Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
24-07-2009, 12:26
[EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V
Autor Wiadomość
ent 
Forumowicz

Auto: EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 46
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-12-2011, 15:00   

KaWu napisał/a:

ent napisał/a:
Ja prowadziłem, gdy auto było kalibrowane i było to po przejechaniu kilku kilometrów na benzynie, ale pewnie to za mało, bo faktycznie na screenie widać, że temeratura gazu jeszcze była w okolicy 30st.


Autokalibracja nie obdywa się podczas jazdy - tylko na postoju.

No tak, tak. Miałem na myśli, że ja prowadziłem na potrzeby korekt. Kalibracja oczywiście była wykonana na postoju.

KaWu napisał/a:

ent napisał/a:
Czy mam rozumieć, że powinienem się domagać jej podłączenia?


To my pytamy:
KaWu napisał/a:
Jak ustawiali mape w OL


ent napisał/a:
Czy to jest coś co można zrobić w tym momencie, bez rozbierania połowy samochodu?


Oczywiście, chyba, że ucieli kablel przy wyjściu sterownika lpg :)

Czy jest jakiekolwiek 'za' tym, żeby jej nie podłączać?
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 22-12-2011, 15:03   

ent napisał/a:
Czy jest jakiekolwiek 'za' tym, żeby jej nie podłączać?


Tak, o ile ktoś ma sprzęt diagnostyczny i odczyta z ecu sinika prace sondy.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 22-12-2011, 15:09   

Dokładnie. Innych przeciwwskazań nie widać. Chyba, że są to sondy prądowe. Wtedy stag może wprowadzić zakłócenia. W przypadku napięciowych nie ma problemu.

Przeraża mnie kompetencja gazowników. Naprawdę niewiele trzeba. Wystarczy poczytać i pomyśleć. Sam o wtrysku gazu nie miałem zielonego pojęcia, póki nie postanowiłem zagazować swojego auta. Poczytałem, popytałem i mam jakąś wiedzę na ten temat. Tutaj między innymi Kawu naświetlił mi temat- dzięki :)

Co ciekawe, wiele osób jeździ na LPG nie wiedząc, że ich autko podpija sobie PB, chwilami jeździ na ubogo a ECU głupieje. Takie auta prędzej czy później padają, a wina jest zwalana na LPG, a to zasługa gazowników...
 
 
2pac 
Forumowicz
bankrut


Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 346
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 22-12-2011, 18:58   

Owczar, jak by każdy gazownik robił wszystko dobrze, świat był by zbyt idealny

ja osobiście nie spotkałem się by daną osobę wszyscy chwalili, zawsze są głosy przeciw (kwestia tylko tego jak głęboko szukamy)
jak zaczynałem interesować się montażem instalacji, to szukałem i w Jastrzębie Zdrój (http://www.eko-car.com/autogaz/cennik.htm) czy Wrocławiu (m.in. http://www.abart.com.pl/), wychodziłem z założenia, że mogę jechać i 250km o ile ktoś to zrobi dobrze - teraz po tym co wyczytuje, to raczej szukam blisko ;)
_________________
numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 22-12-2011, 20:35   

Owczar napisał/a:
Co ciekawe, wiele osób jeździ na LPG nie wiedząc, że ich autko podpija sobie PB, chwilami jeździ na ubogo a ECU głupieje. Takie auta prędzej czy później padają, a wina jest zwalana na LPG, a to zasługa gazowników...

Czy w takiej sytuacji czuć lub widać zmiane na przełączniku od LPG?
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
ent 
Forumowicz

Auto: EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 46
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-12-2011, 15:50   

Znalazłem chwilę na zrobienie zdjęć instalacji pod maską. :)

Sterownik
Reduktor
Wtryskiwacze1
Wtryskiwacze2
Wtryskiwacze3
Zawór

Drugie spalanie wyszło 11L/100km. Zobaczymy jak będzie dalej.

EDIT:

Przed założeniem instalacji poziom płynu chłodzącego był blisko minimum, dziś zauważyłem, że w zbiorniczku w ogóle nie widać płynu (albo po założeniu uzupełnili i gdzieś wycieka albo po prostu nie został uzupełniony).
Będę musiał na szybko uzupełnić płyn.
Czy istnieją jakieś przeciwskazania jeśli chodzi o mieszanie takiego np. Petrygo z Dynagel albo Prestone (nie mam pojęcia jaki jest w środku - tym bardziej, że auto sprowadzone)?

Pozdrawiam,
ent.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 27-12-2011, 08:50   

ent napisał/a:
Sterownik


montaz niezgodny z zaleceniem producenta (pion/poziom +wtyczka w dol)

uszczelka pokrywy zaworow cieknie

ent napisał/a:
Zawór


Cewka powinna byc do gory

ent napisał/a:
Drugie spalanie wyszło 11L/100km. Zobaczymy jak będzie dalej.


Sprawdz przy tym spalanie Pb.

ent napisał/a:
Będę musiał na szybko uzupełnić płyn.
Czy istnieją jakieś przeciwskazania jeśli chodzi o mieszanie takiego np. Petrygo z Dynagel albo Prestone (nie mam pojęcia jaki jest w środku - tym bardziej, że auto sprowadzone)?


