[EAxx] Zamarźnięty - przymarzający centralny zamek |
Autor |
Wiadomość |
zichu
Mitsumaniak Green Hornet

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 268 Skąd: Racibórz/Płock
|
Wysłany: 29-01-2012, 20:15 [EAxx] Zamarźnięty - przymarzający centralny zamek
|
|
|
Witam
Mam kłopot z centralnym zamkiem. zacznę od poczatku. z pilota z c.zamku da sie otworzyć samochód ale nie otwiera sie zamek od strony pasazera z przodu. nie zmienia tego faktu nawet rozgrzanie samochodu-wnętrza do 30*(wg klimy). na kluczyk da sie otworzyć tylko bagażnik i dzwi pasażera bo w dzwiach kierowcy ktos cos musial wcisnąć. problem w tym ze w moim galancie(nie wiem czy we wszystkich tak jest) zamek master jest tylko w drzwiach kierowcy i tylko on odblokowywuje pozostałe dzwi. i nie było by w tym aż takiego problemu gdyby nie fakt ze wczoraj wieczorem zamki tak pozamarzały ze c. zamek z pilota nie dał rady ruszyć siłownikow i samochód się nie chcial otworzyć:( musiałem przez bagaznik wejśc do środka i po kolei recznie odblokowywac wszystkie drzwi. przednie po stronie kierowcy dały sie odblokowac po jakichś 15-20minutach nagrzewania samochodu. kupiłem juz WD40 i "zpsiukałem" wszystkie zamki od środka. troche pomoglo bo dzisiaj było łatwiej otworzyć dzwi ale te po stronie pasażera z przodu nie reaguja wogóle na c. zamek-ani z pilota ani z mastera z drzwi kierowcy(nie dziala ani otwieranie ani zamykanie). co prawda kłopot nie az tak bardzo uciązliwy ale jednak nie chcialbym zeby przez moja nieuwage ktos mi kiedys okradł samochód. mam Galanta EA2W |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 30-11-2014, 09:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-01-2012, 20:23
|
|
|
Masz wilgoc pod boczkami drzwi , proponuje wstawic auto do ciepłego miejsca na min 2dni i zdemontowac boczki i wszystko wysuszyc .
Ale najpierw sprawdz u siebie w aucie czy przypadkiem nie masz wilgotnych dywaników welurowych bo to wszystko sie 'odkłada" w postaci wilgoci w drzwiach , a potem ciegna przymarzaja . Temat przerabiałem w klku autach |
|
|
|
 |
keleron
Mitsumaniak sie gra sie ma

Auto: Galant 2,5 V6 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 249 Skąd: Warszawa-Bielany
|
Wysłany: 29-01-2012, 20:42
|
|
|
A czy może ktos napisać które elementy sa do nasmarowania jeśli zdemontuje się juz boczek...?
Mile widzane jakies foto bo u mnie jest to samo...muszę rozebrać boczek...pryskanie smarem do zamka nic nie da |
_________________ ...02051/KMM
 |
|
|
|
 |
zichu
Mitsumaniak Green Hornet

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 268 Skąd: Racibórz/Płock
|
Wysłany: 29-01-2012, 22:19
|
|
|
na zime kupiłem sobie gumowe dywaniki:) czyli rozumiem ze na wiosnę(lub jak sie ociepli) to wszystko wróci do normy? niestety nie mam gdzie samochodu postawić w ciepłe miejsce:( samochod stoi cały czas na zewnątrz |
|
|
|
 |
pitbu77
Mitsumaniak Made in Poland

Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 728 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-01-2012, 23:31
|
|
|
Tia, mam dokładnie tę samą przypadłość zimową |
_________________ ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
mackbeth
Mitsumaniak

Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica
|
Wysłany: 30-01-2012, 13:15
|
|
|
Drzwi pasażera u mnie też przymarzały notorycznie.. ale od soboty problemu nie ma. należ zdjąć boczek, zobaczyć jak idzie pręt od wichajstra blokady, i w mechanizm gdzie wchodzi pręt (trzeba trochę zerwać folii żeby się dostać) i wewnątrz mechanizmy najpierw jakieś WD40 żeby rdze przeczyścić trochę, a potem sporo smaru białęgo w speju:) I już nie zamarza:) |
_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 |
|
|
|
 |
bbandi
Forumowicz

Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 603 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 30-01-2012, 13:22
|
|
|
Nie wiem czy jest podobnie w galancie, ale w maździe miałem taki problem że folia osłaniająca ciegno była zamocowana na smaże i ten właśnie smar dostał się pomiedzy folię a cięgno i to powodowało złą pracę cięgna i czasem domykało a czase nie - po wyczyszczeniu tego miejsca ze smaru wszystko wróciło do normy. |
|
|
|
 |
zichu
Mitsumaniak Green Hornet

