Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprzęgło czy synchronizatory?
Autor Wiadomość
PIOTR_FOTO 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 152
Skąd: Łuków
Wysłany: 22-01-2012, 21:32   Sprzęgło czy synchronizatory?

Mam problem z biegami w Galancie. Podczas jazdy trudno włożyć 2-gi i 3-ci (ten trochę lepiej) bieg niezależnie czy ciepły silnik czy zimny. Zaobserwowałem, że jak STOJĘ w miejscu z uruchomionym silnikiem to biegi wchodzą leciutko bez zgrzytu. Problem jest tylko jak auto jest "w ruchu".
Druga usterka jaką zaobserwowałem to ślizganie się sprzęgła na wysokich biegach jak wiozę więcej osób. Czy może to mieć związek z utrudnionym wkładaniem biegów podczas jazdy?
Pedał sprzęgła jest normalny-nie wpada i dobrze wraca. Dzisiaj robiłem taką trochę nietypową próbe: wychodzę na skrzyżowaniu z zakrętu i próbuję włożyć dwójkę, bieg nie wchodzi ale trzymam nadal wciśnięte sprzęgło i cały czas z tą samą siłą wywieram nacisk na gałkę aby włożyć dwójkę, narazie bieg nie wchodzi ale samochód cały czas zwalnia bo nie dodaję gazu, zwalniam, zawalniam i już prawie stoję i nagle ciach dwójka wskakuje bez problemu - czyli przy bardzo niskiej lub zerowej prędkości nie ma problemu z biegami.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-01-2012, 21:40   

To objawy zuzycia tarczy sprzegła , proponuje demontaż skrzyni i wymianę kpl. sprzegła
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 22-01-2012, 21:56   

PIOTR_FOTO napisał/a:
wywieram nacisk na gałkę aby włożyć dwójkę, narazie bieg nie wchodzi ale samochód cały czas zwalnia bo nie dodaję gazu, zwalniam, zawalniam i już prawie stoję i nagle ciach dwójka wskakuje bez problemu - czyli przy bardzo niskiej lub zerowej prędkości nie ma problemu z biegami.

To synchronizatory mam tak samo z 1 -biegiem
PIOTR_FOTO napisał/a:
Druga usterka jaką zaobserwowałem to ślizganie się sprzęgła na wysokich biegach jak wiozę więcej osób. Czy może to mieć związek z utrudnionym wkładaniem biegów podczas jazdy?

Sprzęgło do wymiany nie powinno mieć zwiazek z włożeniem biegów w twoim przypadku chyba że ci ciągnie ,sprawdzałeś siłownik sprzęgła dobrze wyregulowany ?jest luz na łapie sprzęgła ?
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-01-2012, 22:00   

PIOTR_FOTO napisał/a:
Druga usterka jaką zaobserwowałem to ślizganie się sprzęgła na wysokich biegach jak wiozę więcej osób.


To tez wina synchronizatora ?
 
 
Dziadek2
[Usunięty]

Wysłany: 22-01-2012, 22:43   

Tak jak pisze ;milo; Miałem 3 miski z sprzęgłami nigdy nie było problemu nawet po wyjęciu silnika nie trzeba było ustawiać łapy sprzęgła. Te sprzęgła same się regulują. Problemy zaczynają się jak kończy się tarcza. Spróbuj podregulować, Jak pisze nilo, ale raczej już na poprawę nie licz, jak się nie będzie ślizgało to nie będzie wysprzęglało. tarcza jest cienka po za zakresem regulacji. A usterka nr. 1 synchronizatory do wymiany. Ale ale może to być wina sprzęgła tak i tak skrzynie trzeba wyjąć to można sprawdzić. Teraz mam automat to o sprzęgle zapomniałem za to muszę pamiętać o wymianie oleju. Pozdrawiam.
 
