Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Wymiana uszczelniacza na wale.
Autor Wiadomość
rooski 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-02-2012, 19:15   [1G 90-94] Wymiana uszczelniacza na wale.

Witam ponownie!

Stanąłem przed problemem wymiany uszczelniacza na wale... Jeżeli dobrze mi się wydaję to przy tej okazji należy ściągnąć skrzynię biegów i ogólnie jest z tym masa roboty... Więc będę miał też kilka pytań. Już wiem że koszt takiej usługi wyniesie mnie ponad 500zł:-/ Z kasą ostatnio u mnie krucho ale cóż zrobić... Trzeba działać. Sam tego nie zrobię no chyba że ktoś ma taki tutorial Klik! to też byłbym niezmiernie wdzięczny. Albo chociaż opis krok po korku. A że takiego cuda nie znalazłem to zostaje mi serwis. Przejdźmy do pytań. Czym można się zająć przy okazji? Skoro będę miał wybebeszone pół samochodu to co można jeszcze wymienić, sprawdzić, dokręcić czy wyczyścić żeby wszystko było dobrze i żeby za pół roku nie rozkręcać tego samego jeszcze raz. Jakieś uszczelki? Płyny? Przewody? Na co mogę zwrócić uwagę gdy mechanik zajmie się wymianą uszczelniacza? Co zlecić przy okazji? Za wszystkie propozycję i porady z góry dziękuję! Pozdrawiam!

[ Dodano: 10-02-2012, 23:29 ]
Nikt nic nie doradzi? Może któryś z użytkowników tego forum ma jakieś uwagi bądź doświadczenia na tym gruncie? Byłbym wdzięczny. Pozdrawiam.
 
 
Rafalix 
Nowy Forumowicz
Handlowiec


Auto: Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 24
Skąd: Zamość
Wysłany: 15-02-2012, 09:31   

A wiesz ze sa dwa uszczelniacze?, jeden za sprzeglem(jak mozesz kup firmy NOK) zewnetrzny normalnie zdejmujesz skrzynie docisk i tarcze, ale sam tego nie zrobisz fakt mi pomagal kolega mechanik, drugi od strony wewnetrznej bloku ponoc koc lojowy to sie zwie, nie wiedzielismy o tym drugim i mi teraz kropla wisi, a zeby sie do tego dostac... :> szkoda zachodu silnik mi ladnie cyka nie chce go juz ruszac, i dolewam z 300ml co 10tys. km.
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 15-02-2012, 20:26   

Jest jeden uszczelniacz - tylko NOK (w opakowaniu corteco najczęściej są).
A wymienić olej w skrzyni przy okazji, ewentualnie sprzęgło jeśli się kończy. Warto też zanabyć łożysko oporowe sprzęgła.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Rafalix 
Nowy Forumowicz
Handlowiec


Auto: Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 24
Skąd: Zamość
Wysłany: 16-02-2012, 18:35   

To widocznie koles w sklepie motoryzacyjnym sie nie znal bo jak zapytalem o uszczelniacz to mi powiedzial ze sa dwa. Ok to gdzie mozna kupić teraz NOK-a?
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 17-02-2012, 06:52   

W inter carsie - w pudełkach corteco są przeważnie NOKi
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
rooski 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-02-2012, 17:16   

Dzięki Panowie za zainteresowanie tematem. Olej do skrzyni już kupiony(motul), pomyśle też nad tym łożyskiem oporowym a ze sprzęgłem zobaczymy jak już wszystko będzie rozebrane...
 
 
wuerce 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 241
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 17-02-2012, 20:53   

Zobacz sobie w jakim stanie masz panewki i czy crankwalk się uwidacznia przy okazji. Masz 6 bolta czy 7?
_________________
... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92
 
 
rooski 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-02-2012, 23:59   

wuerce napisał/a:
Zobacz sobie w jakim stanie masz panewki i czy crankwalk się uwidacznia przy okazji. Masz 6 bolta czy 7?


Hmmm trochę mi wstyd ale nie wiem jak to rozpoznać. Ecli 1gen 94r 2.0 16v.
 
 
wuerce 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 241
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 19-02-2012, 17:21   

Jest dużo tematów na.... ten temat :) Poszukaj.
Raczej będziesz miał 7 bolta, więc tym bardziej daj do sprawdzenia czy masz wzdłużny luz na wale korbowym. Podaj zmierzoną wartość to Ci powiem czy to się w normach mieści.
_________________
... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92
 
 
magnum53 
Nowy Forumowicz
magnum53

Auto: eclipse 1G 2,0 16V GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 7
Skąd: Zaborów woj. mazowieckie
Wysłany: 09-11-2012, 18:54   

Witam potrzebuję pomocy w wymianie uszczelniaczy zaworowych w eclipse 1g
jak to zrobić ,czy można bez ściagania głowicy.Pomocy. :oops:
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 09-11-2012, 22:23   

Można, ale kosztowne i ryzykowne.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-11-2012, 22:44   

eee - przecież Bartek ma przyrząd do ściskania sprężyn i podpierania zaworu ciśnieniem
przy ściąganiu głowicy trzeba - prócz rozrządu (który to i tak trzeba do wymiany uszczelniaczy rozmontować) jeszcze oba kolektory odkręcić
wg mnie więcej roboty jest po zdjęciu głowicy a dodatkowo uszczelka głowicy powinna być naprawdę porządna
dochodzi planowanie, czyszczenie bloku...
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 10-11-2012, 17:19   

Kosztowne ??? W 4g63 DOHC 1 i 2G wystarcza podeprzec zawór tłokiem i nie trzeba sciagac kolektorów. Ewentualnie przez otwór w swiecy wsadzic szmate dodatkowo blokujac zawór.
Ryzykowne??? Jedyne ryzyko to takie ze trzeba sciagac głowcie jak wpadnie zawór, wiec to co i tak trzeba by zrobic tradycyjna metoda. A w przypadku 4g63 ryzyko takie jest minimalne a wrecz niemozliwe przy metodzie na tłoka. :wink:
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 10-11-2012, 18:07   

rosomak1983 , Spoko - have fun :)
Ja raczej bym nie podpierał zaworów tłokami podczas wybijania zamków...
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-11-2012, 18:28   

tłok w górze jest - jak dla mnie - takim tylko zabezpieczeniem, gdyby nagle spadło ciśnienie ze sprężarki - to żeby zawór nie wpadł
zapieranie się o tłok raczej nie jest konieczne - ja biorę nasadkę 19mm i wale przez nią młotkiem w talerzyk - za którym razem zamki puszczają
acha - rozpinam jeszcze prześcieradło 2x2m - bo czasem zamek potrafi wystrzelić ;)
w prześcieradle jest tylko dziurka na obrabiany zawór
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.