Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Z czego podejdą części do Carismy '98 GDI
Autor Wiadomość
JarzynaOsw 
Mitsumaniak
Jarzyna


Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 99
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 09-02-2012, 13:06   Z czego podejdą części do Carismy '98 GDI

Witam i proszę o pomoc a zarazem to będzie ciekawostka dla wszystkich posiadaczy Carismy, ja osobiście mam do Was pytanie: z czego podejdzie jakaś krótsza skrzynia i co zrobić żeby podnieść moc silnika, może jakieś wtryski od Lancera czy Subaru czy kompa zmienić ale nie wiem z czego pasuje, jeśli ktoś już robił takie mody to proszę o pomoc.

Graty są potrzebne do Carismy 1,8 GDI z roku 1998.
_________________
GAZ mam w podłodze a nie w bagażniku...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-02-2012, 13:14   

Podniesienie mocy w benzyniaku bez turbo nie jest zbyt opłacalne. Efekt nie będzie adekwatny do poniesionych kosztów. W przypadku Carismy GDI chyba najlepszym rozwiązaniem była by wymiana silnika na 2,5 V6 z Galanta bo skrzynie w obu autach są takie same.
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 09-02-2012, 20:57   

Ale w Gdi nie mamy zwykłych wtryskiwaczy paliwa :D Komputer też raczej działa na innej zasadzie (steruje innymi wtryskami na trochę innej mieszance 1:30- 1:40) Można zacząć od głowicy, skupić się na przepływie powietrza do i z silnika. Nad tłokami też można by popracować (kształt denka). Zainwestowałbym tez w jakiś nieziemski system zapłonowy. Tak uboga mieszanka potrzebuje niezłego kopa do zapłonu.
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
JarzynaOsw 
Mitsumaniak
Jarzyna


Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 99
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 09-02-2012, 23:12   

plecho1, i Kamil_Ziomek, wypowiedzcie się coś więcej, Najbardziej zależy mi na skrzyni bo ta ori to jest porażka i nie wiem z czego podejdzie. Kompa nie da się zeswapować z Subaru albo Lancera???
_________________
GAZ mam w podłodze a nie w bagażniku...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...
 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 10-02-2012, 00:07   

JarzynaOsw, skrzynia jest taka aby było ekonomicznie. Jak chcesz szybszego wkrecania na obroty to odelz koło zamachowe.
Wychodziły w japoni tez wersje turbo GDI :)

http://www.zerotohundred....c-half-cut.html
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-02-2012, 07:59   

Forumowicz Pepi robi ciekawe rzeczy z kompem od Galanta, masz do wyboru kilka tryków zmienianych guzikiem. Więc w Carismie też pewnie jakieś możliwości są ale więcej jak 10% to raczej trudno będzie uzyskać właśnie bez turbo. Pytałem go o to ale odpisał, że z kompem od Carismy jeszcze się nie bawił chociaż pewnie dało by się coś zrobić. Najwięcej możliwości dało by turbo, ale na forum z tematami dotyczącymi turbo w Carismie jeszcze się nie spotkałem. O przełożeniu silnika z Galanta lub z Volvo s40 lub v40 gdzieś czytałem, że teoretycznie jest to możliwe. Galanty mają takie same skrzynie więc było by to najtańsze wyjście, tylko czy na perno taki silnik zmieści się w Carismie. A co do zmiany głowicy, wtrysków czy kompa z innych silników to nie wiem czy się da bo silnik GDI jest na bezpośrednim wtrysku a nie wielopunktowym przez co jest zupełnie inaczej zaopatrywany w paliwo.
 
 
JarzynaOsw 
Mitsumaniak
Jarzyna


Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 99
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 10-02-2012, 09:25   

Z tego co czytałem to wtryskiwacze są umieszczone w cylindrze i może da się je zmienić ale nikt nie wie z czego będą pasować. GDI to jednak nie jest dobry pomysł na podnoszenie mocy... Załamany jestem...
_________________
GAZ mam w podłodze a nie w bagażniku...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-02-2012, 09:59   

A nie jest tak, że w Pajero był montowany 2.0 GDI? Sąsiad ma takiego chyba. Te silniki nie pasują P&P?
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 10-02-2012, 21:12   

silnik 2,0 gdi też jest z rodziny 4g9. więc na pewno pasuje P&P. Wtryskiwacze na pewno (80%) będą pasować od każdego gdi mitsubishi. One raczej mają trochę zapasu przepływu bo z resztą paliwo przy dużym obciążeniu jest wtryskiwane dwa razy na jeden suw ( podczas ssania i sprężania).
Tutaj jest opis link jak zmienić przepustnice na większą. Niestety w Gdi sprawa się ma trochę inaczej ale może też się da a ten artykuł się przyda.
A może jednak zacząć od małego sprzątania :D remont
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 10-02-2012, 22:30   

GDI nie nadaje sie do tuningu. Lepiej zrobic swapa albo zmienić auto.
Hondy sie łatwo modyfikuje. :)
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 10-02-2012, 23:42   

Fiaty jeszcze łatwiej albo auto z turbinką :D . Żaden tuning nie należy do łatwych jeśli się nie ma dużo wiedzy a do Gdi to o dobrą servisówkę jest ciężko.Z częściami też nie jest łatwo.
JarzynaOsw, Wtryskiwacze są w głowicy (tutaj trochę na temat gd [URL=http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_benzynowy_z_bezpośrednim_wtryskiem]link[/URL]

P.S. kto widzi błąd że link się tak wyświetla ?
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
JarzynaOsw 
Mitsumaniak
Jarzyna


Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 99
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 13-02-2012, 14:52   

Panowie jesteście Mistrzami Świata... Dzięki za pomoc, jeśli będziecie coś mieli jeszcze ciekawego to proszę wrzucać i wypowiadać się, przyda się to mnie ale i innym użytkownikom Carismy.

[ Dodano: 08-04-2012, 09:59 ]
A nie wie ktoś może jaki silnik pasuje do CARISMY ?? Czy ten z Galanta V6 wejdzie bez przeróbek czy może spasuje 2,4 GDI
_________________
GAZ mam w podłodze a nie w bagażniku...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...
 
 
 
sniegu 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 90 KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 755
Skąd: Wieluń
Wysłany: 10-04-2012, 22:26   

Morfi 1.8 gdi turbo???? gdzie pierwsze słyszę chyba że rozmawiamy tylko w lancerze i to to też rzadkość i to duża
Damian gadałem dzisiaj z tobą jak chcesz się bawić to proszę
http://www.youtube.com/watch?v=YSt3_U99uhA
silnik 2.5 twin turbo 280 kucy z galanta vr4 legnum (najmocniejszy kombiak mitsubishi)
Ciekawe czy napęd na 4 łapy też przełożyli
a tak znajdź sobie msx będziesz może 5 w klubie
T4 2.0 T z Volvo temat przeskoczony tu masz linka
http://www.racingforum.pl...php?t62315.html
i mamy ok 200 kucy
jak się chce to można ale kasy raz no chyba że masz umiejętności to kupujesz t4 anglika i jazda i na drodze masz ciężko żeby Ci ktoś doskoczył.
A i tak to wszystko nic w porównaniu z Byłym Tikaczem kumpla:)
1.1 uturbione z seicento sporting i masa autka w okolicy 700 kilogramów z kierowcą (kumpel jest niski:)) nie było mocniejszego autka na start
_________________
Definicja trzeźwości Śniega:
Człowiek jest trzeźwy tak długo jak długo potrafi leżeć na podłodze niczego się nie przytrzymując :partyman:
Stadko
1. Tikacz 4 incydenty BYŁ
2.Cari 1 incydent JEST
3. Gal 2.0 v6 PRZYBYŁ
nowe kapcie:)
205/45/17"
Żadnej gleby :finga:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.