 
PIOTR_FOTO 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 152
Skąd: Łuków
Wysłany: 23-01-2012, 19:23   

Dzięki. Myślę, że moje auto dopadły dwie usterki naraz-pierwsza to kończące się sprzęgło a druga to synchronizator 2 i 3-go biegu. Najpierw wymienię sprzęgło i zobaczę jaka będzie zmiana. Zanim jednak to zrobię spróbuję podregulować sprzęgło. W manualu znalazłem regulację luzu jałowego pedału sprzęgła oraz regulację długości trzpienia, który naciska na pompę hamulcową. Czy poza tym coś jeszcze się reguluje?
 
 
dawidoski13 
Mitsumaniak

Auto: Galant SE 98'2.0 16V LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 521
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-01-2012, 20:01   

Ekspertem nie jestem ale na moje oko to sprawa jest prosta, mianowicie do wymiany jest i sprzęgło i synchro i najlepiej wymienić to za jednym razem bo po co płacić dwa razy.... :wink:
 
 
Dziadek2
[Usunięty]

Wysłany: 23-01-2012, 21:17   

Jak nie zgrzyta to myślę że synchronizatory są jeszcze dobre.Powodzenia.
 
 
PIOTR_FOTO 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 152
Skąd: Łuków
Wysłany: 23-01-2012, 21:32   

Niestety zgrzyta szczególnie na zimnym silniku.
 
 
toyociv 
Forumowicz

Auto: Galant 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 32
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 23-01-2012, 23:29   

Więc pora na synchro. Lepiej zrobić 2 w 1, bo i tak skrzynia idzie w dół. Przy zdejmowaniu do samych synchro ocenisz tez stan sprzęgła :)
 
 
robert4g63 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 4g63 1998 100kw
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 7
Skąd: Sopot
Wysłany: 27-01-2012, 12:34   

Przerabiałem identyczny temat u siebie w aucie ;/ Wymieniał mi mechanik wszystkie synchronizatory oraz sprzęgło. Z tego co pamiętam były dwa typy sprzęgła u mnie w aucie przed i do 98r więc uważaj :P Za exedy płaciłem chyba 520\540 zł wiec bez bólu, a kupowałem w Japan Moto Rumia ale synchronizatorów nie mieli:P
_________________
4g63
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 27-01-2012, 14:52   

robert4g63 napisał/a:
Z tego co pamiętam były dwa typy sprzęgła u mnie w aucie przed i do 98r więc uważaj

w dwulitrówce tak jest,w fałce jest chyba tylko 225mm
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
dawidoski13 
Mitsumaniak

Auto: Galant SE 98'2.0 16V LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 521
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-01-2012, 18:37   

m6riano napisał/a:
w dwulitrówce tak jest,w fałce jest chyba tylko 225mm

Z tego co się orientuje to w 2.0 sport edition jest to właśnie 225 a tak normalnie to 215...
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 28-01-2012, 07:34   

W 4g63 do liftu(09.98)szło 215(skrzynia f5m421), po lifcie 225(skrzynia f5m422)
Tak mi przynajmniej powiedział Japaneze.
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
jules 
Forumowicz


Auto: Galant EA5A + LPG
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 39
Skąd: Wiesbaden
Wysłany: 06-02-2013, 17:04   

Odświeżam temat, bo mam bardzo podobne objawy u siebie jak miał @PIOTR_FOTO z wyjątkiem tego, że mi nie zgrzyta przy zmianie biegu, ale cieżko wbić 2 czy 3 bieg. Zauważyłem jednak że 3 bieg lekko wchodzi jak mocno rozpędzę auto na dwójce, a jak jadę wolno to jest problem (mam też na to sposób, najpierw wajcha na bieg 4 i od razu na 3 wtedy wchodzi bez problemu)
udało Ci się Piotrek ten problem rozwiązać? sprzęgło wymieniłeś i na jakie? bo też mam dylemat jakie sprzęgło wybrać
_________________
satynowa Godzilla :P
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.