Sprzęgło czy synchronizatory? |
Autor |
Wiadomość |
PIOTR_FOTO
Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011 Posty: 152 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 22-01-2012, 21:32 Sprzęgło czy synchronizatory?
|
|
|
Mam problem z biegami w Galancie. Podczas jazdy trudno włożyć 2-gi i 3-ci (ten trochę lepiej) bieg niezależnie czy ciepły silnik czy zimny. Zaobserwowałem, że jak STOJĘ w miejscu z uruchomionym silnikiem to biegi wchodzą leciutko bez zgrzytu. Problem jest tylko jak auto jest "w ruchu".
Druga usterka jaką zaobserwowałem to ślizganie się sprzęgła na wysokich biegach jak wiozę więcej osób. Czy może to mieć związek z utrudnionym wkładaniem biegów podczas jazdy?
Pedał sprzęgła jest normalny-nie wpada i dobrze wraca. Dzisiaj robiłem taką trochę nietypową próbe: wychodzę na skrzyżowaniu z zakrętu i próbuję włożyć dwójkę, bieg nie wchodzi ale trzymam nadal wciśnięte sprzęgło i cały czas z tą samą siłą wywieram nacisk na gałkę aby włożyć dwójkę, narazie bieg nie wchodzi ale samochód cały czas zwalnia bo nie dodaję gazu, zwalniam, zawalniam i już prawie stoję i nagle ciach dwójka wskakuje bez problemu - czyli przy bardzo niskiej lub zerowej prędkości nie ma problemu z biegami. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-01-2012, 21:40
|
|
|
To objawy zuzycia tarczy sprzegła , proponuje demontaż skrzyni i wymianę kpl. sprzegła |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 22-01-2012, 21:56
|
|
|
PIOTR_FOTO napisał/a: | wywieram nacisk na gałkę aby włożyć dwójkę, narazie bieg nie wchodzi ale samochód cały czas zwalnia bo nie dodaję gazu, zwalniam, zawalniam i już prawie stoję i nagle ciach dwójka wskakuje bez problemu - czyli przy bardzo niskiej lub zerowej prędkości nie ma problemu z biegami. |
To synchronizatory mam tak samo z 1 -biegiem PIOTR_FOTO napisał/a: | Druga usterka jaką zaobserwowałem to ślizganie się sprzęgła na wysokich biegach jak wiozę więcej osób. Czy może to mieć związek z utrudnionym wkładaniem biegów podczas jazdy? |
Sprzęgło do wymiany nie powinno mieć zwiazek z włożeniem biegów w twoim przypadku chyba że ci ciągnie ,sprawdzałeś siłownik sprzęgła dobrze wyregulowany ?jest luz na łapie sprzęgła ? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-01-2012, 22:00
|
|
|
PIOTR_FOTO napisał/a: | Druga usterka jaką zaobserwowałem to ślizganie się sprzęgła na wysokich biegach jak wiozę więcej osób. |
To tez wina synchronizatora ? |
|
|
|
 |
Dziadek2 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2012, 22:43
|
|
|
Tak jak pisze ;milo; Miałem 3 miski z sprzęgłami nigdy nie było problemu nawet po wyjęciu silnika nie trzeba było ustawiać łapy sprzęgła. Te sprzęgła same się regulują. Problemy zaczynają się jak kończy się tarcza. Spróbuj podregulować, Jak pisze nilo, ale raczej już na poprawę nie licz, jak się nie będzie ślizgało to nie będzie wysprzęglało. tarcza jest cienka po za zakresem regulacji. A usterka nr. 1 synchronizatory do wymiany. Ale ale może to być wina sprzęgła tak i tak skrzynie trzeba wyjąć to można sprawdzić. Teraz mam automat to o sprzęgle zapomniałem za to muszę pamiętać o wymianie oleju. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
PIOTR_FOTO
Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011 Posty: 152 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 23-01-2012, 19:23
|
|
|
