Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
S-AYC do naszych vr4
Autor Wiadomość
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 01-02-2012, 11:59   S-AYC do naszych vr4

Właśnie przymierzam się do założenia dyfra S-AYC do swego Miśka. Pomyślałem, że warto podzielić się informacjami.

1. Dlaczego S-AYC?
Bo jest wytrzymalszy. Został wprowadzony do modeli Evo 8 z serii FQ. Cytując za Mitsubishi, MMC po wielu narzekaniach właścicieli Evo, że dyfry z AYC padają na torze jak muchy, postanowiło przekonstruować mechanicznie cały dyfer by wytrzymywał moce 400+ bhp. Tak narodził się S-AYC, który różni się zmienioną przekładnią i ilościa zębów, który nominalnie ma wytrzyłość dwa razy większego momentu obrotowego niż tradycyjne AYC.
“AYC has come under criticism in some quarters for not transferring enough torque to match the increased power outputs of the latest Evolution models when shod with high-grip tires and driven on race circuit or other high-friction surfaces. Responding to this, MMC developed and now introduces Super AYC after carefully calculating torque transfer requirements under simulated race conditions. Switching from the use of a bevel gear to a planetary gear differential, the new unit is able to transfer twice the torque of the current AYC.”

2. Źródło S-AYC
Ten rodzaj dyfra występował na pewno w serii EVO 8 FQ, niektóre źródła podają że pojawił się juz od EVO 7, jednak na MLR nie ma potwierdzenia. Nalezy uważać, bo w Evo 8 GR (moce 260 bhp) wciąż występował dyfer ayc. Dyfer s-ayc z EVO 9 natomiast już nie pasuje, tak samo bardziej zaawansowany z Evo X.

3. Różnice między AYC i S-AYC.
- różnica przełożeń:
vr4 zębatka: 53/16
przełożenie 3.3125
Evo FQ zębatka: 43/13
przełożenie: 3.3077
Finalne przełożenie to różnica 0.0048, co przekłada się na podobną różnicę jak różny bieżnik między przednią a tylna osią, a więc pomijalne.

- różnica flanszy mocującej wał napędowy. Flansza z Evo jest innej długości. Należy przeswapować flansze z vr4 do dyfra SAYC.

- różnica obudowy (uwaga!, na zdjęciach dyfry mają już przeswapowane flansze):
dyfer z vr4:


dyfer SAYC z Evo:


Oba dyfry obok siebie:


Jak widać mocowanie do sanek ma inną długość. W s-ayc jest krótsze. By temu zaradzić należu zastosować podkładki dystansowe o grubości 10mm:




Kolejnym problemem jest lokalizacja wlewów płynów. W przypadku oleju do dyfra, możemy podciąć sam wlew ok. 5 do 7mm, co da nam wystarczajaco dużo miejsca na operowanie kluczem w celu odkręcenia śruby wlewu itd. gdy dyfer już zostanie zamontowany. Tak jak na zdjęciu:


W przypadku płynu ayc, niestety należy napełnić dyfer przed zamontowaniem, a potem w czasie wymian zrzucać dyfer na dół, albo wykroić sobie klapkę w zagłębieniu koła zapasowego by mieć dostęp do śruby wlewu. :mrgreen:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.