Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Zamarźnięty - przymarzający centralny zamek
Autor Wiadomość
zichu 
Mitsumaniak
Green Hornet


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 268
Skąd: Racibórz/Płock
Wysłany: 29-01-2012, 20:15   [EAxx] Zamarźnięty - przymarzający centralny zamek

Witam
Mam kłopot z centralnym zamkiem. zacznę od poczatku. z pilota z c.zamku da sie otworzyć samochód ale nie otwiera sie zamek od strony pasazera z przodu. nie zmienia tego faktu nawet rozgrzanie samochodu-wnętrza do 30*(wg klimy). na kluczyk da sie otworzyć tylko bagażnik i dzwi pasażera bo w dzwiach kierowcy ktos cos musial wcisnąć. problem w tym ze w moim galancie(nie wiem czy we wszystkich tak jest) zamek master jest tylko w drzwiach kierowcy i tylko on odblokowywuje pozostałe dzwi. i nie było by w tym aż takiego problemu gdyby nie fakt ze wczoraj wieczorem zamki tak pozamarzały ze c. zamek z pilota nie dał rady ruszyć siłownikow i samochód się nie chcial otworzyć:( musiałem przez bagaznik wejśc do środka i po kolei recznie odblokowywac wszystkie drzwi. przednie po stronie kierowcy dały sie odblokowac po jakichś 15-20minutach nagrzewania samochodu. kupiłem juz WD40 i "zpsiukałem" wszystkie zamki od środka. troche pomoglo bo dzisiaj było łatwiej otworzyć dzwi ale te po stronie pasażera z przodu nie reaguja wogóle na c. zamek-ani z pilota ani z mastera z drzwi kierowcy(nie dziala ani otwieranie ani zamykanie). co prawda kłopot nie az tak bardzo uciązliwy ale jednak nie chcialbym zeby przez moja nieuwage ktos mi kiedys okradł samochód. mam Galanta EA2W
Ostatnio zmieniony przez robertdg 30-11-2014, 09:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-01-2012, 20:23   

Masz wilgoc pod boczkami drzwi , proponuje wstawic auto do ciepłego miejsca na min 2dni i zdemontowac boczki i wszystko wysuszyc .
Ale najpierw sprawdz u siebie w aucie czy przypadkiem nie masz wilgotnych dywaników welurowych bo to wszystko sie 'odkłada" w postaci wilgoci w drzwiach , a potem ciegna przymarzaja . Temat przerabiałem w klku autach :wink:
 
 
keleron 
Mitsumaniak
sie gra sie ma


Auto: Galant 2,5 V6 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 249
Skąd: Warszawa-Bielany
Wysłany: 29-01-2012, 20:42   

A czy może ktos napisać które elementy sa do nasmarowania jeśli zdemontuje się juz boczek...?
Mile widzane jakies foto bo u mnie jest to samo...muszę rozebrać boczek...pryskanie smarem do zamka nic nie da :cry:
_________________
...02051/KMM
 
 
 
zichu 
Mitsumaniak
Green Hornet


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 268
Skąd: Racibórz/Płock
Wysłany: 29-01-2012, 22:19   

na zime kupiłem sobie gumowe dywaniki:) czyli rozumiem ze na wiosnę(lub jak sie ociepli) to wszystko wróci do normy? niestety nie mam gdzie samochodu postawić w ciepłe miejsce:( samochod stoi cały czas na zewnątrz
 
 
 
pitbu77 
Mitsumaniak
Made in Poland


Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 728
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-01-2012, 23:31   

Tia, mam dokładnie tę samą przypadłość zimową :)
_________________
ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways :D
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 30-01-2012, 09:09   

mi przymarzło cięgno w drzwiach kierowcy, i z pilota nie otworzy
tylko kluczykiem albo od środka
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
mackbeth 
Mitsumaniak


Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 686
Skąd: Wrocław/Łęknica
Wysłany: 30-01-2012, 13:15   

Drzwi pasażera u mnie też przymarzały notorycznie.. ale od soboty problemu nie ma. należ zdjąć boczek, zobaczyć jak idzie pręt od wichajstra blokady, i w mechanizm gdzie wchodzi pręt (trzeba trochę zerwać folii żeby się dostać) i wewnątrz mechanizmy najpierw jakieś WD40 żeby rdze przeczyścić trochę, a potem sporo smaru białęgo w speju:) I już nie zamarza:)
_________________
三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 
 
 
bbandi 
Forumowicz


Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 603
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 30-01-2012, 13:22   

Nie wiem czy jest podobnie w galancie, ale w maździe miałem taki problem że folia osłaniająca ciegno była zamocowana na smaże i ten właśnie smar dostał się pomiedzy folię a cięgno i to powodowało złą pracę cięgna i czasem domykało a czase nie - po wyczyszczeniu tego miejsca ze smaru wszystko wróciło do normy.
 
