 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
S-AYC do naszych vr4 |
Autor |
Wiadomość |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 01-02-2012, 11:59 S-AYC do naszych vr4
|
|
|
Właśnie przymierzam się do założenia dyfra S-AYC do swego Miśka. Pomyślałem, że warto podzielić się informacjami.
1. Dlaczego S-AYC?
Bo jest wytrzymalszy. Został wprowadzony do modeli Evo 8 z serii FQ. Cytując za Mitsubishi, MMC po wielu narzekaniach właścicieli Evo, że dyfry z AYC padają na torze jak muchy, postanowiło przekonstruować mechanicznie cały dyfer by wytrzymywał moce 400+ bhp. Tak narodził się S-AYC, który różni się zmienioną przekładnią i ilościa zębów, który nominalnie ma wytrzyłość dwa razy większego momentu obrotowego niż tradycyjne AYC.
“AYC has come under criticism in some quarters for not transferring enough torque to match the increased power outputs of the latest Evolution models when shod with high-grip tires and driven on race circuit or other high-friction surfaces. Responding to this, MMC developed and now introduces Super AYC after carefully calculating torque transfer requirements under simulated race conditions. Switching from the use of a bevel gear to a planetary gear differential, the new unit is able to transfer twice the torque of the current AYC.”
2. Źródło S-AYC
Ten rodzaj dyfra występował na pewno w serii EVO 8 FQ, niektóre źródła podają że pojawił się juz od EVO 7, jednak na MLR nie ma potwierdzenia. Nalezy uważać, bo w Evo 8 GR (moce 260 bhp) wciąż występował dyfer ayc. Dyfer s-ayc z EVO 9 natomiast już nie pasuje, tak samo bardziej zaawansowany z Evo X.
3. Różnice między AYC i S-AYC.
- różnica przełożeń:
vr4 zębatka: 53/16
przełożenie 3.3125
Evo FQ zębatka: 43/13
przełożenie: 3.3077
Finalne przełożenie to różnica 0.0048, co przekłada się na podobną różnicę jak różny bieżnik między przednią a tylna osią, a więc pomijalne.
- różnica flanszy mocującej wał napędowy. Flansza z Evo jest innej długości. Należy przeswapować flansze z vr4 do dyfra SAYC.
- różnica obudowy (uwaga!, na zdjęciach dyfry mają już przeswapowane flansze):
dyfer z vr4:
dyfer SAYC z Evo:
Oba dyfry obok siebie:
Jak widać mocowanie do sanek ma inną długość. W s-ayc jest krótsze. By temu zaradzić należu zastosować podkładki dystansowe o grubości 10mm:
Kolejnym problemem jest lokalizacja wlewów płynów. W przypadku oleju do dyfra, możemy podciąć sam wlew ok. 5 do 7mm, co da nam wystarczajaco dużo miejsca na operowanie kluczem w celu odkręcenia śruby wlewu itd. gdy dyfer już zostanie zamontowany. Tak jak na zdjęciu:
W przypadku płynu ayc, niestety należy napełnić dyfer przed zamontowaniem, a potem w czasie wymian zrzucać dyfer na dół, albo wykroić sobie klapkę w zagłębieniu koła zapasowego by mieć dostęp do śruby wlewu. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
|
|