[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] [FAQ] Sprężyna gazowa podnosząca maskę
Lechfan - 17-06-2013, 16:23
pytanko, odnośnie sworzni.
Jaki kupić żeby pasował do zestawu? tj. jaki gwint i średnica kulki?
teleskop kupuję taki jak był zalecany:
http://allegro.pl/ford-fo...3297970631.html
A sworzeń mam np. taki, ale nie wiem czy będzie dobry i jeśli tak, to który dokładnie?
http://allegro.pl/sworzen...3265873843.html
misiek510 - 27-06-2013, 14:53
Siema,
doszły do mnie mocowania od Kawu(Za co wielkie dzięki no i marianoooo). Mam także 4 sworznie Link. Teleskopy jutro mają przyjść na sklep i zobaczę czy będą pasować bo są do Focus'a MK2, ale 550N(A zalecane na forum 530N, myślę że dadzą radę ) kwestia tylko wymiarów.
Pytanko odnośnie mocowań i opisu mocowania i poprawek:
KaWu napisał/a: | Sa bez logo i z blachy 3mm lakierowanej piecowo. | (Strona 19)
1. W ramach pewności- więc jak zrobię małą fazkę na mocowaniu i utnę gwint sworznia przy blaszce to będę musiał zabezpieczyć przed korozją?
marianoooo napisał/a: | To jeszcze obiecana instrukcja montażu:
Niezbędne narzędzia:
- klucze 11 do 13
- gwintownik M8x1,5 z uchwytem lub wkrętarką
- szlifierka kątowa lub piłka ręczna i dużo cierpliwości
- smar
1) wykręcić śrubkę mocującą gumowy amortyzator maski,
2) rozwiercić otwór po śrubie wiertłem 6,8mm (nie mniejszym i nie większym ),
3) w wykonany otwór wprowadzamy gwintownik M8x1,5 (tzw. gwint normalny). Jeżeli posiadamy wkrętarkę to proponuję użyć gwintownika maszynowego (wykonuje gwint jednym przejściem). Jeśli mamy gwintowniki ręczne to w zestawie są 2 lub 3 gwintowniki (obróbka zgrubna, kształtująca i wykańczająca) należy pamiętać, że jako pierwszy idzie gwintownik z rzymską jedynką (zgrubny). Jeśli nie mamy gwintownika lub nie chcę się komuś kupić tylko do tego zadania to każdy warsztat mechaniczny powinien Wam nagwintować za dwa piwka ,
4) wkręcić sworzeń z niepełnym gwintem o dołożyć dwie podkładki:
<Tutaj powinien być obrazek, ale mi go nie wyświetla>
5) smarujemy kulkę sworznia smarem,
6) wkręcić sworzeń z pełnym gwintem w mocowanie górne
7) przyciąć nadmiar gwintu na równo z blachą:
<Tutaj powinien być obrazek, ale mi go nie wyświetla>
8 ) poluzować śruby mocujące zawias maski tylko jedną stronę na raz (klucz 12)
9) wykręcić dolna śrubę, przełożyć przez mocowanie i wkręcić z powrotem. Chodzi o to, żeby nie wykręcić obu śrub naraz bo nawet lekki podmuch wiatru może nam wyłamać maskę, która będzie się trzymać tylko z jednej strony.
10) następnie wykręcamy drugą śrubę i przykręcamy nią mocowanie
Obrazek
11) posmarować górny sworzeń
12) wcisnąć siłownik na sworznie (możliwe, że trzeba będzie lekko unieść maskę)
13) powtarzamy operacje 1-12 po drugiej stronie auta
| (Strona 12)
"<>" wstawki są ode mnie.
2. Pkt. 4- nie pełny gwint tzn jaki? Nie wiem ile razy czytałem ten temat, ale już na pewno za dużo bo mi umykają informacje -.-' A kojarzę, że gdzieś było na ile uciąć...
3.No i jak zrobię ww. fazkę i lekko nagnę to nie będzie trzeba tych podkładek na nadkolu. Czy coś jeszcze trzeba żeby maska nie odstawała? Bo było jeszcze poruszone
jAZZMAN napisał/a: |
Założyłem bez podkładek, i ściąłem nożem do tapet końcówki główek (krawędź) siłownika jak pokazał szuwar, na tej fotce (po zamknięciu było widać przez szparę kal dotykają do karoserii):
Obrazek
z tym, że założyłem siłowniki grubsza częścią do góry (odwrotnie niż na focie szuwara) aby siłownik był lepiej smarowany
Maska odstaje mi lekko od strony pasażera, ale przed założeniem zestawu tak samo mi odstawała. Tak więc z zewnątrz nie ma żadnej różnicy. | (Strona 31)
jAZZMAN - 27-06-2013, 20:41
misiek510 napisał/a: | 1. W ramach pewności- więc jak zrobię małą fazkę na mocowaniu i utnę gwint sworznia przy blaszce to będę musiał zabezpieczyć przed korozją? |
Nie wiem czy śruba jest nierdzewna. Śrubę zetnij i zeszlifuj na równo z blachą.
