Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Pedał hamulca wpada do podłogi
Autor Wiadomość
grochu 
Nowy Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: ubieszyn
Wysłany: 24-01-2012, 14:33   [EAxx] Pedał hamulca wpada do podłogi

witam
mam mały problem z układem hamulcowym tzn. pedał hamulca wciskam do samej podłogi (na zapalonym silniku) a podejrzewam ze tak niepowinno być:/
ps. układ niejest zapowietrzony i przy ostrym hamowaniu koła niezbyt chcą sie zblokować tzn ciągle sie kręcą gdzie powinien sie odzywać abs
co może być przyczyną ?
Ostatnio zmieniony przez Owczar 03-02-2012, 01:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PabloGal 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 '97 sprzedany
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 158
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-01-2012, 15:35   

Prawdopodobnie uszczelki w pompie hamulcowej. Na pewno nie powinien pedał wpadać w podłogę. Czy jest zapowietrzone to chyba najlepiej sprawdzić jak się kilka razy pod rząd wciśnie pedał hamulca. Jak jest zapowietrzony to "podniesie" się i nie da się wcisnąć tak głęboko jak na początku.
Druga opcja to że gdzieś ucieka Ci płyn. Przy zaciskach lub na jakimś łączeniu przewodów. Wtedy spada ciśnienie i nie zablokuje kół, a pedał też wpadnie powoli w podłogę. Ale to łatwo zauważyć, znika płyn i są tłuste plamy przy zaciskach albo gdzieś gdzie ucieka.
_________________
Saab 9-3 2.0T 210km sprzedany:(
Teraz Mazda MPV 2.0 klekot ale pojemny:)
No i CJ z sercem 6A13, ale zabrał Fragu :(
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 Turbo
 
 
danino88 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 1315
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Wysłany: 24-01-2012, 15:44   

na początek sprawdź stan płynu hamulcowego, tak jak PabloGal pisze :)
_________________
Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365

Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562
 
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 24-01-2012, 18:01   

układ nie jest? nie byłbym taki pewien... A samą pompę spróbuj odpowietrzyć...i później cały układ...
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 25-01-2012, 07:37   

panowie a może klocki się skończyły?

JA wczoraj zdejmowałem zacisk bo też mi zbyt mocno pedał wpadał w podłogę i co się okazało... klocki praktycznie zjechane do 0.
 
 
grochu 
Nowy Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: ubieszyn
Wysłany: 25-01-2012, 08:09   

płyn jest ok bo 2 dni temu go wymieniłem wiec to odpada i układ suchy nigdzie niewidac plam a przedewszystkim nieubywa go ..

wiec sprawdzimy klocki.... a jak nie to to bedziemy szukać dalej:p
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-01-2012, 08:14   

Jeśli pedał wciskasz szybko czy wolno, to czy w obu przypadkach ucieka do końca i nie ma żadnego oporu?
A co się dzieje jak pompujesz hamulcem, hamulce hamują lepiej czy nie daje to żadnego efektu?
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 25-01-2012, 08:35   

grochu napisał/a:
płyn jest ok bo 2 dni temu go wymieniłem wiec to odpada i układ suchy nigdzie niewidac plam a przedewszystkim nieubywa go ..

wiec sprawdzimy klocki.... a jak nie to to bedziemy szukać dalej:p

ja Ci mówię, że to klocki, ew. również zjechane- za cienkie tarcze.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-01-2012, 08:44   

Ale przy sprawnych zaciskach i prowadnicach to nie powinno mieć znaczenia że klocki prawie się skończyły. Bo tłoczek nie cofnie się na tyle aby zabrakło skoku pedału do wysunięcia na tyle tłoka cylinderka aby nie mógł zablokować koła.
Dla mnie albo zapowietrzona jest pompa hamulcowa albo padły uszczelnienia jej tłoka.
A jak było przed wymianą płynu, dlaczego go wymieniałeś, miałeś jakiś problem z hamulcami?
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 25-01-2012, 08:51   

nie wiem czy mam sprawne zaciski i pompę, ale u mnie klocków już nie ma i efekt jest taki, jak by układ był lekko zapowietrzony. Rano jak pierwszy raz wciskam pedał to prawie w podłogę, prawie tak jak sprzęgło. kolejne wciśnięcia powoduję zmniejszenie luzu tłok zacisku - klocki - tarcza i pedał "rośnie" powoli. co ciekawe blaszki klocków nie piszczały o tarcze... więc myślałem, że pompa się kończy i przepuszcza płyn do zbiornika. Teraz ze względu na to, że planuję swap'a na 276/26 chwilowo założyłem jakieś stare klocki z odrobinę grubszą okładziną i od razu mam wyżej hamulec.
Dlatego twierdzę, że to koniec klocków.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-01-2012, 08:55   

Dlatego grochu niech odpisze na moje pytania a problem sporo się rozjaśni.
 
 
grochu 
Nowy Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: ubieszyn
Wysłany: 25-01-2012, 16:24   

co do tarczy to jest napewno dobra bo jest jej naprawde sporo... klocki?? brat niedawno mi rozrząd wymieniał i mówił że przydało by sie je wymienić..
co do siły hamowania jest ona bardzo podobna za kazdym razem gdy zahamuje pedał ucieknie prawie na sam dół i delikatnie sie odzywa abs ...
a no właśnie co do odpalenia z rana jest bardzo podobnie jak piszepolaff, pedał idzie jak sprzęgło dopiero po chwili czuć opór jakieś 3cm przed podłogą....
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 25-01-2012, 16:29   

grochu napisał/a:
jest bardzo podobnie jak piszepolaff

jak by co to wiesz gdzie jest przycisk "pomógł" ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
grochu 
Nowy Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: ubieszyn
Wysłany: 25-01-2012, 16:36   

hehe pomalutku wymienimy klocki i jak bedzie ok to i bedzie "pomógł" :)
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 25-01-2012, 16:38   

ja u siebie w akcie desperacji założyłem stare używane o jakieś 5mm grubsze i pedał podniósł się do normalnej wysokości i efekt "pompowania" zniknął. :lol: :shock:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.