Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
akumulator do sigmy
Autor Wiadomość
sigmapoznan99 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 1
Skąd: wlkp
Wysłany: 04-11-2011, 23:56   akumulator do sigmy

Witam

jestem na etapie sprzedaży mojej sigmy 3,0 1993 kombi w automacie, powód sprzedaży to auto służbowe, sigma stoi pół roku odpalana od niedzieli, efektem czego jest padnięty akumulator, już poprzedniej zimy czasem miał problemy by zakręcić, chce kupić nowy i tu pytanie, jaki polecacie?
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 08-11-2011, 20:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 05-11-2011, 19:19   

mam u siebie nordstar - chodzi już prawie 4 rok bezproblemowo - 65Ah
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 05-11-2011, 21:12   

Tak na prawdę to kwestia szczęścia. Moja Mama w Seiciencie miała przez 9 lat centrę kupiła kolejną i padł jej po 2 latach. Ja u siebie mam vartę i też jest dobra i przy okazji niedroga
http://allegro.pl/akumula...1897353169.html
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 05-11-2011, 23:22   

Moje doświadczenia z Vectry ojca: oryginał 4 lata, Centra 4 lata, Bosch siada - nie ma 3 lat nawet :( .
Sigma - jakiś mało znany TOPLA - 2.5 roku, Kager ok. 3 lata (ze 4 razy rozładował mi się do 0)
Obecnie jest VARTA...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
jac33k 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 166
Skąd: Łomża
Wysłany: 06-11-2011, 17:23   

U mnie teraz też warta. U kolegi w E55A od dwóch lat . W Galancie E33A też warta od roku. Czyli jeszcze nie mam opinii. Za krótki okres użytkowania.
_________________
Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 06-11-2011, 19:35   

Mam teraz Optime RedTop 50 AH - najlepszy akumulator jaki miałem - i dają bezwzględną gwarancje 5 lat. U mnie jeździ niecały rok ,ale 6 godzin na światłąch nie robi na nim wrażenia.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 01-02-2012, 20:26   

No więc przyszedł czas na wymianę akumulatora - dzisiaj przy -22 stopniach mrozu zakręcił kilka razy i stop . Akumulator firmy zap - piast nordstar pracował od 08.08.2007 r zatem mogę go śmiało polecić bo sprawował się dobrze . Dziś kupiłem za 200 stówki akumulator firmy motrex fire ball 60 ah i 600 mocy rozruchowej zobaczymy czy też tyle wytrzyma
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 01-02-2012, 20:37   

polecam akumulator firmy Forse- żółty,jest rewelacyjny.Mam go 5 lat i nigdy nie zawiódł nawet powyżej minus 30 stopni
 
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 01-02-2012, 21:21   

W zeszłym roku też wymieniałem, kupiłem Bosch silver 72 Ah. ZAP dobry wybór - do tej pory miałem tylko ZAP (jest niedaleko mnie fabryka) ale zdrożał i obraziłem się.
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 01-02-2012, 22:36   

ja polecam wspomnianą kiedyś VARTE - w Vectrze, która notorycznie rozładowywała akumulatory - jest nieźle po 10 dniach, przy -15 odpaliła...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 02-02-2012, 19:22   

U mnie samochodzik stoi pod chmurką - dziś nad ranem było -24 stopnie / godz. 7 .00 / .Po południu wyszedłem odpalić i odpalił ale było mu ciężko , wszystko zgęstniało i zesztywniało :doubt: Za rok jak będą takie mrozy to wleję syntetyk do silnika i skrzyni biegów . Chłodnice zasłoniłem kartonem i nawet w czasie jazdy trudno go zagrzać tak by wentylator się włączył, na postoju owszem ale w trasie nie... Ten aku co poleca slaw to miałem go w ręku ale wziąłem tego fireball'a zobaczymy.
Teraz mam na termometrze - 24 stopnie .Zobaczymy rano jak nie odpali - będe reklamował .
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 02-02-2012, 20:10   

ja odpalałem dziś rano koło 7:30 buło -22 pod blokiem - ale zakręcił bez problemu. zbyszek05, w sigmach nic zasłaniać nie trzeba - jest im ciepło a wentylator zapobiega przegrzaniu więc zupełnie noormalna sprawa że zimą sie nie załącza.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 03-02-2012, 20:15   

I się nie załączy bo na obiegu jest pewnie ok 90 stopni - a wentylator załączy się przy 97 stopniach jak go termostat puści - jak nie puści to zimno w samochodzie .Zatem jak zasłonisz chłodnicę przy - 22 dla silnika będzie cieplej ,nie zagrzeje się bo masz wentylator i temperatura na zewnątrz mu na to nie pozwoli , Jeżeli dla silnika będzie cieplej to szybciej otworzy się termostat i szybciej będzie ciepło w samochodzie ...A kiedy jedziesz w trasę z przepisową prędkością to nie wierzę aby na obiegu było więcej niż 90 stopni ,zatem termostat zamknięty ...Ja zasłoniłem pół - jutro zasłonię całą chłodnicę .

a z wentylatorem chodziło mi o to że jest tak edit zimno . Nad ranem było -26

Sigma to stary samochód ....

Edit: Wulgaryzm wykropkowany nadal jest wulgaryzmem.
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
Ostatnio zmieniony przez mkm 05-02-2012, 11:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 03-02-2012, 20:22   

mhm - w sumie automat troche wymusza inną pracę - na początku ciągnie przez minute czy dwie na najnizszym biegu i mam po 3000 obrotów.. może dlatego szybciej sie grzeje. - nie wiem - zauważyłem że skrzyni zimno jest - ale myśle o zrobieniu załączanego małego obiegu z termostatem dla skrzyni żeby omijało chłodnicę oleju.. - to chyba razem z UKP zrobie bo mam jedno wolne wyjscei jeszcze :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 05-02-2012, 10:53   

Zbyszku nie chcę nic mówić ale chyba nie wiesz jak ma to wszystko działać. Nie mam źródeł ale ogólnie w Sigmach i większości samochodów działa to tak że masz 2 obiegi - mały i duży. Duży obieg to chłodnica, mały to silnik i nagrzewnica. Na zimnym silniku termostat jest zamknięty i płyn przepływa tylko przez silnik i nagrzewnicę. W momencie kiedy temperatura zaczyna wzrastać, termostat stopniowo się otwiera i płyn zaczyna się mieszać, aż do momentu kiedy termostat się nieco ochłodzi i znowu zamknie przepływ. I to dzieje się ciągle. W przypadku ekstremalnych mrozów i maksymalnego grzania w kabinie teoretycznie jest możliwe że termostat w ogóle nie będzie się otwierał ponieważ całe ciepło z silnika zostanie odebrane przez nagrzewnicę. Zatem zasłanianie chłodnicy jest zupełnie zbędne. Sytuacja jest inna w przypadku kiedy masz uszkodzony termostat (co miałem okazję sprawdzić) - wtedy płyn cały czas się miesza z tym z chłodnicy i przy niższych temperaturach silnik ma problemy z osiągnięciem temperatury roboczej.

http://www.portal.motodup...taowe&Itemid=96
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.