misiek510 napisał/a: | 2. Pkt. 4- nie pełny gwint tzn jaki? |
Taki, który nie sięga do łba, czyli:
choć u mnie wszystkie były takie same i miały gwint do końca
misiek510 napisał/a: | Czy coś jeszcze trzeba żeby maska nie odstawała? |
Trochę szczęścia
misiek510 - 27-06-2013, 22:19
Śruby bym o to nie podejrzewał, że jest z nierdzewki za 4,90/szt. chociaż w cenach metali nie siedzę Ale skoro mocowanie jest z blachy to będę i tak musiał zabezpieczyć, maznę hemmerkiem srebrnym bo mam akurat w garażu, a kiedyś dam do piaskowania i proszkiem walnę pod kolor, albo przynajmniej zbliżony Ale to kiedyś
A myślałem, że chodzi o to, że ten sworzeń w nadkolu też trzeba ciachnąć trochę
U mnie to wygląda tak:
jAZZMAN - 27-06-2013, 22:56
Piękne zdjęcie, wkręć śrubę do końca (mocno, maks, do oporu) i odetnij gwint a potem zeszlifuj na gładko.
Od wewnątrz (tam gdzie tniesz i szlifujesz) proponuję pomalować kolorem zbliżonym do koloru maski ponieważ blacha tam właśnie styka się z maską i może barwić maskę a jak kiedyś zechcesz zdjąć uchwyty to nie powinno być widocznego śladu
misiek510 - 28-06-2013, 01:46
Dzięki za radę Tak zrobię Co do malowania to zobaczę, ale mam jeszcze czarny to może nim machnę bo w razie czego będzie mniej się rzucał w oczy na lakierze Lakier mam taki jak twój o ile dobrze widzę F06
jAZZMAN - 28-06-2013, 10:11
misiek510 napisał/a: | mniej się rzucał w oczy na lakierze |
Ja nie kolorowałem, mi się podoba błyszczący element pod maską
misiek510 napisał/a: | Lakier mam taki jak twój |
Nie możliwe
misiek510 napisał/a: | F016 |
to pod spodem, a na wierzchu Xiralic g25
On jest ciemno_zielono - jasno_zielony z brokatem czy czymś podobnym.
Teraz jak wracam do domy z brokatem na koszuli to mówię że to przerzut od Mojego Miśka
Jak nie pada na niego światło to jest ciemno zielony, jak stoi w promieniach słońca to mieni się na jasno zielono.... A jak go nie mam czasu umyć to musi być mocne słonce żeby tu i ówdzie zrobił się lekko zielony
[ Dodano: 28-06-2013, 10:12 ]
P.S. ....
Przezabawny avatar
podprowadzę Ci pomysł jeśli nie masz nic na przeciw...
misiek510 - 28-06-2013, 13:36
Avatar- luzik
Na zdjęciu w podpisie lakier wygląda jak oryginał przedliftowy F06.
Na zdjęciu co wrzuciłeś wygląda naprawdę kot
Odebrałem przed chwilą siłowniki, firma Maxgear, generalnie wygląda na to że wszystko się zgadza.
Zostało mi zrobić przez kumpla(Mechanik) otwór i gwintowanie w nadkolu a resztę zrobię już sam
Mam tylko nadzieję, że nie urwę śrubki dokręcając do blaszki, bo to moja pięta achillesowa -.-'
A jak widać na zdjęciu wyżej ten gwint tam nie jest do końca zrobiony, więc liczę na to że natnie się w blaszce i będzie trzymać jak głupie
seba.mak1 - 11-12-2013, 14:24
A ja mam komplet (nowy nie zakładany) na zbyciu do sprzedania jak ktoś chętny proszę PW
Kojec - 02-01-2014, 12:27
Witam,
udało mi sie zamontować siłowniki A teraz mam pytanie, jak sobie poradziliście z odstającą maską??? Po montażu siłowników ona się po prostu nie domyka i jest mega szpara
jAZZMAN - 02-01-2014, 13:53
Kojec, http://forum.mitsumaniaki...1181358#1181358
Jak zamkniesz maskę zobacz czy końcówki siłownika nie ocierają o błotnik od wewnątrz. Możliwe, że już wytarły Ci lakier
milo - 02-01-2014, 15:13
Kojec napisał/a: | Po montażu siłowników ona się po prostu nie domyka i jest mega szpara |
Uchwyty szlifowłeś> dopasowanie do maski< tzn same końce http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=210
Kojec - 02-01-2014, 16:08
Ja skróciłem sworzeń i przyspawałem Ale dzięki za info ze szlifowaniem, zawsze będzie tego mniej
pierafal - 02-01-2014, 22:08
Probówał ktoś użyć siłowników od klapy tylnej z galanta kombi? Nadadzą się?
KaWu - 03-01-2014, 10:31
Kojec napisał/a: | udało mi sie zamontować siłowniki |
Gratuluje, ale wypadaloby jeszcze odpisac na PW, ze nie potrzebujesz juz uchwytow, ktore leza 2 tygodnie spakowane ...
|
|
|