 
zichu 
Mitsumaniak
Green Hornet


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 268
Skąd: Racibórz/Płock
Wysłany: 30-01-2012, 17:51   

dzięki za odpowiedzi:) dodam ze dzisiaj było o całe 3* cieplej(-8*) niz wczoraj i przedwczoraj(-11*) i juz sie normalnie otwiera i zamyka o_O dziwny samochod:P
 
 
 
Psikus 
Mitsumaniak


Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 981
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 30-01-2012, 21:16   

Dobre :twisted: dzisiaj rano zagotował mnie dokładnie ten sam objaw w tych samych drzwiach :mrgreen:
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30-01-2012, 21:49   

oj a mi tak ostatnio zamki zamarzają że nawet kluczykiem ciężko drzwi otworzyć, szykuje się na wiosnę czyszczenie kaset
 
 
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 30-11-2014, 00:52   [EAxx] Przymarzający zamek centralny

Witam, od czasu do czasu w okresie zimowym miewałem problem z otwarciem drzwi od kierowcy, ponieważ coś tam od zimna przymarzało i musiałem ręcznie przez tylne drzwi odblokowywać skobelek przy klamce. Niestety dwa dni temu problem się nasilił, ponieważ zamarzły mi zamki w obu przednich drzwiach, a ręcznie nie dały się odblokować. Dopiero po lekkim nagrzaniu wnętrza można było otworzyć drzwi kierowcy. Drzwi pasażera rozmarzły po dłuższym czasie. Tego samego dnia zdjąłem boczki i porządnie wypsikałem mechanizm i cięgna silikonem w sprayu. Niestety nie na wiele się to zdało, bo następnego dnia sytuacja się powtórzyła. Było o tyle lepiej, że lewe przednie drzwi dały się z łatwością odblokować ręcznie od środka. Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem? Zastanawiam się, czy to przymarza coś na linii siłownik skobelek czy coś w samym siłowniku. Widać po skobelku, że próbuje się otworzyć ale nie ma siły, więc na zdrowy rozum sam siłownik działa. Nie wiem czy sytuacji nie sprokurowałem założeniem wygłuszenia, które dość szczelnie zamknęło przestrzeń, w której znajduje się mechanizm i cięgna, przez co się może zbierać wilgoć, która zamarza. Może ktoś ma jakiś sprawdzony sposób jak sobie poradzić z tą kłopotliwą przypadłością? Jutro planuję jeszcze raz rozebrać boczki i wpuścić na mechanizm tym razem trochę WD-40, ale nie wiem czy to też nie będzie daremny trud.
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30-11-2014, 08:11   

Ja swego czasu wyciągnąłem przednie zamki oraz wkładki klucza i wymoczyłem/wyczyściłem je w ropie dodatkowo smarując wszystkie połączenia i części ruchome cięgien. Od tego czasu nie mam problemu z zamarzaniem.
Niekoniecznie możesz mieć problem z zamarzaniem, równie dobrze siłownik w zamku może już "siadać" i będzie podobny objaw nawet gdy nie ma mrozu (miałem tak z drzwiami kierowcy, teraz pasażera) czyli brak mocy na siłowniku.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-11-2014, 11:36   

pompec, jeśli okleiłeś szczelnie drzwi to dobrze, oryginalna folia też ma takie zadanie aby nie wpuszczać wilgoci i wody z wnętrza drzwi do auta. Zwróć uwagę czy podczas oklejania drzwi nie ograniczyłeś za bardzo przestrzeni, w której pracują cięgna idące od zamka drzwi do klamki wewnętrznej. Może być tak, że cięgno od centralnego zamka przykleja się do wygłuszenia (mam tak w jednym z Galantów).
 
 
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 30-11-2014, 19:41   

Hugo napisał/a:
Zwróć uwagę czy podczas oklejania drzwi nie ograniczyłeś za bardzo przestrzeni, w której pracują cięgna idące od zamka drzwi do klamki wewnętrznej.

zwracałem na to uwagę i tu nie powinno być problemu... z jednej strony z tą wilgocią może być prawda, ale z drugiej jak by była jakaś wentylacja, to też mogłoby to zapobiegać wilgoci... rozważam czy by nie porobić trochę dziurek w wygłuszeniu na wysokości zamków, żeby jednak jakaś cyrkulacja była...
P.S. dziś przy -5' drzwi kierowcy otworzyły się za pierwszym razem, więc coś tam moje działania dały, ale i tak planuję w przyszły weekend potraktować wnętrze drzwi suszarką lub opalarką, żeby wygonić wilgoć i obwicie popsikam tak jakimś smarem czy silikonem...
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.