Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamarzł ?
Autor Wiadomość
watcher79 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-02-2012, 23:39   Zamarzł ?

Odpaliłem dzisiaj miśka po tygodniu stania na mrozie (20-25stopni). Przejechal ok 10km i nagrzal sie do odpowiedniej temperatury. Po kilku godzinach uruchomil sie rowniez od pierwszego dotkniecia ale nie przejechal już nawet kilometra... Najpierw chwilowy spadek mocy a po kilku sekundach choinka na desce rozdzielczej i wylaczenie silnika. Zjechalem na pobocze ale wyraźnie słyszalny był szum. Pewnie dlatego że skrzynia była na D a silnik już nie pracował. (taki mój domysł) Samochód nie jechał szybko i od razu zjechałem na pobocze więc mam nadzieję skrzyni nie powinno się nic stać.
I teraz pytanie co może być przyczyną ? Czy to tylko zamarznięte paliwo i wystarczy nagrzac auto, filtry wymienic i dolac denaturatu do baku, czy może coś z pompą ... a może coś innego ... ? ? ?
_________________
Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)

Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY

 
 
butyński
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2012, 10:27   

Zacznij tradycyjnie od filtra paliwa . Miałem ostatnio bardzo podobne objawy ( przy totalnym mrozie ) . Filtr paliwa był zasyfiony i były w nim grudki lodu . Po wymianie wszystko wróciło do normy .Pozdrawiam
 
 
RTW 
Forumowicz

Auto: carisma/ Pajero II, III, IV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 38
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-02-2012, 10:49   

U mnie wczoraj (-20) mimo zimowego paliwa i wlania do baku magicznego antydepresanta pojawiło się "szarpanie" przy przyspieszaniu. Zgodnie z zaleceniem serwisu dotankowałem około 5-7% benzyny i wszystko wróciło do normy.

Jednak kupiłem filtr paliwa i na wszelki wypadek zostawiłem go w samochodzie.

Pozdrawiam
RTW
 
 
watcher79 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-02-2012, 14:47   

Podobno dodawanie benzyny nie jest za zdrowe bo w z ropy pod wpływem mrozu wydziela sie parafina z benzyny woda i w sumie robi się niezła breja... Denaturat wysusza... A co sądzicie o specjalnych środkach dodawanych do paliwa w czasie mrozu ?
_________________
Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)

Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY

 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 05-02-2012, 15:22   

watcher79 napisał/a:
Podobno dodawanie benzyny nie jest za zdrowe bo w z ropy pod wpływem mrozu wydziela sie parafina z benzyny woda i w sumie robi się niezła breja... Denaturat wysusza... A co sądzicie o specjalnych środkach dodawanych do paliwa w czasie mrozu ?


Co ty gadasz, że nie wskazane jest dolewanie benzyny przy takich mrozach. Sam producent to zaleca tu masz wyciąg z instrukcji obsługi Pajero III

 
 
kriss499 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 56
Skąd: darłowo
Wysłany: 05-02-2012, 15:55   

watcher79 napisał/a:
Podobno dodawanie benzyny nie jest za zdrowe bo w z ropy pod wpływem mrozu wydziela sie parafina z benzyny woda i w sumie robi się niezła breja... Denaturat wysusza... A co sądzicie o specjalnych środkach dodawanych do paliwa w czasie mrozu ?


dzisiaj dolalem jakiś preparat STP z antyżelem bo rano (-20w nocy) dostal świra i niewchodził na obroty dopiero po rozgrzaniu na postoju unormowal sie, zobaczymy co bedzie jutro bo równie mroźną noc zapowiadają... :|
 
 
watcher79 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-02-2012, 17:53   

TangoKK gadam to co słyszałem :) :) Sam zdania na razie nie mam - stąd post tu na forum. Zbiorę info i podejmę decyzje co zrobić. Na razie odwiozlem auto do Mitcaru coby w poniedzialek do cieplego garażu wstawili (nie mam innej opcji niestety) Ciekaw jestem ile taka przyjemnosc bedzie mnie kosztowac. Filtr woże w bagazniku wiec powinni mnie skasowac za sama robocizne...
_________________
Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)

Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY

 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 05-02-2012, 18:33   

jak masz dobre paliwo,flitr,aku i rozrusznik to powinien palić i jeździć bezproblemowo. Jeżeli chodzi o dolewki do ON to najlepszym rozwiązaniem jest dolewać nafty lotniczej, bo robiona jest z tej samej frakcji co ON i ma podobne parametry spalania(nizsza liczba cetanowa) ale ważną zaletę zamarza w temp ok. -50 stopniC i dodatkowo oczyszcza układa paliwowy z nagarów.
_________________

 
 
kriss499 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 56
Skąd: darłowo
Wysłany: 05-02-2012, 19:31   

tompol34 napisał/a:
najlepszym rozwiązaniem jest dolewać nafty lotniczej


w jakich proporcjach?
 
 
artmit1 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DiD 04
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 47
Skąd: Stare Babice
Wysłany: 05-02-2012, 19:41   

Witam
Też słyszałem od znajomego który na tirach jeździł w zimne rejony europy i azji że najlepsza jest nafta - nie jest tak sucha jak benzyna więc nie zatrze raczej pompy :) .

pozdro
Arturos
_________________
Arturos Pajeros
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 05-02-2012, 19:41   

15-20% nafta się super miesza z ON. No właśnie tirowcy w Rosji i Skandynawii przy niższych temp. jaku nas leją naftę do ON
_________________

 
 
mikello 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 140
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 05-02-2012, 19:58   

Na którym to "Shellu" leją taką naftę lotniczą? ;)
_________________
Mikello
 
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 05-02-2012, 20:21   

Z tego co się orientuję to naftę lotniczą produkuje LOTOS pod nazwą JETa, kupić możesz jedynie w hurtowni paliw. Na zachodzie pod nazwą kerosyna.
_________________

Ostatnio zmieniony przez tompol34 05-02-2012, 20:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
watcher79 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-02-2012, 20:26   

Dzieki za info tompol... Jak ktoś się natknie na taką Naftę Lotniczą gdzieś na stacji benzynowej - dajcie znac. Jak się to nazywa sam produkt na stacji i po ile stoi.... chociaż cena w zasadzie bez znaczenia skoro dolewam raptem 15% :)
_________________
Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)

Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY

 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 05-02-2012, 20:44   

JET A-1 cena około 1,29 USD za litr - nafta lotnicza nie jest obożona akcyzą!!!!!!! Możecie też lać zwykłą naftę ma podobne parametry.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.