za ile można kupić te kielichy? Sprawdził przy okazji cały tył i stwierdził że jedyne pukanie jest właśnie tylko na tych gumach.


kielichy daj do piaskowania i będą jak nowe, też sie wystraszyłem jak je zobaczyłem ale one są zrobione naprawde z grubej blachy.

co do gum u siebie po wymianie mam poprawe ale dalej coś nieraz postukuje zwłaszcza na deszczu i nie mam pojęcia co to jest

get low - 27-05-2010, 17:51

witam! jak pisałem wczesniej miałem peknieta sprezyne i to chyba była przyczyna stukania na nierownosciach. Była peknieta w takim miejscu że nie było szans zobaczyc tego bez wyjecia całego amortyzatora (może 6-7cm zwoju od gory). Być może były to tez amortyzatory bo tez kupiłem nowe i odboje z osłonami. Do rachunku musze niestety znowu dopisac sporo kasy bo: 2 x 220zł amorki kayaba, 2 x 130zł sprezyny i odboje kayaby z osłonami (dobrane na sztuke) 90zł ale w koncu moge cieszyc sie cichutka i komfortowa jazda jak na galanta przystało :mrgreen: jezdze juz tak 2 tygodnie i jest cisza czyli usterka prawdopodobnie odeszla na długi dlugi czas :mrgreen: dla zainteresowanych podaje cene odboju z osłona u japaneze (tył) 170zł za strone czyli 340 za sam tył. Podsumowujac cały remont tylnego zawieszeni bez konserwacji ktora robilem przy okazji to wynioslo mnie to za same czesci 1350zł. Robocizny nie doliczam bo wszystko robilem sam, o nerwach nie wspomne :D no i paliwo zeby za tym jezdzic... Bardzo komfortowy ten wielowachacz ale jak widac drogi...
zbir - 12-09-2010, 12:31

Hugo napisał/a:
... trzy takie same tuleje, które ponoć pasują od jakiegoś Lancera. Kosztują ok. 25 zł/szt. Jedna jest w zwrotnicy u góry, jedna w wahaczu wzdłużnym przy zwrotnicy, a trzecia w wahaczu poprzecznym dolnym (też w zwrotnicy wprasowana).


czy to 100% pewna informacja? znaczyłoby to ze tuleja z Tedgum-a 00743876 ( http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=55250 ) pasuje we wszystkie 3 miejsca w zwrotnicy? może ktoś to potwierdzic?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group