[1G 90-94] Wymiana uszczelniacza na wale. |
Autor |
Wiadomość |
rooski
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Cze 2011 Posty: 13 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-02-2012, 19:15 [1G 90-94] Wymiana uszczelniacza na wale.
|
|
|
Witam ponownie!
Stanąłem przed problemem wymiany uszczelniacza na wale... Jeżeli dobrze mi się wydaję to przy tej okazji należy ściągnąć skrzynię biegów i ogólnie jest z tym masa roboty... Więc będę miał też kilka pytań. Już wiem że koszt takiej usługi wyniesie mnie ponad 500zł:-/ Z kasą ostatnio u mnie krucho ale cóż zrobić... Trzeba działać. Sam tego nie zrobię no chyba że ktoś ma taki tutorial Klik! to też byłbym niezmiernie wdzięczny. Albo chociaż opis krok po korku. A że takiego cuda nie znalazłem to zostaje mi serwis. Przejdźmy do pytań. Czym można się zająć przy okazji? Skoro będę miał wybebeszone pół samochodu to co można jeszcze wymienić, sprawdzić, dokręcić czy wyczyścić żeby wszystko było dobrze i żeby za pół roku nie rozkręcać tego samego jeszcze raz. Jakieś uszczelki? Płyny? Przewody? Na co mogę zwrócić uwagę gdy mechanik zajmie się wymianą uszczelniacza? Co zlecić przy okazji? Za wszystkie propozycję i porady z góry dziękuję! Pozdrawiam!
[ Dodano: 10-02-2012, 23:29 ]
Nikt nic nie doradzi? Może któryś z użytkowników tego forum ma jakieś uwagi bądź doświadczenia na tym gruncie? Byłbym wdzięczny. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Rafalix
Nowy Forumowicz Handlowiec

Auto: Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 24 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 15-02-2012, 09:31
|
|
|
A wiesz ze sa dwa uszczelniacze?, jeden za sprzeglem(jak mozesz kup firmy NOK) zewnetrzny normalnie zdejmujesz skrzynie docisk i tarcze, ale sam tego nie zrobisz fakt mi pomagal kolega mechanik, drugi od strony wewnetrznej bloku ponoc koc lojowy to sie zwie, nie wiedzielismy o tym drugim i mi teraz kropla wisi, a zeby sie do tego dostac... :> szkoda zachodu silnik mi ladnie cyka nie chce go juz ruszac, i dolewam z 300ml co 10tys. km. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 15-02-2012, 20:26
|
|
|
Jest jeden uszczelniacz - tylko NOK (w opakowaniu corteco najczęściej są).
A wymienić olej w skrzyni przy okazji, ewentualnie sprzęgło jeśli się kończy. Warto też zanabyć łożysko oporowe sprzęgła. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Rafalix
Nowy Forumowicz Handlowiec

Auto: Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 24 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 16-02-2012, 18:35
|
|
|
To widocznie koles w sklepie motoryzacyjnym sie nie znal bo jak zapytalem o uszczelniacz to mi powiedzial ze sa dwa. Ok to gdzie mozna kupić teraz NOK-a? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 17-02-2012, 06:52
|
|
|
W inter carsie - w pudełkach corteco są przeważnie NOKi |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
rooski
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Cze 2011 Posty: 13 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-02-2012, 17:16
|
|
|
Dzięki Panowie za zainteresowanie tematem. Olej do skrzyni już kupiony(motul), pomyśle też nad tym łożyskiem oporowym a ze sprzęgłem zobaczymy jak już wszystko będzie rozebrane... |
|
|
|
 |
wuerce
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 241 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 17-02-2012, 20:53
|
|
|
Zobacz sobie w jakim stanie masz panewki i czy crankwalk się uwidacznia przy okazji. Masz 6 bolta czy 7? |
_________________ ... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92 |
|
|
|
 |
rooski
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Cze 2011 Posty: 13 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-02-2012, 23:59
|
|
|
wuerce napisał/a: | Zobacz sobie w jakim stanie masz panewki i czy crankwalk się uwidacznia przy okazji. Masz 6 bolta czy 7? |
Hmmm trochę mi wstyd ale nie wiem jak to rozpoznać. Ecli 1gen 94r 2.0 16v. |
|
|
|
 |
wuerce
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 241 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 19-02-2012, 17:21
|
|
|
Jest dużo tematów na.... ten temat Poszukaj.
Raczej będziesz miał 7 bolta, więc tym bardziej daj do sprawdzenia czy masz wzdłużny luz na wale korbowym. Podaj zmierzoną wartość to Ci powiem czy to się w normach mieści. |
_________________ ... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92 |
|
|
|
 |
magnum53
Nowy Forumowicz magnum53
Auto: eclipse 1G 2,0 16V GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 7 Skąd: Zaborów woj. mazowieckie
|
Wysłany: 09-11-2012, 18:54
|
|
|
Witam potrzebuję pomocy w wymianie uszczelniaczy zaworowych w eclipse 1g
jak to zrobić ,czy można bez ściagania głowicy.Pomocy. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 09-11-2012, 22:23
|
|
|
Można, ale kosztowne i ryzykowne. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-11-2012, 22:44
|
|
|
eee - przecież Bartek ma przyrząd do ściskania sprężyn i podpierania zaworu ciśnieniem
przy ściąganiu głowicy trzeba - prócz rozrządu (który to i tak trzeba do wymiany uszczelniaczy rozmontować) jeszcze oba kolektory odkręcić
wg mnie więcej roboty jest po zdjęciu głowicy a dodatkowo uszczelka głowicy powinna być naprawdę porządna
dochodzi planowanie, czyszczenie bloku... |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 10-11-2012, 17:19
|
|
|
Kosztowne ??? W 4g63 DOHC 1 i 2G wystarcza podeprzec zawór tłokiem i nie trzeba sciagac kolektorów. Ewentualnie przez otwór w swiecy wsadzic szmate dodatkowo blokujac zawór.
Ryzykowne??? Jedyne ryzyko to takie ze trzeba sciagac głowcie jak wpadnie zawór, wiec to co i tak trzeba by zrobic tradycyjna metoda. A w przypadku 4g63 ryzyko takie jest minimalne a wrecz niemozliwe przy metodzie na tłoka. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 10-11-2012, 18:07
|
|
|
rosomak1983 , Spoko - have fun
Ja raczej bym nie podpierał zaworów tłokami podczas wybijania zamków... |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-11-2012, 18:28
|
|
|
tłok w górze jest - jak dla mnie - takim tylko zabezpieczeniem, gdyby nagle spadło ciśnienie ze sprężarki - to żeby zawór nie wpadł
zapieranie się o tłok raczej nie jest konieczne - ja biorę nasadkę 19mm i wale przez nią młotkiem w talerzyk - za którym razem zamki puszczają
acha - rozpinam jeszcze prześcieradło 2x2m - bo czasem zamek potrafi wystrzelić
w prześcieradle jest tylko dziurka na obrabiany zawór |
|
|
|
 |
|