[EAxx] Pedał hamulca wpada do podłogi |
Autor |
Wiadomość |
grochu
Nowy Forumowicz
Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2012 Posty: 11 Skąd: ubieszyn
|
Wysłany: 24-01-2012, 14:33 [EAxx] Pedał hamulca wpada do podłogi
|
|
|
witam
mam mały problem z układem hamulcowym tzn. pedał hamulca wciskam do samej podłogi (na zapalonym silniku) a podejrzewam ze tak niepowinno być:/
ps. układ niejest zapowietrzony i przy ostrym hamowaniu koła niezbyt chcą sie zblokować tzn ciągle sie kręcą gdzie powinien sie odzywać abs
co może być przyczyną ? |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 03-02-2012, 01:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
PabloGal
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 '97 sprzedany
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 158 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-01-2012, 15:35
|
|
|
Prawdopodobnie uszczelki w pompie hamulcowej. Na pewno nie powinien pedał wpadać w podłogę. Czy jest zapowietrzone to chyba najlepiej sprawdzić jak się kilka razy pod rząd wciśnie pedał hamulca. Jak jest zapowietrzony to "podniesie" się i nie da się wcisnąć tak głęboko jak na początku.
Druga opcja to że gdzieś ucieka Ci płyn. Przy zaciskach lub na jakimś łączeniu przewodów. Wtedy spada ciśnienie i nie zablokuje kół, a pedał też wpadnie powoli w podłogę. Ale to łatwo zauważyć, znika płyn i są tłuste plamy przy zaciskach albo gdzieś gdzie ucieka. |
_________________ Saab 9-3 2.0T 210km sprzedany:(
Teraz Mazda MPV 2.0 klekot ale pojemny:)
No i CJ z sercem 6A13, ale zabrał Fragu
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 Turbo |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 24-01-2012, 15:44
|
|
|
na początek sprawdź stan płynu hamulcowego, tak jak PabloGal pisze |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 24-01-2012, 18:01
|
|
|
układ nie jest? nie byłbym taki pewien... A samą pompę spróbuj odpowietrzyć...i później cały układ... |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 25-01-2012, 07:37
|
|
|
panowie a może klocki się skończyły?
JA wczoraj zdejmowałem zacisk bo też mi zbyt mocno pedał wpadał w podłogę i co się okazało... klocki praktycznie zjechane do 0. |
|
|
|
 |
grochu
Nowy Forumowicz
Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2012 Posty: 11 Skąd: ubieszyn
|
Wysłany: 25-01-2012, 08:09
|
|
|
płyn jest ok bo 2 dni temu go wymieniłem wiec to odpada i układ suchy nigdzie niewidac plam a przedewszystkim nieubywa go ..
wiec sprawdzimy klocki.... a jak nie to to bedziemy szukać dalej:p |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-01-2012, 08:14
|
|
|
Jeśli pedał wciskasz szybko czy wolno, to czy w obu przypadkach ucieka do końca i nie ma żadnego oporu?
A co się dzieje jak pompujesz hamulcem, hamulce hamują lepiej czy nie daje to żadnego efektu? |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 25-01-2012, 08:35
|
|
|
grochu napisał/a: | płyn jest ok bo 2 dni temu go wymieniłem wiec to odpada i układ suchy nigdzie niewidac plam a przedewszystkim nieubywa go ..
wiec sprawdzimy klocki.... a jak nie to to bedziemy szukać dalej:p |
ja Ci mówię, że to klocki, ew. również zjechane- za cienkie tarcze. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-01-2012, 08:44
|
|
|
Ale przy sprawnych zaciskach i prowadnicach to nie powinno mieć znaczenia że klocki prawie się skończyły. Bo tłoczek nie cofnie się na tyle aby zabrakło skoku pedału do wysunięcia na tyle tłoka cylinderka aby nie mógł zablokować koła.
Dla mnie albo zapowietrzona jest pompa hamulcowa albo padły uszczelnienia jej tłoka.
A jak było przed wymianą płynu, dlaczego go wymieniałeś, miałeś jakiś problem z hamulcami? |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 25-01-2012, 08:51
|
|
|
nie wiem czy mam sprawne zaciski i pompę, ale u mnie klocków już nie ma i efekt jest taki, jak by układ był lekko zapowietrzony. Rano jak pierwszy raz wciskam pedał to prawie w podłogę, prawie tak jak sprzęgło. kolejne wciśnięcia powoduję zmniejszenie luzu tłok zacisku - klocki - tarcza i pedał "rośnie" powoli. co ciekawe blaszki klocków nie piszczały o tarcze... więc myślałem, że pompa się kończy i przepuszcza płyn do zbiornika. Teraz ze względu na to, że planuję swap'a na 276/26 chwilowo założyłem jakieś stare klocki z odrobinę grubszą okładziną i od razu mam wyżej hamulec.
Dlatego twierdzę, że to koniec klocków. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-01-2012, 08:55
|
|
|
Dlatego grochu niech odpisze na moje pytania a problem sporo się rozjaśni. |
|
|
|
 |
grochu
Nowy Forumowicz
Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2012 Posty: 11 Skąd: ubieszyn
|
Wysłany: 25-01-2012, 16:24
|
|
|
co do tarczy to jest napewno dobra bo jest jej naprawde sporo... klocki?? brat niedawno mi rozrząd wymieniał i mówił że przydało by sie je wymienić..
co do siły hamowania jest ona bardzo podobna za kazdym razem gdy zahamuje pedał ucieknie prawie na sam dół i delikatnie sie odzywa abs ...
a no właśnie co do odpalenia z rana jest bardzo podobnie jak piszepolaff, pedał idzie jak sprzęgło dopiero po chwili czuć opór jakieś 3cm przed podłogą.... |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 25-01-2012, 16:29
|
|
|
grochu napisał/a: | jest bardzo podobnie jak piszepolaff |
jak by co to wiesz gdzie jest przycisk "pomógł" ? |
|
|
|
 |
grochu
Nowy Forumowicz
Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2012 Posty: 11 Skąd: ubieszyn
|
Wysłany: 25-01-2012, 16:36
|
|
|
hehe pomalutku wymienimy klocki i jak bedzie ok to i bedzie "pomógł" |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 25-01-2012, 16:38
|
|
|
ja u siebie w akcie desperacji założyłem stare używane o jakieś 5mm grubsze i pedał podniósł się do normalnej wysokości i efekt "pompowania" zniknął. |
|
|
|
 |
|