Przesunięty przez: roch_27 24-07-2009, 12:26 |
[EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V |
Autor |
Wiadomość |
ent
Forumowicz
Auto: EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 46 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-12-2011, 15:00
|
|
|
KaWu napisał/a: |
ent napisał/a: | Ja prowadziłem, gdy auto było kalibrowane i było to po przejechaniu kilku kilometrów na benzynie, ale pewnie to za mało, bo faktycznie na screenie widać, że temeratura gazu jeszcze była w okolicy 30st. |
Autokalibracja nie obdywa się podczas jazdy - tylko na postoju. |
No tak, tak. Miałem na myśli, że ja prowadziłem na potrzeby korekt. Kalibracja oczywiście była wykonana na postoju.
KaWu napisał/a: |
ent napisał/a: | Czy mam rozumieć, że powinienem się domagać jej podłączenia? |
To my pytamy:
KaWu napisał/a: | Jak ustawiali mape w OL |
ent napisał/a: | Czy to jest coś co można zrobić w tym momencie, bez rozbierania połowy samochodu? |
Oczywiście, chyba, że ucieli kablel przy wyjściu sterownika lpg |
Czy jest jakiekolwiek 'za' tym, żeby jej nie podłączać? |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 22-12-2011, 15:03
|
|
|
ent napisał/a: | Czy jest jakiekolwiek 'za' tym, żeby jej nie podłączać? |
Tak, o ile ktoś ma sprzęt diagnostyczny i odczyta z ecu sinika prace sondy. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 22-12-2011, 15:09
|
|
|
Dokładnie. Innych przeciwwskazań nie widać. Chyba, że są to sondy prądowe. Wtedy stag może wprowadzić zakłócenia. W przypadku napięciowych nie ma problemu.
Przeraża mnie kompetencja gazowników. Naprawdę niewiele trzeba. Wystarczy poczytać i pomyśleć. Sam o wtrysku gazu nie miałem zielonego pojęcia, póki nie postanowiłem zagazować swojego auta. Poczytałem, popytałem i mam jakąś wiedzę na ten temat. Tutaj między innymi Kawu naświetlił mi temat- dzięki
Co ciekawe, wiele osób jeździ na LPG nie wiedząc, że ich autko podpija sobie PB, chwilami jeździ na ubogo a ECU głupieje. Takie auta prędzej czy później padają, a wina jest zwalana na LPG, a to zasługa gazowników... |
|
|
|
 |
2pac
Forumowicz bankrut

Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 346 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 22-12-2011, 18:58
|
|
|
Owczar, jak by każdy gazownik robił wszystko dobrze, świat był by zbyt idealny
ja osobiście nie spotkałem się by daną osobę wszyscy chwalili, zawsze są głosy przeciw (kwestia tylko tego jak głęboko szukamy)
jak zaczynałem interesować się montażem instalacji, to szukałem i w Jastrzębie Zdrój (http://www.eko-car.com/autogaz/cennik.htm) czy Wrocławiu (m.in. http://www.abart.com.pl/), wychodziłem z założenia, że mogę jechać i 250km o ile ktoś to zrobi dobrze - teraz po tym co wyczytuje, to raczej szukam blisko |
_________________ numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 22-12-2011, 20:35
|
|
|
Owczar napisał/a: | Co ciekawe, wiele osób jeździ na LPG nie wiedząc, że ich autko podpija sobie PB, chwilami jeździ na ubogo a ECU głupieje. Takie auta prędzej czy później padają, a wina jest zwalana na LPG, a to zasługa gazowników... |
Czy w takiej sytuacji czuć lub widać zmiane na przełączniku od LPG? |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
ent
Forumowicz
Auto: EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 46 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-12-2011, 15:50
|
|
|
Znalazłem chwilę na zrobienie zdjęć instalacji pod maską.
