To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Dymi z wydechu na zimnym i ciepłym silniku

Hugo - 21-11-2011, 15:32

bluecard88 napisał/a:
dobry wybor?
Bardzo dobry.
rajder - 21-11-2011, 15:36

Poprzedni właściciel mógł zmienić uszczelkę,pozostałości oleju długi czas będą wyłazić do płynu (obejrzyj śruby przewody czy nic nie było rozkręcane zdejmowane) ew.zapytaj go co było robione.Zmień rozrząd +pompa oraz płyny.Sprawdź sobie czy nie masz błędów http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
bluecard88 - 21-11-2011, 16:13

No po silniku niewidac zeby bylo cos rozkrecane, mam jednak ubytki plynu w chlodnicy. Leje sie z pod chlodnicy. Chyba z jakichs przewodow przy chlodnicy, chlodnice obie wygladaja prawie na nowe, mysle ze bylo wymieniane. o 7 bede u mechanika wszytskiego sie dowiem.
Owczar - 21-11-2011, 19:36

bluecard88, to nie temat o rozrządzie, wiesz nie róbmy OT.
bluecard88 - 21-11-2011, 22:51

No wiec napisze dalej na temat. Byłem u mechanika w sprawie tego kopcenia z wydechu i diagnoza jest taka.
-niema oleju w plynie chlodniczym
-niema plynu w oleju
-swiece nie wyplukane nie biale
-wody z chlodnicy mi nie wybija
Wiec nie uszczelka:)
Powiedzial ze z rury kopci moze i wiecej niz powinno ,ale moze to byc spowodowane jazda na krotkich dystansach i wody sie w wydechu nazbieralo. No i jest chlodno na zewnatrz. Wiec duzy przeglad i do przodu :) Ogolem okazalo sie ze kupilem w dobrym stanie autko :) pozdrawiam wszystkich i wielkie dzieki wszytskim za pomoc.

fergul11 - 21-11-2011, 22:58

bluecard88 napisał/a:
okazalo sie ze kupilem w dobrym stanie autko

cytujac klasyka
A NIE MOWILEM :mrgreen: , ale najwazniejsze ze ty jestes spokojny i pewien swego wozidelka , stosuj sie do rad doswiadczonych kolegow z forum a -"bedzie pan zadowolony "-szerokiej drogi :wink:

Hugo - 22-11-2011, 13:39

bluecard88 napisał/a:
Powiedzial ze z rury kopci moze i wiecej niz powinno ,ale moze to byc spowodowane jazda na krotkich dystansach i wody sie w wydechu nazbieralo
A co było pisane wyżej?
lutekwwl - 31-01-2015, 00:56
Temat postu: [EA2A] Szary albo biały dymek z wydechu
Witam, jakiś czas temu wrzuciłem na forum analizę spalin. Zbyt dobra nie wyszła HC 200, otóż pomyślałem że może to być uszczelka pod głowicą, sprawdziłem płyn chłodzący, kolor taki sam, nie ubyło. Co może być przyczyną takiego lekkiego dymienia? Czuć gaz, albo spaliny ( przez chwile po odpaleniu). Wymieniłem świece, zastanawiam się nad przewodami WN. Czy są jakieś inne propozycje sprawdzenia? Nie dotykałem się jeszcze do sondy lambda, ale nie zabardzo wiem jak się do tego zabrać, więc raczej zostawię to mechanikom. Pozdrawiam.

[ Dodano: 31-01-2015, 14:36 ]
Że przez pół nocy nie dawało mi spać te cholerstwo tak więc poszedłem do garażu, i wymrugałem kody błędów ponieważ w miniony weekend ( przy prędkości ok 120km/h) pokazał się check i po paru sek zgasł, otóż wymrugałem kody 11 oraz 23.

11 - sonda lambda?
23 - nie do końca rozumiem

Sprawdziłem płyn chłodniczy, otóż dwa miesiące temu dolałem dosłownie 50ml niebieskiego płynu do chłodnic, dziś było na minimum po całonocnym staniu w garażu. kolor przed dzisiejszym dolaniem zaobserwowałem taki delikatny miodowy, natomiast nic na korku nie było. Dziś zamierzam również kupić nowe kabelki WN.

