akumulator do sigmy |
Autor |
Wiadomość |
sigmapoznan99
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 1 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 04-11-2011, 23:56 akumulator do sigmy
|
|
|
Witam
jestem na etapie sprzedaży mojej sigmy 3,0 1993 kombi w automacie, powód sprzedaży to auto służbowe, sigma stoi pół roku odpalana od niedzieli, efektem czego jest padnięty akumulator, już poprzedniej zimy czasem miał problemy by zakręcić, chce kupić nowy i tu pytanie, jaki polecacie? |
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 08-11-2011, 20:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 05-11-2011, 19:19
|
|
|
mam u siebie nordstar - chodzi już prawie 4 rok bezproblemowo - 65Ah |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 05-11-2011, 21:12
|
|
|
Tak na prawdę to kwestia szczęścia. Moja Mama w Seiciencie miała przez 9 lat centrę kupiła kolejną i padł jej po 2 latach. Ja u siebie mam vartę i też jest dobra i przy okazji niedroga
http://allegro.pl/akumula...1897353169.html |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 05-11-2011, 23:22
|
|
|
Moje doświadczenia z Vectry ojca: oryginał 4 lata, Centra 4 lata, Bosch siada - nie ma 3 lat nawet .
Sigma - jakiś mało znany TOPLA - 2.5 roku, Kager ok. 3 lata (ze 4 razy rozładował mi się do 0)
Obecnie jest VARTA... |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
jac33k
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 166 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 06-11-2011, 17:23
|
|
|
U mnie teraz też warta. U kolegi w E55A od dwóch lat . W Galancie E33A też warta od roku. Czyli jeszcze nie mam opinii. Za krótki okres użytkowania. |
_________________ Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 06-11-2011, 19:35
|
|
|
Mam teraz Optime RedTop 50 AH - najlepszy akumulator jaki miałem - i dają bezwzględną gwarancje 5 lat. U mnie jeździ niecały rok ,ale 6 godzin na światłąch nie robi na nim wrażenia. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 01-02-2012, 20:26
|
|
|
No więc przyszedł czas na wymianę akumulatora - dzisiaj przy -22 stopniach mrozu zakręcił kilka razy i stop . Akumulator firmy zap - piast nordstar pracował od 08.08.2007 r zatem mogę go śmiało polecić bo sprawował się dobrze . Dziś kupiłem za 200 stówki akumulator firmy motrex fire ball 60 ah i 600 mocy rozruchowej zobaczymy czy też tyle wytrzyma |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 01-02-2012, 20:37
|
|
|
polecam akumulator firmy Forse- żółty,jest rewelacyjny.Mam go 5 lat i nigdy nie zawiódł nawet powyżej minus 30 stopni |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 01-02-2012, 21:21
|
|
|
W zeszłym roku też wymieniałem, kupiłem Bosch silver 72 Ah. ZAP dobry wybór - do tej pory miałem tylko ZAP (jest niedaleko mnie fabryka) ale zdrożał i obraziłem się. |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 01-02-2012, 22:36
|
|
|
ja polecam wspomnianą kiedyś VARTE - w Vectrze, która notorycznie rozładowywała akumulatory - jest nieźle po 10 dniach, przy -15 odpaliła... |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 02-02-2012, 19:22
|
|
|
U mnie samochodzik stoi pod chmurką - dziś nad ranem było -24 stopnie / godz. 7 .00 / .Po południu wyszedłem odpalić i odpalił ale było mu ciężko , wszystko zgęstniało i zesztywniało Za rok jak będą takie mrozy to wleję syntetyk do silnika i skrzyni biegów . Chłodnice zasłoniłem kartonem i nawet w czasie jazdy trudno go zagrzać tak by wentylator się włączył, na postoju owszem ale w trasie nie... Ten aku co poleca slaw to miałem go w ręku ale wziąłem tego fireball'a zobaczymy.
Teraz mam na termometrze - 24 stopnie .Zobaczymy rano jak nie odpali - będe reklamował . |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 02-02-2012, 20:10
|
|
|
ja odpalałem dziś rano koło 7:30 buło -22 pod blokiem - ale zakręcił bez problemu. zbyszek05, w sigmach nic zasłaniać nie trzeba - jest im ciepło a wentylator zapobiega przegrzaniu więc zupełnie noormalna sprawa że zimą sie nie załącza. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 03-02-2012, 20:15
|
|
|
I się nie załączy bo na obiegu jest pewnie ok 90 stopni - a wentylator załączy się przy 97 stopniach jak go termostat puści - jak nie puści to zimno w samochodzie .Zatem jak zasłonisz chłodnicę przy - 22 dla silnika będzie cieplej ,nie zagrzeje się bo masz wentylator i temperatura na zewnątrz mu na to nie pozwoli , Jeżeli dla silnika będzie cieplej to szybciej otworzy się termostat i szybciej będzie ciepło w samochodzie ...A kiedy jedziesz w trasę z przepisową prędkością to nie wierzę aby na obiegu było więcej niż 90 stopni ,zatem termostat zamknięty ...Ja zasłoniłem pół - jutro zasłonię całą chłodnicę .
a z wentylatorem chodziło mi o to że jest tak edit zimno . Nad ranem było -26
Sigma to stary samochód ....
Edit: Wulgaryzm wykropkowany nadal jest wulgaryzmem. |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
Ostatnio zmieniony przez mkm 05-02-2012, 11:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 03-02-2012, 20:22
|
|
|
mhm - w sumie automat troche wymusza inną pracę - na początku ciągnie przez minute czy dwie na najnizszym biegu i mam po 3000 obrotów.. może dlatego szybciej sie grzeje. - nie wiem - zauważyłem że skrzyni zimno jest - ale myśle o zrobieniu załączanego małego obiegu z termostatem dla skrzyni żeby omijało chłodnicę oleju.. - to chyba razem z UKP zrobie bo mam jedno wolne wyjscei jeszcze |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 05-02-2012, 10:53
|
|
|
Zbyszku nie chcę nic mówić ale chyba nie wiesz jak ma to wszystko działać. Nie mam źródeł ale ogólnie w Sigmach i większości samochodów działa to tak że masz 2 obiegi - mały i duży. Duży obieg to chłodnica, mały to silnik i nagrzewnica. Na zimnym silniku termostat jest zamknięty i płyn przepływa tylko przez silnik i nagrzewnicę. W momencie kiedy temperatura zaczyna wzrastać, termostat stopniowo się otwiera i płyn zaczyna się mieszać, aż do momentu kiedy termostat się nieco ochłodzi i znowu zamknie przepływ. I to dzieje się ciągle. W przypadku ekstremalnych mrozów i maksymalnego grzania w kabinie teoretycznie jest możliwe że termostat w ogóle nie będzie się otwierał ponieważ całe ciepło z silnika zostanie odebrane przez nagrzewnicę. Zatem zasłanianie chłodnicy jest zupełnie zbędne. Sytuacja jest inna w przypadku kiedy masz uszkodzony termostat (co miałem okazję sprawdzić) - wtedy płyn cały czas się miesza z tym z chłodnicy i przy niższych temperaturach silnik ma problemy z osiągnięciem temperatury roboczej.
http://www.portal.motodup...taowe&Itemid=96 |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|