Sterownik
Reduktor
Wtryskiwacze1
Wtryskiwacze2
Wtryskiwacze3
Zawór
Drugie spalanie wyszło 11L/100km. Zobaczymy jak będzie dalej.
EDIT:
Przed założeniem instalacji poziom płynu chłodzącego był blisko minimum, dziś zauważyłem, że w zbiorniczku w ogóle nie widać płynu (albo po założeniu uzupełnili i gdzieś wycieka albo po prostu nie został uzupełniony).
Będę musiał na szybko uzupełnić płyn.
Czy istnieją jakieś przeciwskazania jeśli chodzi o mieszanie takiego np. Petrygo z Dynagel albo Prestone (nie mam pojęcia jaki jest w środku - tym bardziej, że auto sprowadzone)?
Pozdrawiam,
ent. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 27-12-2011, 08:50
|
|
|
montaz niezgodny z zaleceniem producenta (pion/poziom +wtyczka w dol)
uszczelka pokrywy zaworow cieknie
Cewka powinna byc do gory
ent napisał/a: | Drugie spalanie wyszło 11L/100km. Zobaczymy jak będzie dalej. |
Sprawdz przy tym spalanie Pb.
ent napisał/a: | Będę musiał na szybko uzupełnić płyn.
Czy istnieją jakieś przeciwskazania jeśli chodzi o mieszanie takiego np. Petrygo z Dynagel albo Prestone (nie mam pojęcia jaki jest w środku - tym bardziej, że auto sprowadzone)? |
Masz okazje zeby wymienic. Sam napisales ze nie wiesz co jest=nie wiesz kiedy zmieniany. Chyba lepiej nowy wlac niz bac sie mrozow |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
maximus84
Forumowicz
Auto: Galant Elegance '00 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 35 Skąd: Żary
|
Wysłany: 27-12-2011, 12:38
|
|
|
Witam,
niedawno zakupiłem galanta 2,5 V6 i chciałbym mu wsadzić "Junkers" ale poprzeczytaniu kilkunastu postów mam już mętlik w głowie. Proszę podpowiedzcie mi na co powinienem zwrócić uwagę przy rozmowie z gazownikiem (już wiem, że instalacja to będzie Stag300). kolejne pytanie czy takie parametry jak widać u kolegi można zczytać samemu czy tylko gazownik może je zgrać.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 27-12-2011, 12:52
|
|
|
Przeczytaj kilka ostatnich stron tematu. Było kilka propozycji konfiguracji dla 2,5. Od Ciebie zależy, która uznasz za sensowną. Jeśli każdy napisze swoje zdanie jeszcze raz to Twój mętlik nie zmaleje.
Na co zwrócić uwagę też pisałem kilka razy. Są też zdjęcia prawidłowej instalacji wtryskiwaczy.
maximus84 napisał/a: | kolejne pytanie czy takie parametry jak widać u kolegi można zczytać samemu czy tylko gazownik może je zgrać. |
To zależy od gazownika. Jeśli Ci na to pozwoli bez utraty gwarancji to możesz sam za pomocą dedykowanego kabla. Jednak większość się nie zgadza z wiadomych przyczyn. jedni chcą ukryć swoje dziwne konfigi, a inni się boją że coś przestawisz, a potem przyjedziesz reklamować. |
|
|
|
 |
adaxo
Mitsumaniak

Auto: EC5W
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2005 Posty: 200 Skąd: Manchester
|
Wysłany: 07-01-2012, 19:56
|
|
|
Trochę odkopie temat bo coś ucichł
Mam pytanie, dla niektórych pewnie elementarne, czy dobrze myślę żeby podłączyć reduktor (kme gold) tak, waz z silnika do reduktora a od reduktora do nagrzewnicy?? |
_________________ Moja pasja http://www.clubvr4.com/fo..._vehicle&id=552
 |
|
|
|
 |
Sticker
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 kombi 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009 Posty: 227 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-01-2012, 11:05
|
|
|
adaxo napisał/a: | Trochę odkopie temat bo coś ucichł
Mam pytanie, dla niektórych pewnie elementarne, czy dobrze myślę żeby podłączyć reduktor (kme gold) tak, waz z silnika do reduktora a od reduktora do nagrzewnicy?? |
Dobrze myślisz. |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 11-01-2012, 19:49
|
|
|
Owczar napisał/a: | Między wtryskiwacz 3 i 4 od lewej spokojnie zmieści się trzpień pod śrubę pokrywy.