Hugo - 31-01-2015, 20:57

lutekwwl napisał/a:
przy prędkości ok 120km/h) pokazał się check i po paru sek zgasł
lutekwwl napisał/a:
11 - sonda lambda?
Typowe okoliczności, w których w tym aucie kontrolka Check Engine sygnalizuje początek końca sondy lambda.
lutekwwl napisał/a:
dolałem dosłownie 50ml niebieskiego płynu do chłodnic, dziś było na minimum po całonocnym staniu w garażu
Normalne w tym aucie, nadmiar jest wyrzucany i na zimnym silniku poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym zawsze jest na minimum. Na rozgrzanym powinien się podnieść w okolice maksimum. Wtedy wszystko jest OK.
komarsnk - 31-01-2015, 22:01

Hugo napisał/a:
Check Engine sygnalizuje początek końca sondy lambda

...lub źle ustawioną instalację LPG

lutekwwl - 02-02-2015, 16:32

Witam, ponownie. Byłem dziś u mechanika, aby sprawdzić czy uszczelka jest do wymiany. Mechanik sprawdził zawartość dwutlenku węgla w chłodnicy, okazało się że nic nie ma i uszczelka jest na szczęście calutka :) Zakupiłem sonde Denso, (cena ok 200zł), myślę że to dobry wybór. A więc autko dostanie nową sonde i nowe przewody WN, zobaczymy czy coś się poprawi, ale podobno wszystko jest w jak najlepszym porządku.
swinks_UK - 02-02-2015, 17:52

Masz katalizator?
To upewnij się, że nie jest przytkany, wtedy odczyt HC też ci wzrośnie.
Poza tym do sprawdzenia jeszcze to czy oleju nie ubywa za dużo. Duży poziom HC, to albo jazda na bogato, albo lekkie przepalanie oleju (uszczelniacze zaworowe).

Acha, test spalin w "azjatach" robi się na rozgrzanym do czerwoności katalizatorze. Zanim podepniesz auto pod sondę, trzeba je przykatować z kwadrans na trójce. :mrgreen:
Bo, masz jak w banku, że na nierozgrzanym silniku (kacie) wyniki będziesz miał poza normą. Taki urok Mitsubishi i Nissana :wink:

lutekwwl - 03-02-2015, 15:48

Dziś została wymieniona sonda lambda na DENSO, praktycznie dymienie na benzynie całkowicie znikneło :) ( troszkę czasami widać może ze względu na temp -1) :) Na gazie jeszcze występuje, ale to raczej kwestia wyregulowania ponieważ troszeczkę czuć niespalony gaz :) Jeżeli chodzi o olej, to między wymianami dolewam ok 0,3-05l, jeżdżę na półsyntetyku 10w40 valvoline maxlife.
Rdek - 05-02-2015, 15:13

Podepnę się pod temat, W moim galancie od jakiegoś czasu zauważyłem że mi właśnie ucieka płyn chłodniczy, z wydechu kopci na zimnym i na ciepłym, oleju też troszkę ubyło, jestem na 90% pewny że to uszczelka :( Sprawdziłem dzisiaj ciśnienie na cylindrach no i na ostatnim niestety nie dobija, tylko do połowy skali, więc to też świadczy o tym że uszczelka do wymiany :/ Pytanie do forumowiczów czy w domu się to da jako tako w miarę zrobić czy lepiej oddać do mechanika? głowicę raczej będę musiał zplanować ale to akurat nie problem, Ktoś by mi dał jakieś wskazówki na co zwrócić uwagę przy wymianie itp? :)
robertdg - 05-02-2015, 19:25

Jak masz trochę porzadnych narzędzi i jeszcze więcej umiejętności i wiedzy na temat tego silnika to mozliwe że ogarniesz ten temat, głowica jednak powinna skończyć na kompletnej regeneracji.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group