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 268 Skąd: Racibórz/Płock
|
Wysłany: 30-01-2012, 17:51
|
|
|
dzięki za odpowiedzi:) dodam ze dzisiaj było o całe 3* cieplej(-8*) niz wczoraj i przedwczoraj(-11*) i juz sie normalnie otwiera i zamyka o_O dziwny samochod:P |
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 30-01-2012, 21:16
|
|
|
Dobre dzisiaj rano zagotował mnie dokładnie ten sam objaw w tych samych drzwiach |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-01-2012, 21:49
|
|
|
oj a mi tak ostatnio zamki zamarzają że nawet kluczykiem ciężko drzwi otworzyć, szykuje się na wiosnę czyszczenie kaset |
|
|
|
 |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 30-11-2014, 00:52 [EAxx] Przymarzający zamek centralny
|
|
|
Witam, od czasu do czasu w okresie zimowym miewałem problem z otwarciem drzwi od kierowcy, ponieważ coś tam od zimna przymarzało i musiałem ręcznie przez tylne drzwi odblokowywać skobelek przy klamce. Niestety dwa dni temu problem się nasilił, ponieważ zamarzły mi zamki w obu przednich drzwiach, a ręcznie nie dały się odblokować. Dopiero po lekkim nagrzaniu wnętrza można było otworzyć drzwi kierowcy. Drzwi pasażera rozmarzły po dłuższym czasie. Tego samego dnia zdjąłem boczki i porządnie wypsikałem mechanizm i cięgna silikonem w sprayu. Niestety nie na wiele się to zdało, bo następnego dnia sytuacja się powtórzyła. Było o tyle lepiej, że lewe przednie drzwi dały się z łatwością odblokować ręcznie od środka. Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem? Zastanawiam się, czy to przymarza coś na linii siłownik skobelek czy coś w samym siłowniku. Widać po skobelku, że próbuje się otworzyć ale nie ma siły, więc na zdrowy rozum sam siłownik działa. Nie wiem czy sytuacji nie sprokurowałem założeniem wygłuszenia, które dość szczelnie zamknęło przestrzeń, w której znajduje się mechanizm i cięgna, przez co się może zbierać wilgoć, która zamarza. Może ktoś ma jakiś sprawdzony sposób jak sobie poradzić z tą kłopotliwą przypadłością? Jutro planuję jeszcze raz rozebrać boczki i wpuścić na mechanizm tym razem trochę WD-40, ale nie wiem czy to też nie będzie daremny trud. |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-11-2014, 08:11
|
|
|
Ja swego czasu wyciągnąłem przednie zamki oraz wkładki klucza i wymoczyłem/wyczyściłem je w ropie dodatkowo smarując wszystkie połączenia i części ruchome cięgien. Od tego czasu nie mam problemu z zamarzaniem.
Niekoniecznie możesz mieć problem z zamarzaniem, równie dobrze siłownik w zamku może już "siadać" i będzie podobny objaw nawet gdy nie ma mrozu (miałem tak z drzwiami kierowcy, teraz pasażera) czyli brak mocy na siłowniku. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-11-2014, 11:36
|
|
|
pompec, jeśli okleiłeś szczelnie drzwi to dobrze, oryginalna folia też ma takie zadanie aby nie wpuszczać wilgoci i wody z wnętrza drzwi do auta. Zwróć uwagę czy podczas oklejania drzwi nie ograniczyłeś za bardzo przestrzeni, w której pracują cięgna idące od zamka drzwi do klamki wewnętrznej. Może być tak, że cięgno od centralnego zamka przykleja się do wygłuszenia (mam tak w jednym z Galantów). |
|
|
|
 |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 30-11-2014, 19:41
|
|
|
Hugo napisał/a: | Zwróć uwagę czy podczas oklejania drzwi nie ograniczyłeś za bardzo przestrzeni, w której pracują cięgna idące od zamka drzwi do klamki wewnętrznej. |
zwracałem na to uwagę i tu nie powinno być problemu... z jednej strony z tą wilgocią może być prawda, ale z drugiej jak by była jakaś wentylacja, to też mogłoby to zapobiegać wilgoci... rozważam czy by nie porobić trochę dziurek w wygłuszeniu na wysokości zamków, żeby jednak jakaś cyrkulacja była...
P.S. dziś przy -5' drzwi kierowcy otworzyły się za pierwszym razem, więc coś tam moje działania dały, ale i tak planuję w przyszły weekend potraktować wnętrze drzwi suszarką lub opalarką, żeby wygonić wilgoć i obwicie popsikam tak jakimś smarem czy silikonem... |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
|