Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Wyrzucanie oleju wspomagania przez zbiorniczek.
Autor Wiadomość
Mqrio 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 5
Skąd: Sulechów
Wysłany: 08-02-2012, 14:58   [Cari 1.9TD] Wyrzucanie oleju wspomagania przez zbiorniczek.

Posiadam Carismę 1.9TD `99r. Od jakiegoś casu zaczeły się problemy ze wspomaganiem. Przy maksymalnym skręcie kierownicy słychać dosyć spore piszczenie. Często jest tak, że piszczenie słychać nawet po delikatnym skręcie kół, czasami przy skręcaniu są momenty, że czuć przerywany opór. Parę razy nastąpiło dosyć silne wyrzucenie oleju przez zbiorniczek, nie jest to częste, więc wystarczy dolać i można jechać. Tylko na jak długo starczą takie zabiegi? Co jest przyczyną?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-02-2012, 19:19   

Mqrio napisał/a:
Co jest przyczyną?
Za luźny lub zużyty pasek napedu pompy wspomagania. Naciągnąć bądź wymienić pasek.
 
 
kosek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 158
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-02-2012, 20:21   

Witam
Przerabiałem ten temat dwa lata temu.
U mnie najnormalniej w świecie zrobił się "korek lodowy"
i wywaliło mi olej zbiorniczkiem.
Całe szczęście szybko przyszła wiosna,
a dla pewności wymieniłem olej we wspomaganiu.


pozdrawiam
_________________
kosek
http://emoty.blox.pl/resource/jeep.gif
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 08-02-2012, 20:44   

Mogą być oba przypadki opisane powyżej a może być to że układ jest po prostu zapowietrzony i też może płyn wywalić górą. Proponuję posprawdzać wszystkie opisane powyżej przypadki. Powinno pomóc.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
skaleq 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 8
Skąd: Bydoszcz
Wysłany: 09-02-2012, 19:05   

Pytanie może banalne, ale co tam się wlewa ? :biggrin:
 
 
Mqrio 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 5
Skąd: Sulechów
Wysłany: 09-02-2012, 19:10   

Płyn od pompy wspomagania układu kierowniczego, który wylał się przez korek. Przy nieruchomej kierownicy olej podnosił się, podczas wykonywania skrętu kierownicą stan oleju opadał.
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 09-02-2012, 20:53   

skaleq, płyn do wspomagania. Nie Pamiętam dokładnie teraz jaki jest dedykowany do carismy ale ja u siebie wymieniłem na ATF 220 (kolor czerwony).
Mqrio napisał/a:
Przy nieruchomej kierownicy olej podnosił się, podczas wykonywania skrętu kierownicą stan oleju opadał.

A ja mam pytanie: jak skręciłeś na maksa w którąś ze stron i przytrzymałeś to szły bąble powietrza ? Jeśli tak to na 100% zapowietrzony układ. Sposób odpowietrzenia jest banalnie prosty. Skręcasz na maksa raz w jedną stronę, przytrzymujesz kierownicę przez chwilę, następnie skręcasz na maksa w drugą stronę, znów przytrzymujesz w tym położeniu i tak kilka razy aż przestanie wywalać bąble powietrza w zbiorniku. Po takim zabiegu powinno wszystko wrócić do normy.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Mqrio 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 5
Skąd: Sulechów
Wysłany: 09-02-2012, 21:48   

Jaro1974 przyznam szczeże, że przy maksymalnym skręcie mogły wychodzić bomble powietrza, bo z kabiny widziałem jak przez otwarty zbiorniczek tryska olej do góry. Raczej starałem się unikać maksymalnych skrętów kierownicy żeby nie prowokować piszczenia układu. Dzięki bardzo za poradę, jutro rano polecę do auta i postaram się go odpowietrzyć. Napiszę jak wyszło.
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 09-02-2012, 21:57   

Nie ma za co. Jeśli jest tak jak myślę to powinieneś mieć po problemie. Ale jeśli się zapowietrzył to musi być tego jakaś przyczyna więc posprawdzaj sobie wszystkie połączenia gwintowe od instalacji hydraulicznej.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.