Nie widzę jakiej to jest grubości i pewnie pokrywa będzie trochę wyżej, ale przynajmniej będzie estetyczniej i cieplej, a dodatkowo skrócisz przewody od gazu.
Jak zdejmiesz przewody i przesuniesz listwę to dopasujesz długości przewodów pod te skrajne z lewej i prawej strony. Potem dotniesz wszystkie na jedną długość. Dodatkowo wiązkę elektryczną od wtryskiwaczy musisz wyciągnąć spod pokrywy. Ktoś poszedł na łatwiznę przy montażu. |
witam ponownie
byłem dzisiaj przy okazji w Czakramie
powiedziałem im o tych wężach
niestety nie udało się nam zrobić tak, żeby było pomiędzy 3-4 wtrysk, bo wtedy wężyki do 2 i 5 wtrysku by się zaginały.
Na próbe cofnęliśmy to o pare cm., zamontowane to jest za środkowy ochwyt od pokrywy/za tą dziurę w listwie po lewej stronie.
Listwa jest lekko po skosie, przez to wężyki mają nierówne długości.
Jaki teoretycznie wpływ ma to, że węże mają różne długości.
wg. całej gawiedzi tam to nie ma wpływu.
Póki co zgodziłem się na to, jak będzie źle to wrócimy do poprzedniej konfiguracji.
Zrobiłem 100 km tak jak jest i nie czuje negatywnych skutków, jedynie pozytywne, ale to bardziej związane z filtrem KN, albo nowym filtrem gazu.
Dla przypomnienia jak to było:
W sobote wrzucę fotki jak to jest teraz.
[ Dodano: 11-01-2012, 19:53 ]
Może ktoś z was ma instalacje BRC i chciałby pokazać jak to ma zamontowane?? |
_________________ 02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )
Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)
|
|
|
|
 |
matrixadam
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 103 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27-01-2012, 12:30
|
|
|
Witam serdecznie
Jako że w niedzielę jadę "kupić" (jeśli okaże się, że wszystko jest OK) Galant`a 2.5 V6 z 2000 roku, zacząłem interesować się już instalacją LPG.
Dzwoniłem do warsztatu polecanego przez znajomych, i tam zaproponowano mi instalację LOVATO HP za 3500 zł z gwarancją 2 lata.
Co myślicie o tej instalacji i czy jest to dobra cena?
Z góry dzięki za odpowiedzi. |
_________________ Galant 2.5 V6 automat kombi 2000 rok |
|
|
|
 |
Bury
Mitsumaniak
Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 294 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 27-01-2012, 14:52
|
|
|
Opinii od użytkowników wielu bym się nie spodziewał z racji tego,że kraj ogarnęła STAG-mania. |
|
|
|
 |
2pac
Forumowicz bankrut

Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 346 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 27-01-2012, 15:00
|
|
|
mi Rzepka (Mikołów) za Lovato Smart powiedział 5.000zł (V6), ale teraz na stronie ma promocję... to może ceny poszły w dół
generalnie jak poczytasz o Lavato w porównaniu do innych producentów, to zobaczysz jak uboga jest ta instalacja, dużo by pisać czego w niej nie znajdziesz - chodź nie znalazłem negatywnych opinii na temat jej działania to ze względu na to, że zbyt wielu instalatorów nie znajdziesz, omijał bym z daleka |
_________________ numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 |
|
|
|
 |
|