| [Cari 1.9TD] Wyrzucanie oleju wspomagania przez zbiorniczek. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Mqrio   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9TD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 29 Sie 2010
 Posty: 5
 Skąd: Sulechów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-02-2012, 14:58   [Cari 1.9TD] Wyrzucanie oleju wspomagania przez zbiorniczek. |   
 |  
               | 
 |  
               | Posiadam Carismę 1.9TD `99r. Od jakiegoś casu zaczeły się problemy ze wspomaganiem. Przy maksymalnym skręcie kierownicy słychać dosyć spore piszczenie. Często jest tak, że piszczenie słychać nawet po delikatnym skręcie kół, czasami przy skręcaniu są momenty, że czuć przerywany opór. Parę razy nastąpiło dosyć silne wyrzucenie oleju przez zbiorniczek, nie jest to częste, więc wystarczy dolać i można jechać. Tylko na jak długo starczą takie zabiegi? Co jest przyczyną? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-02-2012, 19:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Za luźny lub zużyty pasek napedu pompy wspomagania. Naciągnąć bądź wymienić pasek. 	  | Mqrio napisał/a: |  	  | Co jest przyczyną? | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kosek   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,9TD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 9 razy
 Dołączył: 01 Lis 2008
 Posty: 158
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-02-2012, 20:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Przerabiałem ten temat dwa lata temu.
 U mnie najnormalniej w świecie zrobił się "korek lodowy"
 i wywaliło mi olej zbiorniczkiem.
 Całe szczęście szybko przyszła wiosna,
 a dla pewności wymieniłem olej we wspomaganiu.
 
   
   pozdrawiam
 |  
				| _________________ kosek
 http://emoty.blox.pl/resource/jeep.gif
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaro1974   Mitsumaniak
 Outsilverman ;-)
 
  
 Auto: O1 bez T, EA5A i moto
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 57 razy
 Dołączył: 05 Sty 2008
 Posty: 20742
 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | skaleq   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 07 Lut 2012
 Posty: 8
 Skąd: Bydoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-02-2012, 19:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pytanie może banalne, ale co tam się wlewa ?   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mqrio   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9TD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 29 Sie 2010
 Posty: 5
 Skąd: Sulechów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-02-2012, 19:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Płyn od pompy wspomagania układu kierowniczego, który wylał się przez korek. Przy nieruchomej kierownicy olej podnosił się, podczas wykonywania skrętu kierownicą stan oleju opadał. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaro1974   Mitsumaniak
 Outsilverman ;-)
 
  
 Auto: O1 bez T, EA5A i moto
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 57 razy
 Dołączył: 05 Sty 2008
 Posty: 20742
 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-02-2012, 20:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | skaleq, płyn do wspomagania. Nie Pamiętam dokładnie teraz jaki jest dedykowany do carismy ale ja u siebie wymieniłem na ATF 220 (kolor czerwony). 
  	  | Mqrio napisał/a: |  	  | Przy nieruchomej kierownicy olej podnosił się, podczas wykonywania skrętu kierownicą stan oleju opadał. | 
 A ja mam pytanie: jak skręciłeś na maksa w którąś ze stron i przytrzymałeś to szły bąble powietrza ? Jeśli tak to na 100% zapowietrzony układ. Sposób odpowietrzenia jest banalnie prosty. Skręcasz na maksa raz w jedną stronę, przytrzymujesz kierownicę przez chwilę, następnie skręcasz na maksa w drugą stronę, znów przytrzymujesz w tym położeniu  i tak kilka razy aż przestanie wywalać bąble powietrza w zbiorniku. Po takim zabiegu powinno wszystko wrócić do normy.
 |  
				| _________________ Admirał Gwiezdnej Floty
   Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
   carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
 outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
 S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
 EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
 
 "Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
 wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?: CY3A (?) - 2024 - ?
 "A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem
  " ルブリン
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mqrio   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9TD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 29 Sie 2010
 Posty: 5
 Skąd: Sulechów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-02-2012, 21:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jaro1974 przyznam szczeże, że przy maksymalnym skręcie mogły wychodzić bomble powietrza, bo z kabiny widziałem jak przez otwarty zbiorniczek tryska olej do góry. Raczej starałem się unikać maksymalnych skrętów kierownicy żeby nie prowokować piszczenia układu. Dzięki bardzo za poradę, jutro rano polecę do auta i postaram się go odpowietrzyć. Napiszę jak wyszło. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaro1974   Mitsumaniak
 Outsilverman ;-)
 
  
 Auto: O1 bez T, EA5A i moto
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 57 razy
 Dołączył: 05 Sty 2008
 Posty: 20742
 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |