Z czego podejdą części do Carismy '98 GDI |
Autor |
Wiadomość |
JarzynaOsw
Mitsumaniak Jarzyna

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 99 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 09-02-2012, 13:06 Z czego podejdą części do Carismy '98 GDI
|
|
|
Witam i proszę o pomoc a zarazem to będzie ciekawostka dla wszystkich posiadaczy Carismy, ja osobiście mam do Was pytanie: z czego podejdzie jakaś krótsza skrzynia i co zrobić żeby podnieść moc silnika, może jakieś wtryski od Lancera czy Subaru czy kompa zmienić ale nie wiem z czego pasuje, jeśli ktoś już robił takie mody to proszę o pomoc.
Graty są potrzebne do Carismy 1,8 GDI z roku 1998. |
_________________ GAZ mam w podłodze a nie w bagażniku...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-02-2012, 13:14
|
|
|
Podniesienie mocy w benzyniaku bez turbo nie jest zbyt opłacalne. Efekt nie będzie adekwatny do poniesionych kosztów. W przypadku Carismy GDI chyba najlepszym rozwiązaniem była by wymiana silnika na 2,5 V6 z Galanta bo skrzynie w obu autach są takie same. |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 09-02-2012, 20:57
|
|
|
Ale w Gdi nie mamy zwykłych wtryskiwaczy paliwa Komputer też raczej działa na innej zasadzie (steruje innymi wtryskami na trochę innej mieszance 1:30- 1:40) Można zacząć od głowicy, skupić się na przepływie powietrza do i z silnika. Nad tłokami też można by popracować (kształt denka). Zainwestowałbym tez w jakiś nieziemski system zapłonowy. Tak uboga mieszanka potrzebuje niezłego kopa do zapłonu. |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
JarzynaOsw
Mitsumaniak Jarzyna

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 99 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 09-02-2012, 23:12
|
|
|
plecho1, i Kamil_Ziomek, wypowiedzcie się coś więcej, Najbardziej zależy mi na skrzyni bo ta ori to jest porażka i nie wiem z czego podejdzie. Kompa nie da się zeswapować z Subaru albo Lancera??? |
_________________ GAZ mam w podłodze a nie w bagażniku...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...
 |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 10-02-2012, 00:07
|
|
|
JarzynaOsw, skrzynia jest taka aby było ekonomicznie. Jak chcesz szybszego wkrecania na obroty to odelz koło zamachowe.
Wychodziły w japoni tez wersje turbo GDI
http://www.zerotohundred....c-half-cut.html |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-02-2012, 07:59
|
|
|
Forumowicz Pepi robi ciekawe rzeczy z kompem od Galanta, masz do wyboru kilka tryków zmienianych guzikiem. Więc w Carismie też pewnie jakieś możliwości są ale więcej jak 10% to raczej trudno będzie uzyskać właśnie bez turbo. Pytałem go o to ale odpisał, że z kompem od Carismy jeszcze się nie bawił chociaż pewnie dało by się coś zrobić. Najwięcej możliwości dało by turbo, ale na forum z tematami dotyczącymi turbo w Carismie jeszcze się nie spotkałem. O przełożeniu silnika z Galanta lub z Volvo s40 lub v40 gdzieś czytałem, że teoretycznie jest to możliwe. Galanty mają takie same skrzynie więc było by to najtańsze wyjście, tylko czy na perno taki silnik zmieści się w Carismie. A co do zmiany głowicy, wtrysków czy kompa z innych silników to nie wiem czy się da bo silnik GDI jest na bezpośrednim wtrysku a nie wielopunktowym przez co jest zupełnie inaczej zaopatrywany w paliwo. |
|
|
|
 |
JarzynaOsw
Mitsumaniak Jarzyna

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 99 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 10-02-2012, 09:25
|
|
|
Z tego co czytałem to wtryskiwacze są umieszczone w cylindrze i może da się je zmienić ale nikt nie wie z czego będą pasować. GDI to jednak nie jest dobry pomysł na podnoszenie mocy... Załamany jestem... |
_________________ GAZ mam w podłodze a nie w bagażniku...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-02-2012, 09:59
|
|
|
A nie jest tak, że w Pajero był montowany 2.0 GDI? Sąsiad ma takiego chyba. Te silniki nie pasują P&P? |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 10-02-2012, 21:12
|
|
|
silnik 2,0 gdi też jest z rodziny 4g9. więc na pewno pasuje P&P. Wtryskiwacze na pewno (80%) będą pasować od każdego gdi mitsubishi. One raczej mają trochę zapasu przepływu bo z resztą paliwo przy dużym obciążeniu jest wtryskiwane dwa razy na jeden suw ( podczas ssania i sprężania).
Tutaj jest opis link jak zmienić przepustnice na większą. Niestety w Gdi sprawa się ma trochę inaczej ale może też się da a ten artykuł się przyda.
A może jednak zacząć od małego sprzątania remont |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 10-02-2012, 22:30
|
|
|
GDI nie nadaje sie do tuningu. Lepiej zrobic swapa albo zmienić auto.
Hondy sie łatwo modyfikuje. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 10-02-2012, 23:42
|
|
|
Fiaty jeszcze łatwiej albo auto z turbinką . Żaden tuning nie należy do łatwych jeśli się nie ma dużo wiedzy a do Gdi to o dobrą servisówkę jest ciężko.Z częściami też nie jest łatwo.
JarzynaOsw, Wtryskiwacze są w głowicy (tutaj trochę na temat gd [URL=http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_benzynowy_z_bezpośrednim_wtryskiem]link[/URL]
P.S. kto widzi błąd że link się tak wyświetla ? |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
JarzynaOsw
Mitsumaniak Jarzyna

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 99 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 13-02-2012, 14:52
|
|
|
Panowie jesteście Mistrzami Świata... Dzięki za pomoc, jeśli będziecie coś mieli jeszcze ciekawego to proszę wrzucać i wypowiadać się, przyda się to mnie ale i innym użytkownikom Carismy.
[ Dodano: 08-04-2012, 09:59 ]
A nie wie ktoś może jaki silnik pasuje do CARISMY ?? Czy ten z Galanta V6 wejdzie bez przeróbek czy może spasuje 2,4 GDI |
_________________ GAZ mam w podłodze a nie w bagażniku...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...
 |
|
|
|
 |
sniegu
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 90 KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 755 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 10-04-2012, 22:26
|
|
|
Morfi 1.8 gdi turbo???? gdzie pierwsze słyszę chyba że rozmawiamy tylko w lancerze i to to też rzadkość i to duża
Damian gadałem dzisiaj z tobą jak chcesz się bawić to proszę
http://www.youtube.com/watch?v=YSt3_U99uhA
silnik 2.5 twin turbo 280 kucy z galanta vr4 legnum (najmocniejszy kombiak mitsubishi)
Ciekawe czy napęd na 4 łapy też przełożyli
a tak znajdź sobie msx będziesz może 5 w klubie
T4 2.0 T z Volvo temat przeskoczony tu masz linka
http://www.racingforum.pl...php?t62315.html
i mamy ok 200 kucy
jak się chce to można ale kasy raz no chyba że masz umiejętności to kupujesz t4 anglika i jazda i na drodze masz ciężko żeby Ci ktoś doskoczył.
A i tak to wszystko nic w porównaniu z Byłym Tikaczem kumpla:)
1.1 uturbione z seicento sporting i masa autka w okolicy 700 kilogramów z kierowcą (kumpel jest niski:)) nie było mocniejszego autka na start |
_________________ Definicja trzeźwości Śniega:
Człowiek jest trzeźwy tak długo jak długo potrafi leżeć na podłodze niczego się nie przytrzymując
Stadko
1. Tikacz 4 incydenty BYŁ
2.Cari 1 incydent JEST
3. Gal 2.0 v6 PRZYBYŁ
nowe kapcie:)
205/45/17"
Żadnej gleby
 |
|
|
|
 |
|