Dzięki. Myślę, że moje auto dopadły dwie usterki naraz-pierwsza to kończące się sprzęgło a druga to synchronizator 2 i 3-go biegu. Najpierw wymienię sprzęgło i zobaczę jaka będzie zmiana. Zanim jednak to zrobię spróbuję podregulować sprzęgło. W manualu znalazłem regulację luzu jałowego pedału sprzęgła oraz regulację długości trzpienia, który naciska na pompę hamulcową. Czy poza tym coś jeszcze się reguluje? |
|
|
|
 |
dawidoski13
Mitsumaniak
Auto: Galant SE 98'2.0 16V LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 521 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-01-2012, 20:01
|
|
|
Ekspertem nie jestem ale na moje oko to sprawa jest prosta, mianowicie do wymiany jest i sprzęgło i synchro i najlepiej wymienić to za jednym razem bo po co płacić dwa razy.... |
|
|
|
 |
Dziadek2 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-01-2012, 21:17
|
|
|
Jak nie zgrzyta to myślę że synchronizatory są jeszcze dobre.Powodzenia. |
|
|
|
 |
PIOTR_FOTO
Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011 Posty: 152 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 23-01-2012, 21:32
|
|
|
Niestety zgrzyta szczególnie na zimnym silniku. |
|
|
|
 |
toyociv
Forumowicz
Auto: Galant 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 32 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 23-01-2012, 23:29
|
|
|
Więc pora na synchro. Lepiej zrobić 2 w 1, bo i tak skrzynia idzie w dół. Przy zdejmowaniu do samych synchro ocenisz tez stan sprzęgła |
|
|
|
 |
robert4g63
Nowy Forumowicz
Auto: galant 4g63 1998 100kw
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 7 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 27-01-2012, 12:34
|
|
|
Przerabiałem identyczny temat u siebie w aucie ;/ Wymieniał mi mechanik wszystkie synchronizatory oraz sprzęgło. Z tego co pamiętam były dwa typy sprzęgła u mnie w aucie przed i do 98r więc uważaj Za exedy płaciłem chyba 520\540 zł wiec bez bólu, a kupowałem w Japan Moto Rumia ale synchronizatorów nie mieli:P |
_________________ 4g63 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 27-01-2012, 14:52
|
|
|
robert4g63 napisał/a: | Z tego co pamiętam były dwa typy sprzęgła u mnie w aucie przed i do 98r więc uważaj |
w dwulitrówce tak jest,w fałce jest chyba tylko 225mm |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
dawidoski13
Mitsumaniak
Auto: Galant SE 98'2.0 16V LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 521 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-01-2012, 18:37
|
|
|
m6riano napisał/a: | w dwulitrówce tak jest,w fałce jest chyba tylko 225mm |
Z tego co się orientuje to w 2.0 sport edition jest to właśnie 225 a tak normalnie to 215... |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 28-01-2012, 07:34
|
|
|
W 4g63 do liftu(09.98)szło 215(skrzynia f5m421), po lifcie 225(skrzynia f5m422)
Tak mi przynajmniej powiedział Japaneze. |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
jules
Forumowicz

Auto: Galant EA5A + LPG
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 39 Skąd: Wiesbaden
|
Wysłany: 06-02-2013, 17:04
|
|
|
Odświeżam temat, bo mam bardzo podobne objawy u siebie jak miał @PIOTR_FOTO z wyjątkiem tego, że mi nie zgrzyta przy zmianie biegu, ale cieżko wbić 2 czy 3 bieg. Zauważyłem jednak że 3 bieg lekko wchodzi jak mocno rozpędzę auto na dwójce, a jak jadę wolno to jest problem (mam też na to sposób, najpierw wajcha na bieg 4 i od razu na 3 wtedy wchodzi bez problemu)
udało Ci się Piotrek ten problem rozwiązać? sprzęgło wymieniłeś i na jakie? bo też mam dylemat jakie sprzęgło wybrać |
_________________ satynowa Godzilla
 |
|
|
|
 |
|