Masz okazje zeby wymienic. Sam napisales ze nie wiesz co jest=nie wiesz kiedy zmieniany. Chyba lepiej nowy wlac niz bac sie mrozow :?:
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
maximus84 
Forumowicz

Auto: Galant Elegance '00 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 35
Skąd: Żary
Wysłany: 27-12-2011, 12:38   

Witam,
niedawno zakupiłem galanta 2,5 V6 i chciałbym mu wsadzić "Junkers" ale poprzeczytaniu kilkunastu postów mam już mętlik w głowie. Proszę podpowiedzcie mi na co powinienem zwrócić uwagę przy rozmowie z gazownikiem (już wiem, że instalacja to będzie Stag300). kolejne pytanie czy takie parametry jak widać u kolegi można zczytać samemu czy tylko gazownik może je zgrać.
Pozdrawiam
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-12-2011, 12:52   

Przeczytaj kilka ostatnich stron tematu. Było kilka propozycji konfiguracji dla 2,5. Od Ciebie zależy, która uznasz za sensowną. Jeśli każdy napisze swoje zdanie jeszcze raz to Twój mętlik nie zmaleje.

Na co zwrócić uwagę też pisałem kilka razy. Są też zdjęcia prawidłowej instalacji wtryskiwaczy.

maximus84 napisał/a:
kolejne pytanie czy takie parametry jak widać u kolegi można zczytać samemu czy tylko gazownik może je zgrać.


To zależy od gazownika. Jeśli Ci na to pozwoli bez utraty gwarancji to możesz sam za pomocą dedykowanego kabla. Jednak większość się nie zgadza z wiadomych przyczyn. jedni chcą ukryć swoje dziwne konfigi, a inni się boją że coś przestawisz, a potem przyjedziesz reklamować.
 
 
adaxo 
Mitsumaniak


Auto: EC5W
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2005
Posty: 200
Skąd: Manchester
Wysłany: 07-01-2012, 19:56   

Trochę odkopie temat bo coś ucichł :D

Mam pytanie, dla niektórych pewnie elementarne, czy dobrze myślę żeby podłączyć reduktor (kme gold) tak, waz z silnika do reduktora a od reduktora do nagrzewnicy??
_________________
Moja pasja http://www.clubvr4.com/fo..._vehicle&id=552
 
 
 
Sticker 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-01-2012, 11:05   

adaxo napisał/a:
Trochę odkopie temat bo coś ucichł :D

Mam pytanie, dla niektórych pewnie elementarne, czy dobrze myślę żeby podłączyć reduktor (kme gold) tak, waz z silnika do reduktora a od reduktora do nagrzewnicy??


Dobrze myślisz.
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 11-01-2012, 19:49   

Owczar napisał/a:
Między wtryskiwacz 3 i 4 od lewej spokojnie zmieści się trzpień pod śrubę pokrywy.
Nie widzę jakiej to jest grubości i pewnie pokrywa będzie trochę wyżej, ale przynajmniej będzie estetyczniej i cieplej, a dodatkowo skrócisz przewody od gazu.

Jak zdejmiesz przewody i przesuniesz listwę to dopasujesz długości przewodów pod te skrajne z lewej i prawej strony. Potem dotniesz wszystkie na jedną długość. Dodatkowo wiązkę elektryczną od wtryskiwaczy musisz wyciągnąć spod pokrywy. Ktoś poszedł na łatwiznę przy montażu.


witam ponownie
byłem dzisiaj przy okazji w Czakramie
powiedziałem im o tych wężach
niestety nie udało się nam zrobić tak, żeby było pomiędzy 3-4 wtrysk, bo wtedy wężyki do 2 i 5 wtrysku by się zaginały.

Na próbe cofnęliśmy to o pare cm., zamontowane to jest za środkowy ochwyt od pokrywy/za tą dziurę w listwie po lewej stronie.
Listwa jest lekko po skosie, przez to wężyki mają nierówne długości.

Jaki teoretycznie wpływ ma to, że węże mają różne długości.
wg. całej gawiedzi tam to nie ma wpływu.
Póki co zgodziłem się na to, jak będzie źle to wrócimy do poprzedniej konfiguracji.
Zrobiłem 100 km tak jak jest i nie czuje negatywnych skutków, jedynie pozytywne, ale to bardziej związane z filtrem KN, albo nowym filtrem gazu.

Dla przypomnienia jak to było:



W sobote wrzucę fotki jak to jest teraz.

[ Dodano: 11-01-2012, 19:53 ]
Może ktoś z was ma instalacje BRC i chciałby pokazać jak to ma zamontowane??
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
matrixadam 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-01-2012, 12:30   

Witam serdecznie
Jako że w niedzielę jadę "kupić" (jeśli okaże się, że wszystko jest OK) Galant`a 2.5 V6 z 2000 roku, zacząłem interesować się już instalacją LPG.
Dzwoniłem do warsztatu polecanego przez znajomych, i tam zaproponowano mi instalację LOVATO HP za 3500 zł z gwarancją 2 lata.
Co myślicie o tej instalacji i czy jest to dobra cena?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
_________________
Galant 2.5 V6 automat kombi 2000 rok
 
 
Bury 
Mitsumaniak

Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 294
Skąd: Zamość
Wysłany: 27-01-2012, 14:52   

Opinii od użytkowników wielu bym się nie spodziewał z racji tego,że kraj ogarnęła STAG-mania.
 
 
2pac 
Forumowicz
bankrut


Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 346
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 27-01-2012, 15:00   

mi Rzepka (Mikołów) za Lovato Smart powiedział 5.000zł (V6), ale teraz na stronie ma promocję... to może ceny poszły w dół

generalnie jak poczytasz o Lavato w porównaniu do innych producentów, to zobaczysz jak uboga jest ta instalacja, dużo by pisać czego w niej nie znajdziesz - chodź nie znalazłem negatywnych opinii na temat jej działania to ze względu na to, że zbyt wielu instalatorów nie znajdziesz, omijał bym z daleka
_________________
numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.